התמודדות עם כישלונות בעולם של הצלחות

כִּשָּׁלוֹן   שֵם ז'   ​

אי-הצלחה, אי-השגת דבר לאחר מאמץ להשיגו.

Failure

הַצְלָחָה   שֵם נ'   ​

השגה של דבר לאחר השקעת מאמץ לשם כך, השגת התוצאה המבוקשת;

הצלחה

אז מה אתם אומרים? על פי מילון 'רב מילים' כשלון הוא ההפך מהצלחה אולם האמנם כך הם פני הדברים? מה קורה כשמודדים את הדברים בטווח הארוך? האם אדם שהצליח לאחר שהשקיע מאמץ, לא חווה בדרך כישלונות? האם הדבר בכלל אפשרי? והאם אדם שהצליח להקים אתר מכירות מצליח אבל נכשל בהחדרת מוצר מסוים לחנות, נכשל או הצליח? 

מי שעושה טועה

בעולם המודרני, בעסקים, מול הילדים, הבעל או ההורים תמיד יש צפייה להצלחה. מצפים מאיתנו לא לטעות ופחות מלמדים אותנו מה לעשות עם הכישלון לאחר שהתרחש. האם יש פוטנציאל לתיקון? מה נלמד מהכישלון בדרך להצלחה הבאה או לבנייה שלנו מחדש? האם זה בכלל אפשרי להצליח בגדול בלי להיכשל וללמוד לבד על בשרנו כיצד להתמודד ולא לחזור על טעויות? 

אז אם טעיתם או נכשלתם אתם בחברה טובה! לפני שהצליח בעסקים הפסיד הנרי פורד את הונו 5 פעמים! לפני שהפך לנשיא ארה"ב לינקולן הפסיד 3 פעמים בדרכו לקונגרס ולסנאט! ג'ון גרישם נדחה עי' תריסר הוצאות ספרים לפני שהפך לסופר מצליח! איינשטיין לא דיבר עד גיל ארבע! ג'יימס דייסון יצר 5127 גרסאות של שואב אבקעד שהצליח! גייטס, אחד האנשים העשירים בעולם, תלוי מתי בודקים, עזב את הרווארד באמצע וסטיבן ספילברג – תתפלאו – לא סיים תיכון! אז כולנו טועים ונכשלים, גם אנשי עסקים גדולים, השאלה היא מה עושים עם הטעויות. האם רואים אותם כטעויות בדרך להצלחה? האם נעצרים כדי ללמוד מהטעות? 

מה עושים עם טעויות וכישלונות? 

אז כן, כשלון הוא שעור וכולנו עוברים שעורים אבל הי, לא חייבים להיכנס לאותו שעור פעמיים ואפשר, וגם מומלץ, ללמוד משעורים של אחרים, כי לא חייבים להתנסות בכל לבד ?. ארגונים רבים נכשלים לא כי קיבלו החלטה שגויה אלא כי לא הייתה להם עקומת למידה. הם חזרו על הטעויות שלהם או לא ניטרו את המצב והפסיקו אותן בזמן (לדוגמא: להמשיך להוציא אלפים בחודש על קידום ממומן רק כי 'אנחנו לא מבינים בזה' כאשר האפיק הזה לא מניב דבר ואפשר בהחלט להחליפו, להתעלם מאיתותי מצוקה של אגף בו 'תפוח רקוב אחד' הורס את התוצאות העסקיות, להתעלם מתלונות הצרכנים על שירות לא מספיק טוב שיכול להרוס את העסק בפוסט אחד ועוד ועוד…). 

עדיף כישלון מפואר 

כמאמר השיר של דודו טסה, עדיף כשלון מפואר, אולם אין לדעת למה התכוון המשורר במקרה של השיר. האם כשלון מפואר בתחום העסקים הוא זה שהפך מאות עובדים למובטלים, כשלון בענק? או האם כישלון מפואר הוא זה שלמדנו ממנו? אני מעדיף את הגרסה על פיה ניישם את התובנות שלנו בעקבותיו. כשלון כזה מחשל, מניב חדשנות ושינוי ומעיד על היכולת שלנו להתרומם ומה יותר חשוב מזה בתחום העסקים? 

מה עושים לאחר שנכשלים? רעיונות מעולים אבל בהחלט חלקיים

כשלון הוא הזדמנות, אז מה עושים? − התמודדו עם הכשלון! אל תתקרבנו! קוראים לזה חוסן או כושר התאוששות… והיכולת להתמודד היא מיומנות כמו כל מיומנות אחרת.− שימו את חוסר הנעימות בצד, זכרו שאתם בחברה טובה.− איפה שצריך – קחו אחריות!− אל תוותרו על מהלך או פרויקט רק כי אתם חוששים מכשלון נוסף.− נתבו את הלמידה שלכם כך שלא תכשלו באותו הדבר פעמיים. − בנו תוכנית פעולה חדשה הכוללת את התובנות מהכישלון ומיישמת אותן.− הפרידו את החלקים בכישלון שאינם שלכם.− ניהול סיכונים? אמצו אותו! − לימדו להעז! חשבו מה הייתם עושים אם לא היה סיכוי שתכשלו, עכשיו חשבו מה הדבר הגרוע ביותר שיקרה אם תכשלו… ועכשיו חשבו איך אתם יכולים לנהל את הסיכונים כדי לקבל את החופש להעז.− העזרו ביועצים, בקולגות, באנשי מקצוע מהתחום ומחוצה לו.

לסיכום, 

צ'רצ'יל היטיב לומר כי הצלחה היא "המעבר שלנו מכישלון לכישלון מבלי שנאבד התלהבות." ואיינשטין טען במילים אחרון ש "זה כישלון, רק אם אתה מפסיק לנסות" אז אל תפסיקו לנסות, אל תחששו להתלהב! 

הכותב הוא מומחה לשילוח בינלאומי, בעלים ומנכ"ל של חברת COB(סי.או.בי) שילוח בינלאומי המספקת פתרונות מקצועיים לענפי היבוא והיצוא תחת קורת גג אחת באוויר, בים וביבשה, בדגש על הפחתת עלויות ללקוח.

 
 

פוסטים נוספים

קטגוריות

פוסטים נבחרים

כל המאמרים נטענו
לא ניתן לטעון עוד מאמרים

גם אתם
נושמים וחולמים יבוא / יצוא?

הירשמו לעדכונים שלנו והפכו
את היבוא והיצוא שלכם ליעילים ומשתלמים הרבה יותר.

סגירת תפריט
דילוג לתוכן