עשה ואל תעשה בתערוכה מקצועית בחו"ל

חושבים על תערוכה או יריד בינ"ל בחו"ל? מתכוננים להציג בה?

בכל שנה מתקיימות תערוכות מקצועיות ברחבי העולם, וכמעט בכל תחום.

תערוכה היא אחד האמצעים היעילים ביותר לבדיקת רלוונטיות המוצר או השירות שלכם. זו הזדמנות להיפגש עם גורמים רבים במקום אחד ובנסיעה אחת. הזדמנות לאתר ספקים, לשווק, למכור, להכיר לקוחות פוטנציאליים, לחדד את הערך המוסף וכמובן – להכיר את השוק, את המתחרים ואת המוצרים והשירותים החדשים ביותר בענף.

להציג בתערוכה בינ"ל, איך מתכוננים?

אם החלטתם להציג בתערוכה קחו בחשבון שההכנות לתערוכה הן תהליך מורכב וממושך, שמחייב בראש ובראשונה לבחור את התערוכה הנכונה, בה קהלי היעד המדויקים, וכמובן – תערוכה בינ"ל מחייבת מקצועית רבה, מסרים מדויקים, הכשרת נציגים מהחברה, ותקציב גדול במיוחד.

מכון הייצוא ומומחים נוספים ממליצים (בכל הנוגע לתערוכות בחו"ל ולא תערוכות בישראל):

  1. ליצואנים מתחילים – להציג בתערוכה אזורית, המושכת קניינים בגודל בינוני (במקום בביתן שולי וקטן בתערוכות גדולות יותר).
  2. לפנות באמצעות דיוור קצר וממוקד או גלויה לקניינים פוטנציאלים ולהודיע על ההשתתפות בתערוכה (מספר ומיקום הביתן) + הבלטת הערך המוסף של המוצר או השירות.
  3. לברר לעצמכם – מהי מטרת ההשתתפות המדויקת? חשיפה, תדמית, מכירות? מהם המוצרים או השירותים שיוצגו (כי אי אפשר הכל!)?
  4. להיערך בפועל:
    1. לראות בתערוכה פעילות שיווקית מרכזית של אותה שנה.
    2. לאתר מעצב תערוכות ישראלי (ברור שעדיף) או מקומי (גם לפתרון הזה יש יתרונות).
    3. לתכלל את עלויות הפקת הביתן כולל שילוח בינלאומי של חלקיו, עיצובו, סידורי אבטחה, עלות נציגי שיווק ומכירות (ומשתתפים בכלל) ועוד.
    4. להתארגן: להזמין את שטחי התצוגה, לבצע הרשמה, ליצר עניין מוקדם בנוכחות בתערוכה (אפשר לכתוב על זה מאמר שלם).
    5. להכין מצגות, עזרים טקטים, לבוש אחיד (אם כך יוחלט), חומרים שיווקיים מודפסים, כרטיסי ביקור, כיבוד או דוגמיות ומתנות לחלוקה לבאי הביתן.
    6. כל מה שמסביב: לבצע הזמנות לטיסות, בתי מלון, כלי רכב וכל הנדרש בפועל מבעוד מועד.

לתשומת לבכם! מכון היצוא ממליץ על עשרות פעולות לביצוע מתוזמן ומוקפד לפני תערוכה. היכנסו לאתר המכון ועקבו!

  1. במהלך התערוכה חובה: ליצור עניין בקרב לקוחות מטרה לבוא ולבקר בביתן; ליצור מנגנון סינון (כך שיטופלו רק לקוחות רלוונטיים) ולגבש פרזנטציה מקצועית ברמה גבוהה, שתבטיח את העברת המסרים הרצויים.
  2. לקחת בחשבון – האפקטיביות של תערוכה באה לידי ביטוי במיוחד לאחר הופעה בשתיים-שלוש תערוכות. נוכחות עקבית, מתגמלת.
  3. מידע על כל תערוכה: מידע בהיבטים שונים ניתן לקבל מהנהלת התערוכה (גוף אינטרסנטי לחלוטין) ואתר התערוכה באינטרנט, ממכון היצוא, מהנספח המסחרי הישראלי באותה מדינה, מיצואנים ישראלים שביקרו בעבר בתערוכה (מומלץ!) וכמובן – אין טוב ממראה עיניים. אם ביקרתם בעצמכם בתערוכה כבר עשיתם דרך…
  4. בתערוכה – גם אם הגעתם כמציגים, הקפידו להקדיש זמן לביקור בין הביתנים האחרים, להכיר מתחרים או סתם מציגים אחרים, להתיידד ולהחליף כרטיסי ביקור.
  5. לאחר התערוכה – עכשיו מתחילה העבודה האמיתית. לא ארחיב על כך כאן מקוצר היריעה אולם אציין כי חובה עליכם להעביר את כל המידע שנאסף, ברשימות ובכרטיסי ביקור, אל קובץ מסודר, ולאחר החזרה לארץ להוציא מיילים אישיים לאנשים שפגשנו וללקוחות פוטנציאליים. במייל ציינו כי אתם מודים על ההיכרות ולאחר מכן כוונו להמשך הפעילות (שיחת טלפון, מפגש נוסף, משלוח חומרים וכיוצ"ב). ערכו מעקב מדוקדק אחר שלבי ההתקשרות.
  6. ואחרון חביב – אספו את צוות התערוכה וקיימו מפגש פידבק. אספו תובנות ומסקנות אשר מהן תוכלו ללמוד על 'עשה ואל תעשה' בתערוכה הבאה ואם ניתן – נסחו שאלון מדויק המאפשר קבלת ציון לכל פרמטר. המספרים לא משקרים.

אם אינכם מתכוונים לדבוק בעשרת הסעיפים? אם אין לכם זמן, תקציב או כח אדם? פשוט אל תעשו. בקרו בתערוכה אך אל תציגו בה.

בהצלחה!

מאת שי חיות הכותב הוא יועץ ומומחה בתחום הסחר הבינ"ל, בעלים ומנכ"ל של חברת COB (סי.או.בי) שילוח בינלאומי המספקת פתרונות מקצועיים לענפי היבוא והיצוא תחת קורת גג אחת באוויר, בים וביבשה, בדגש על הפחתת עלויות ללקוח.

פוסטים נוספים

קטגוריות

פוסטים נבחרים

כל המאמרים נטענו
לא ניתן לטעון עוד מאמרים

גם אתם
נושמים וחולמים יבוא / יצוא?

הירשמו לעדכונים שלנו והפכו
את היבוא והיצוא שלכם ליעילים ומשתלמים הרבה יותר.

סגירת תפריט
דילוג לתוכן