ייבוא ממזרח אירופה

מזרח אירופה  אזור גאוגרפי במזרחה של אירופה  בעל גבולות אשר לא הוגדרו באופן חד משמעי משתרע על פי המצמצמים מהרי האורל והקווקז עד גבולה המערבי של רוסיה ועל פי המרחיבים כולל גם מדינות הצמודות לגבול זה

על פי ההגדרה המרחיבה משתייכים לאזור זה המדינות אוקראינה, אלבניה, אסטוניה, בולגריה, בוסניה והרצגובינה, בלארוס, לטביה, ליטא, מולדובה, מקדוניה, סלובניה, סלובקיה, סרביה, פולין, קרואטיה, רומניה ורוסיה. 

מזרח אירופה  יעד תיירותי, אבל לא רק

ישראלים אוהבים את מזרח אירופה, אוהבים מאוד, וזאת במיוחד בכל הנוגע לסופי שבוע מהנים במחירי לאו קוסט וטיולי טבע למשפחות או לזוגות. מזג האוויר הנעים בקיץ, המחירים הנוחים ועלויות השהות האטרקטיביים גורמים לישראלים רבים להגיע לאזור לטיול, בילוי ושופינג. אבל, ויש אבל גדול, הקשרים בין ישראל למדינות מזרח אירופה אינם רק קשרים תיירותיים. ישראל מקיימת קשרים מסחריים ענפים עם מרבית המדינות. עם רבות מהן יש הסכמי סחר חופשי ובעלי עסקים ישראלים שוהים במדינות, מתהדרים בפרויקטיי נדל"ן ואחרים, ומגבירים את הייבוא ממזרח אירופה. 

מה אנחנו אוהבים לייבא ממדינות אלו? מזון, קוסמטיקה, בשר, תרופות, מכשור אופטי, עץ, נייר, קרטון ומוצריהם ועוד ועוד. 

יבוא ממדינות מזרח אירופה  חשוב שתדעו− יבוא מליטא – במהלך 14 שנה, מ- 2004 ועד 2018, גדל היקף הסחר ליטא לישראל פי 9 ללמעלה מ- 100 מיליון דולר כאשר המרכיב המשמעותי בגידול היה היבוא מליטא שגדל פי 20.− יבוא מסלובניה – על פי נתוני הלמ"ס לשנת 2018 סלובניה היא אחת המדינות – יחד עם איסלנד, רוסיה, מקסיקו, מרוקו והפיליפינים – מהן חלה ירידה ביבוא סחורות (ללא יהלומים).− יבוא מסרביה – ישראלים מייבאים מסרביה בעלי חיים, אגוזים וזרעים, מוצרים כימיים שונים פירות, מכונות ומכשירים מכניים וציוד מחשבים, עץ ומוצריו, ועוד. − יבוא מפולין – היקף היבוא, כולל שילוח ימי ושילוח אווירי  ב- 2018, הגיע ל- 765 מליון דולר, עלייה של כמעט 200 מיליון דולר מהשנה הקודמת.− יבוא מקרואטיה – בסחר בין המדינות מהווה היצוא כ- 31% מסך הסחר ואילו היבוא מהווה כ- 69% ממנו (2017) וכולל חומרי גבס, אבן ומלט, כימיקלים אורגניים וכן מכונות וציוד מחשבים ותרופות.

נמל קופר בסלובניה

נמל קופר, אשר ממוקם בסלובניה ודורג במקום ה -80 המכובד, הוא הנמל המרכזי לייבוא ממזרח אירופה לישראל. חברות לוגיסטיקה וספנות מכירות בחשיבות הנמל והנמלים בסביבתו וב- 2019 מתכוננים לשלח ממנו יותר ממיליון TEU. 

שירותים ייחודיים לייבוא ממזרח אירופה

חברות שילוח ולוגיסטיקה כגוןC.O.B. מאפשרות ללקוחותיהם שירותי יבוא ממדינות מזרח אירופה כאשר שילוח ימי מנמל קופר עד לנמל אשדוד אורך לא יותר מ- 7 ימים. השירותים הייחודיים של החברה ממזרח אירופה כוללים:− יבוא / יצוא ל- SLO, CRO, AT, HU, BIH, RS, MN RO, BG, SK, CZ, PL, DE, LV, LT, ES וכו '.− שרות שבועי למכולות מלאות ולמטענים חלקיים בים: המטען נאסף ממדינות מזרח אירופה ונשלח מנמל קופר לנמל אשדוד במהלך 7 ימי הפלגה, כאמור – במכולות מלאות או חלקיות.− הערכת עלויות EXW מערים מרכזיות באיחוד האירופי. בדרך זו הלקוח יכול להעריך את ההוצאות הצפויות לו.

 מאת שי חיות 

הכותב הוא בעלים ומנכ"ל של חברת COB (סי.או.בי) שילוחבינלאומי המספקת פתרונות מקצועיים לענפי היבוא והיצוא תחת קורת גג אחת באוויר, בים וביבשה, בדגש על הפחתת עלויות ללקוח

פוסטים נוספים

קטגוריות

פוסטים נבחרים

כל המאמרים נטענו
לא ניתן לטעון עוד מאמרים

גם אתם
נושמים וחולמים יבוא / יצוא?

הירשמו לעדכונים שלנו והפכו
את היבוא והיצוא שלכם ליעילים ומשתלמים הרבה יותר.

סגירת תפריט
דילוג לתוכן