כיצד לבחור משלח בינלאומי -סי או בי COB

שם המשחק: אמינות ויושרה מסחרית.

אתם צריכים לזכור – גוף שילוח מתאים הופך לשותף קריטי לגבי הצלחת האסטרטגיה הבינלאומית של החברה.

פעילות מסחרית בינלאומית, החל מזו המסורתית וכלה בסחר אלקטרוני מצריכה שילוח בינלאומי ועמילות מכס וכרוכה בארגון ובתיאום עם גורמים המעורבים בהובלת הטובין סביב העולם. כיום המשלח הבינלאומי הוא שותף בחברה ופועל בצמוד למחלקת התפעול, היצוא והיבוא.

שותפות קומוניקטיבית עם המשלח היא מרכיב קריטי בהצלחת האסטרטגיה הבינלאומית של החברה. המשלח פועל כסוכן של הלקוח (יבואן / יצואן ) ועובד עם הרשויות השונות, כגון מכס, משרד המסחר והתעשייה, משרד הבריאות ועוד, הן בתחום היצוא והן בתחום היבוא. למשלח ידע מעמיק בחוקים וברשויות מצד אחד ובחברות תובלה ,חברות תעופה וחברות ספנות מצד שני. בין השירותים שמספק המשלח הבינלאומי: אריזת הטובין ,הובלת הטובין מנמל לנמל (ממחסן היצרן לנמל התעופה או לנמל הים ), הזמנת מקום בכלי ההובלה (מטוס או אוניה), הנפקת שטר מטען של משלח, ביטוח הטובין, העברת הטובין במכס, (הן ביצוא והן ביבוא)סיוע בייעוץ וסיוע בתהליכים להוצאת רישיון יצוא, בדיקת המוצרים במכס וכו'.

טיפים לבחירה נכונה של משלח בינלאומי

  1. בדוק את השילוב הנכון של השירותים האם המשלח מסוגל לספק את כל מגוון השירותים שלהם אתה זקוק, החל משילוח הטובין בים / באוויר ושילוב של ים ואוויר. האם המשלח מספק גם שירותי עמילות מכס ? האם המשלח מטפל גם ביבוא וגם ביצוא ?
  2. מחיר תחרותי בדוק האם המשלח מספק לך מחיר הגון מבלי לפגוע באיכות ההובלה (זמן, דיוק, אמינות) האם המשלח מעדכן על ירידה במחירי ההובלה הימית ולא רק על GRI (עליות במחירי הובלה ). האם המשלח מעדכן את גובה ההיטלים הימיים / האוויריים בשקיפות מלאה אל מול החוזרים הרשמיים המתפרסמים ע"י חברות הספנות / התעופה .
  3. 3טכנולוגיית מידע האם מערכת המידע של המשלח מותאמת למערכת של הלקוח ? האם המידע המסופק הוא בהתאם לצרכים ? האם המידע הנחוץ מסופק במהירות, במדויק ובאופן ידידותי למשתמש ? האם המשלח מתחדש ומתעדכן בתחום המחשוב ?
  4. מידע ON LINE חברות השילוח הגדולות מספקות מידע ON LINE בשקיפות מלאה, כלומר המידע הקיים במערכת אמור להיות זמין ללקוח באינטרנט ללא סינון המידע.
  5. מערכת סניפים ארצית האם למשלח יש מערך סניפים בכל הנמלים (אוויר וים ) ובמעברי הגבול היבשתיים של ישראל? האם המידע זורם בין הסניפים ? עבודה מול משלח / עמיל מכס שאין לו סניפים בנמלי הים / האוויר בישראל צריך להדליק נורה אדומה – תולדה לבעיות עתידיות ועיכוב במתן פקודות המסירה / תהליך השחרור .
  6. מערכת סניפים בינלאומיים / סוכנים בחו"ל האם למשלח יש מערכת קשרים ענפה ואיתנה עם נציגות בינלאומית אחת בכל העולם ,כך שהטיפול בסחורה יבוצע כאילו ביצע אותו הסניף המקומי ? האם המשלח הבינלאומי בעל סניפים בכל היבשות ובכל המדינות שבהן יש ללקוח עסקים ?
  7. מוניטין של המשלח האם למשלח יש מערכת מבוססת ואמינה עם חברות התעופה וחברות הספנות? מיהם לקוחותיו ? בקשו רשימת ממליצים של מינימום 10 לקוחות , צרו קשר טלפוני איתם ושוחחו איתם על טיב השרות לאורך זמן / מחירי ההובלה / זמינות / אמינות המשלח / רמת העדכונים השוטפים. מה דעתם של המתחרים על אותו נותן השרות – האם מפרגנים ליושרתו ?
  8. פעילות בהיקפים גבוהים האם המשלח פועל בהיקפים גבוהים עם חברות התעופה וחברות הספנות ,כך שהוא מקבל  הטבות והנחות כמות ? האם הוא יכול לקדם סחורה דחופה בתקופת עומס ?
  9. כוח אדם וציוד האם כוח האדם של המשלח מקצועי, מיומן ומנוסה? האם העבודה נעשית מול איש קשר אחד או מול כל עובדי החברה במחלקות השונות ?
  10. חסינות פיננסית הסחורה שלך בידי המשלח – לשטר מטען יש כיסוי ? חוסן כלכלי הינו מרכיב חשוב מאוד בבחירת המשלח שלך .

פוסטים נוספים

קטגוריות

פוסטים נבחרים

כל המאמרים נטענו
לא ניתן לטעון עוד מאמרים

גם אתם
נושמים וחולמים יבוא / יצוא?

הירשמו לעדכונים שלנו והפכו
את היבוא והיצוא שלכם ליעילים ומשתלמים הרבה יותר.

סגירת תפריט
דילוג לתוכן