צים מציגה תוצאות שיא

צים מציגה תוצאות שיא: רווח נקי של 1.7 מיליארד דולר ברבעון הראשון של 2022

אלי גליקמן, נשיא ומנכ"ל צים חשף כי במהלך ינואר-מרץ 2022 התמידה החברה במגמה החיובית שלה ועל פי הנתונים גרפה רווח נקי של 1.7 מיליארד דולרים ו-EBITDA מתואם של 2.5 מיליארד דולר באותה תקופה. מהנתונים שהוצגו עלה גם כי החברה ממשיכה להציג שיעורי רווחיות תפעולית מהגבוהים ביותר בענף. 

"אנו ממשיכים למצב את צים להצלחה ארוכת טווח, תוך חיזוק העתיד המסחרי של החברה ושיפור מבנה ההוצאות שלה… אנו נשמור על גמישות כדי להתאים את גודל הצי של החברה לתנאי השוק ולהציב את צים בחזית המגמה להפחתת פליטות פחמן בענף הספנות הגלובלי."

נתונים נוספים שהוצגו:

– עלייה של 5% בנפח ההובלה במהלך הרבעון החולף לעומת התקופה המקבילה אשתקד (עלייה גבוהה משמעותית מהממוצע בשוק).

– מחזור ההכנסות ברבעון זה עמד על 3,716 מיליון דולר (עלייה של 113% מהתקופה המקבילה אשתקד).

– ברבעון הראשון של 2022, הובילה צים 859 אלף מכולות (TEU), לעומת 818 אלף מכולות (TEU) בתקופה המקבילה אשתקד.

– ה-EBIT ברבעון הראשון הסתכם ב-2,243 מיליון דולר (עלייה של 228% מהתקופה המקבילה אשתקד).

– ברבעון הראשון מחירי התובלה הממוצעים למכולה עמדו על 3,848 דולר (המשך עליה לעומת הרבעון האחרון של 2021, אז המחיר הממוצע עמד על 3,630 דולר למכולה וזינוק של 100% לעומת הרבעון המקביל אז עמד המחיר על 1,925 דולר)

– תזרים המזומנים מפעילות שוטפת בתקופה הסתכם ב-1,660 מיליון דולר לעומת 777 מיליון דולר ברבעון הראשון אשתקד.

– היקף המזומנים של החברה עומד על 5.1 מיליארד דולר, עליה של 1.255 ברבעון לעומת 3.85 מיליארד בסוף 2021.

– החברה הודיעה על העלאת התחזית לשנת 2022 כולה.

– במהלך התקופה השיקה צים 10 קווי סחר חדשים וחתמה על הסכמים לחכירתן של 17 אוניות יעילות וחדשניות, המתאימות במיוחד לרשת הנרחבת של קווי השירות המהירים של החברה.שלוש הן "ירוקות", המונעות בגז טבעי (LNG).

– הרוב המוחלט של כושר ההובלה שהתווסף לצים מונע בגז טבעי, מהלך המבטיח יעילות בהפחתת פליטות הפחמן ובניהול עלויות, ומאפשר לחברה להציע פתרון הובלה המתאים ליעדי הפחתת הפחמן.

– בעקבות התוצאות תחלק החברה דיבידנד לרבעון הראשון בשנת 2022 בסך 2.85 דולר למניה, 342 מליון דולר בסה"כ, שהם 20% מהרווחים.

השאלות העולות כעת הן כיצד תוכל צים להתמודד עם הירידות הצפויות במחירי התובלה ברבעון השני וברבעונים הבאים כתוצאה מחזרת המשק העולמי לשגרה מסוימת, ירידה בהכנסות וברווחים הצפויים.

נתוני הפתיחה של צים השנה אמנם מרשימים אולם השאלה היא כיצד תמנף אותם בהמשך השנה ובשנה הבאה כאשר השינויים בשוק השילוח הבינ"ל ירשמו מגמה של שיפור השירות, קיצור משך השילוח וירידה בעלויות בהתאם.  

הכותב הוא מומחה לשילוח בינלאומי, בעלים ומנכ"ל של חברת COB(סי.או.בי) שילוח בינלאומי המספקת פתרונות מקצועיים לענפי היבוא והיצוא תחת קורת גג אחת באוויר, בים וביבשה, בדגש על הפחתת עלויות ללקוח.

פוסטים נוספים

קטגוריות

פוסטים נבחרים

כל המאמרים נטענו
לא ניתן לטעון עוד מאמרים

גם אתם
נושמים וחולמים יבוא / יצוא?

הירשמו לעדכונים שלנו והפכו
את היבוא והיצוא שלכם ליעילים ומשתלמים הרבה יותר.

סגירת תפריט
דילוג לתוכן