יצירתיים? יש לכם יותר סיכוי לשרוד! כנסו וקראו מדוע

אם אתם יצירתיים ככל הנראה שרדתם טוב יותר את משבר הקורונה אבל אם תלכו אחורה בזמן בוודאי תיזכרו גם באירועים קודמים בהם עמדתם על הרגליים בתקופת משבר. אדם יצירתי נשאר יצירתי. היצירתיות יכולה להתחיל לקבל ביטוי בגן הילדים, לאחר מכן בבית הספר התיכון, וכמובן גם מאוחר יותר, בפתרון בעיות במישור העסקי או ברובד הפרטי. אבל האם כל מי שיצירתי שורד? האם עודף יצירתיות יכולה להפיל אותנו? והאם אפשר ללמוד להיות יצירתי…?

למה מתכוונים כשאומרים 'יצירתיות בעסקים'?

אז כמובן שהצורך להיות יצירתי ולשנות 'סדרי עולם' חל בתקופת הקורונה כמעט על כולנו. הנה כמה דוגמאות ל'יצירתיות' שנכפתה עלינו:

  • לא ניתן להיפגש באופן פיזי. מה עושים? פגישות זום למיניהן (האם נחזור לפגישות פרונטליות הגוזלות זמן ומשאבים אחרים?)
  • לא ניתן לעשות שימוש במשרדים המפוארים / מפוארים פחות. מה עושים? עובדים מהבית, מקימים עמדות עבודה גם בחדר השינה אם יש צורך, מקיימים קפסולות במקום העבודה ועוד. 
  • לא ניתן לקיים אירועים עסקיים למיניהם למאות ואפילו אלפי משתתפים. מה עושים? מקיימים מפגשים וירטואליים כולל הרצאות, כנסים, תצוגות ועוד. 
  • לא ניתן לקיים מפגשים פרונטליים (למשל בתחום התזונה, הספורט ועוד). מה עושים? מקיימים מפגשים וירטואליים, פותחים אזורים אישיים באתרים, וכך תומכים בתהליכים אשר נפסקו במתכונת המקובלת שלהם. 
  • חנויות נסגרו, תעשיות נמחקו? מצער לומר אבל לאור סגירת עסקים רבים ומחיקה כמעט מוחלטת של תעשיות רבות העולם העסקי מרווח הרבה יותר ונתיבים ונישות רבות בו פנויות לפוטנציאל עבור מי ששרד. תסתכלו סביבכם והיו יצירתיים. 
  • לא ניתן להשקיע בכל התחומים בעסק? מספקים מענה יצירתי וממוקד. למשל, בעל עסק ששילב בין חולצה למסכת פנים הנמצאת בילד אין בחולצה (פורסם בגלובס, 15.11.2020).
  • לא ניתן לעשות את השימוש המסורתי במוצר? אפילו נדל"ן יכול לשנות את הייעוד והשימוש שלו. למשל בתי מלון מושבתים שהציעו דיור לסטודנטים במחיר אטרקטיבי, משרדים שהציעו את המקום להעברת סדנאות מצולמות במקום להשכיר את החדרים למי שנותרו לעבוד בבית ועוד. 
  • שלא ניתן לתמוך מקרוב? כאשר הטכנאי לא יכול להגיע, ואפילו כאשר הוא יכול אבל גם אנחנו יכולים לטפל בכך בעצמנו, קמו שירותי תמיכה מרחוק. איך לא חשבו על זה קודם? ובעניין אחר – גם מטפלים רגשיים אשר לא יכולים להפגש עם מטופלים מצאו שמה שהיה בלתי אפשרי בעבר פתאום אפשרי ועוד איך. 
  • לא יודעים לאן אפשר לקחת את העסק הקיים? זה הזמן להיזכר בתחביב או אהבה ישנה ולהגשים: כך השחקן המובטל הפך לנגר, איש ההיטק למורה בזום והקוסמטיקאית לבשלנית בחסד שמוכרת את תוצרתה לאחרים. מה המקצוע הקודם שלכם? ומה התחביב שלא הגשמתם? אולי זה הזמן להתחיל…

ולא רק בגלל המשבר (כי יצירתיות מזוהה גם עם אושר!)

אם לא ממש נולדתם יצירתיים ובמהלך החודשים הראשונים של הקורונה מצאתם את עצמכם מלינים על המצב, מודאגים וקופאים על מקומכם, כדאי שתחשבו מהי הדרך שלכם להתקדם ולהיות יצירתי גם לצד משבר, ולא רק כשהוא חולף. 

לאחר שמחקרים מצאו כי היצירתיות שלנו חולפת עם השנים וכי גם במצב בו 95% מהילדים היו יצירתיים יסיימו רק שני אחוז מהם כיצירתיים בבגרותם, המציאות מלמדת כי יצירתיות חשובה היום כמו אוויר לנשימה. אותם מחקרים העלו כי לא רק שהפרט יוצא נשכר מהיותו יצירתי – הוא בדרך כלל מרוצה ומאושר יותר. וברמה העסקית חברות, ארגונים ועסקים הם המחולל המרכזי ביצירת ערך והכנסות לחברות! אז אם יצירתיות = כסף ויצירתיות = אושר ושביעות רצון מהחיים, לא כדאי שנתחיל לעשות משהו בנדון? 

יצירתיות בזמן משבר – הזדמנות שכן תחלוף…

כל אחד מאיתנו פגש את הקורונה בדרך אחרת. יש מי שנפגע ב- 20% מהכנסותיו ורואה בכך אבדן גמור ויש מי שמברך על כך שההלוואה העצומה שלקח מחזיקה אותו על הרגליים. אך מעבר לגישה ולתפיסת העולם, כדאי שכולנו נלמד מאותם בעלי עסקים אשר גילו יצירתיות ופעלו כדי לשרוד. לקרוא, להפנים ולקח מה שניתן…

לסיכום, נסו ליזום, להיות יצירתיים, לאלתר, למצוא פתרונות טובים יותר לבעיות, לייצר ערך מוסף ברעיון החדש שלכם ובעיקר להיות מקוריים, משמעותיים ורלוונטיים. חשבו על חתול בעל 9 נשמות שחייב עכשיו ליפול על הרגליים, פשוט חייב!

הכותב הוא מומחה לשילוח בינלאומי, בעלים ומנכ"ל של חברת COB (סי.או.בי) שילוח בינלאומי המספקת פתרונות מקצועיים לענפי היבוא והיצוא תחת קורת גג אחת באוויר, בים וביבשה, בדגש על הפחתת עלויות ללקוח.

פוסטים נוספים

קטגוריות

פוסטים נבחרים

כל המאמרים נטענו
לא ניתן לטעון עוד מאמרים

גם אתם
נושמים וחולמים יבוא / יצוא?

הירשמו לעדכונים שלנו והפכו
את היבוא והיצוא שלכם ליעילים ומשתלמים הרבה יותר.

סגירת תפריט
דילוג לתוכן