איך להיערך ליבוא לישראל בתקופת מיתון ושינויים?

מי שעוקב אחר הכתבות, המאמרים והמידע שאני מעביר ברשתות, ובמיוחד בפייסבוק, יודע כבר שמחודש אוקטובר 2022 אני מדבר ומפנה את תשומת הלב אל המיתון העמוק שיפגע בכלכלה העולמית ושישפיע ישירות – שלא לומר כבר התחיל לתת את אותותיו – גם על עולם הספנות והסחר. 

כפי שכבר כתבתי, אם לפני שנה ושנתיים דיברנו על ביקושי שיא, עלייה במחירי ההובלה (חווינו עלייה של 773% במחירי ההובלה הימית מנמלי מזרח הרחוק) וכמובן במחירי המוצרים בכלל בגלל הקורונה, המלחמה במזרח אירופה והפקקים בכניסות לנמלים, אנו עומדים עתה בפני ביקושים חלשים במיוחד, ירידות במחירים, ביטולים ובמילים אחרות, כפי שאני רואה את הדברים, אנו עומדים בפני מיתון עמוק שיפגע בכלכלה העולמית. 

לא נכחיש, העלייה במחירים לא הייתה טובה לכל הצדדים. לחלק הייתה זו תקופה מעולה ואחרים חוו מפולת עסקית וקריסה כלכלית. עכשיו כבר פחות טוב לרבים יותר: לאט לאט, כאשר רק חלק מאיתנו שמנו לב, נכנס העולם לסחרחורת שנבעה ממספר סיבות: 

– היצע גדול, ביקושים מגוחכים ויבואנים מכל קצוות העולם שתקועים עם מלאים שנרכשו במחירי שיא + מחירי שיא בהובלה: 15,000$ – 18,000$ למכולה 40.

– גל התייקרויות ואינפלציה. ארצות הברית לא מפסיקה להדפיס דולרים!

– תוהו ובוהו לוגיסטי בכל נמלי ארצות הברית- בעיות לוגיסטיות קשות הכוללות גם קשיים באספקת תרכי ההובלה היבשתיתברחבי המדינה העצומה. כתוצאה: סחורות ממפעלים לא נאספים ונוצרים עוד עיכובים. 

– דרום אמריקה נמצאת בקריסה כלכלית כאשר הניצחון במונדיאל היה רק אתנחתא מחוייכת באירוע הכלכלי הגדול אשר מכריע את המדינה הלטינית. 

– בסין תחלואת הקורונה גוברת ומיליונים רבים סגורים בבתיהם כאשר התוצאה המיידית היא מפעלים ללא עובדים, עצירת הייצור, וצמצום הביקושים.  

– אירופה ממשיכה להיות מושפעת מהמלחמה בין רוסיה לאוקריאנה.

– ירידה חדה במטבע היורו אשר מאבד מכוחו.

– חוסר הוודאות לגבי צריכה עתידית הוביל לביטול הזמנות או דחייתן.

3 שנים קשות לפנינו. מה עושים? 

כאשר הערוצים המוכרים אינם עובדים, כאשר החסרונות עולם על היתרונות, כאשר העסקה כבר אינה משתלמת לא רק בהיבט הכספי אלא גם בהיבטים נוספים, מומלץ לחפש מקורות נוספים לייבא מהם. 

מה שווה לבדוק? 

הודו – יבוא מהודו כולל יבוא של טקסטיל, ריהוט ייחודי, ברזל ומוצרים נוספים. להודו מספר נמלים מרכזיים והשילוח מתבצע באופן קבוע מדי שבוע. 

בנגלדש – מפעלי טקסטיל משגשגים גורמים לבנגלדש וכלכלתהלשגשג. המפעלים למדו שיטות מערביות ומספקים מענה גם לטרנדים המערביים.

בדקו גם את החלופות המשתלמות לייבוא ממזרח אסיה וממזרח אירופה! 

ממה שווה להיזהר? 

אל תיכנסו להרפתקאות ולהשקעות שאין בהן וודאות. זכרו שהעסק שלכם וככל הנראה גם העובדים בעסק ומשפחותיהם תלויים בכם. קבלו החלטות מושכלות שבדיקה מקיפה ומקצועית נמצאת בבסיסה. זכרו שקשה להקים וקל מאוד להרוס. ומהר. זה הזמן לשיקול דעת. 

מומלץ לזכור

אם גם אתם מתלבטים מה לעשות עם הכסף בתקופה זו זכרו:

– הבנקים מביעים אמון בכסף נזיל.

– על פיקדונות ניתן לקבל 4% עד 5% לשנה ובאג"חים עד 8%בשנה. 

– בישראל אין הקצאות בנייה.

– הריביות הגבוהות על המשכנתאות הבריחו משקיעים.

מעוניינים לבדוק את החלופות העומדות בפניכם בנוגע ליבוא ממקומות חדשים? נשמח לסייע ולפתוח בפניכם עולמות חדשים. 

הכותב הוא מומחה לשילוח בינלאומי, בעלים ומנכ"ל של חברת COB(סי.או.בי) שילוח בינלאומי המספקת פתרונות מקצועיים לענפי היבואוהיצוא תחת קורת גג אחת באוויר, בים וביבשה, בדגש על הפחתת עלויות ללקוח.

פוסטים נוספים

קטגוריות

פוסטים נבחרים

כל המאמרים נטענו
לא ניתן לטעון עוד מאמרים

גם אתם
נושמים וחולמים יבוא / יצוא?

הירשמו לעדכונים שלנו והפכו
את היבוא והיצוא שלכם ליעילים ומשתלמים הרבה יותר.

סגירת תפריט
דילוג לתוכן