ייבוא מפולין

קצת השכלה כללית לפני שמתחילים ייבוא מפולין

בקרב הישראלים מעלה שמה של פולין מחשבות נוקבות ורגשות מעורבים. המדינה בה נספו למעלה מ- 3 מיליון יהודים במהלך מלחמת העולם השנייה – וקיים וויכוח בנוגע לחלקם של הפולנים המקומיים ברצח – הופכת בשנים האחרונות ליעד תיירותי בולט בקרב הישראלים ולמדינה שהסחר עמה במגמת עלייה. פולין קיבלה את עצמאותה מחדש ב-1918 לאחר חתימת חוזה ורסאי. בספטמבר 1939 פלשו אליה גרמניה הנאצית וברית המועצות וכבשו אותה ולאחר המלחמה היא הפכה למדינת חסות של ברית המועצות. בשנת 1997 נכתבה בה חוקה חדשה ובמרץ 1999 הפכה המדינה לחברה רשמית בברית נאט"ו. ב-2004 הצטרפה פולין לאיחוד האירופי וכיום מתגוררים בה כ- 38 מיליון תושבים, רבים בערים.

פולין מיבאת בעיקר מכונות ומחשבים וחלקיהם כמו גם תרופות, מכוניות, גומי ומוצרי פלסטיק ומוצרי ברזל. היא מייצאת בעיקר מחשבים ומכונות, חלקי רכב, ברזל, טבק, ריהוט ומוצרי בשר (כולל מוצרי בשר טריים אשר הפכו לאטרקטיביים בשל מחירם גם בישראל). 

פולין מיצאת בעיקר לגרמניה, בריטניה, צ'כיה, צרפת ואיטליה ומיבאת בעיקר בגרמניה, איטליה, רוסיה, צרפת והולנד. 

פולין וישראל 

נכון לשנת 2019 מתקיימים בין ישראל ורפובליקת פולין יחסים דיפלומטיים מלאים. הקשרים הכלכליים והתרבותיים בין המדינות ענפים, אך מעת לעת הם עוברים טלטלה ומשפיעים על היחסים בין השתיים וזאת בשל המטען ההיסטורי, תפקידה ותפקודה של פולין בשואה וכן מסיבות נוספות – במהלך מלחמת ששת הימים לדוגמא. 

הנוכחות הישראלית בפולין בולטת בתיירות, מסחר, נדל"ן, תרופות, הובלה ותעשיות המזון והביטוח. 

ארכיטקטורה מודרנית על רקע מבנים היסטוריים בקרקוב. צילום: טלי גת 

בין השאר הניבו היחסים:− מזכר הבנות בין חברת החשמל הישראלית עם חברת החשמל הפולנית – Israel Defence לשיתוף פעולה בתחום הסייבר (2018)− ביקוריי קניינים מפולין− משלחות יבואנים ויצואנים (כגון משלחת יצואני תוצרת חקלאית לפולין)− הרצאות כגון 'הסיפור הפולני בתחום הכלכלה והתעשייה' של מכון היצוא− אירוח משלחות− פורומים עסקיים − ועוד. 

מגדלי משרדים מודרניים בוורשה. צילום: טלי גת 

יבוא מפולין  נתונים שחשוב לדעת− בשנת 2018 הסתכם היקף היצוא מישראל לפולין ב-266 מיליון דולר, 20 מליון דולר יותר מבשנה הקודמת. − היקף היבוא, כולל שילוח ימי ושילוח אווירי ב- 2018, הגיע ל- 765 מליון דולר, עלייה של כמעט 200 מליון דולר משנת 2017. − היקף הסחר בין המדינות ב- 2018 עלה על מיליארד דולר.  − יבוא מפולין – ענפים מרכזיים: בשר (14% מסך היבוא, בשווי של 110 מליון דולר והמגמה מתגברת ב- 2019), כלי רכב, ציוד מכני, ריהוט וציוד אלקטרוני. − ישראל מייצאת לפולין בעיקר ציוד מכני, פלסטיק ומוצריו, מוצרים כימים ומוצרים פרמצבטיים. 

מייבאים מפולין? שימו לב!

אם החלטתם לייבא בשר טרי, מוצרי קוסמטיקה, רכיבי אלקטרוניקה או כל מוצר אחר תנו דגש מיוחד גם לבחירת המשלח. חברות שילוח ועמילות מכס וותיקות, מנוסות ובעלות מוניטין כגון חברת COBמחויבות למענה מושלם לשילוח כל מוצר. החברה מספקת שירותי שילוח שבועי של מטענים חלקיים מפולין וממדינות רבות נוספות ומתאימה את המשלוח בדיוק לסחורה. כך למשל לא דומה שילוח בשר טרי לשילוח רכיבי אלקטרוניקה וכל אחד מהם זקוק לפתרון המושלם המתאים לו. בנוסף מספקת החברה פתרונות נוספים ובהם:▪ משלוחים שבועיים קבועים גם של מכולות מלאות▪ שירותי עמילות מכס ▪ מענה מוקפד תוך עמידה בזמנים, קיצור תהליכים וחסכון בעלויות▪ קיצור הליכים בירוקרטיים והפחתת עלויות

מאת שי חיות 

הכותב הוא בעלים ומנכ"ל של חברת COB (סי.או.בי) שילוחבינלאומי המספקת פתרונות מקצועיים לענפי היבוא והיצוא תחת קורת גג אחת באוויר, בים וביבשה, בדגש על הפחתת עלויות ללקוח.

פוסטים נוספים

קטגוריות

פוסטים נבחרים

כל המאמרים נטענו
לא ניתן לטעון עוד מאמרים

גם אתם
נושמים וחולמים יבוא / יצוא?

הירשמו לעדכונים שלנו והפכו
את היבוא והיצוא שלכם ליעילים ומשתלמים הרבה יותר.

סגירת תפריט
דילוג לתוכן