הארכת תוקף הוראות שעה

עדכונים והזדמנויות בתחום הסחר הבינלאומי (שימו לב להארכת הוראות השעה ליבוא מכס אפס מכח סעיף 38 לחוק)

בין אם  אתם מרוצים מתוצאות הבחירות ובין אם לאו, כדאי שתשימו לב שיש להשבעת הכנסת החדשה השלכות גם בתחומים שנמצאים פחות בשיח הציבורי. כך או כך, במיוחד אם אתם יבואנים, שימו לב להארכת הוראות השעה מכח סעיף 38 לחוק.

על פי סעיף זה לחוק יסוד הכנסת תוקף הוראות השעה אשר אמור היה לפוג ב-31 בדצמבר 2022, יעמוד בתוקף עד ליום ה-15 בפברואר 2023 וזאת כאמור לאור השבעתה של הכנסת החדשה. 

המשמעות? לאור הדברים האמורים מכס אפס / הפחתת המס ימשיכו, והיבואנים יכולים להמשיך ולייבא מבלי לכסוס ציפורניים עד למועד האמור. 

ועכשיו לחדשות בהרחבה: 

במסגרת התוכנית הממשלתית להקלה על יוקר המחייה בישראל בשנה שחלפה, הותקנו הוראות שעה רבות אשר הביאו להפחתת המכסים על מגוון מוצרים וזאת עד לסוף השנה שחלפה- 31.12.2022.

כאמור, הובילו הבחירות האחרונות וסעיף 38 לחוק היסוד –לכך שהתוקף של ההוראות הוארך על מוצרי מזון מיובאים כדוגמת ירקות, שמנים, גבינות, חמאה, ביצים ודבש ועל מוצרים נוספים כגון רהיטים, אוטובוסים חשמליים, ואביזרי טקסטיל.

עדכונים נוספים בנושא סחר בינלאומי

– תוקף רישיונות יבוא במכסה (משרד החקלאות ומשרד הכלכלה) הוארך עד ה- 17 לחודש ינואר. מדובר בהארכת תוקף רישיונות במכסה עד לתאריך ה-17.1.23 כולל, (במקום ה-14.1.23 כולל). בשל השבתת מערכת היבוא בשער עולמי לצורך העלאת מערכת היצוא לאוויר.

– מיום 28.12.2022 נחתמה הרשאה למסחר עם עיראק. ההרשאה נחתמה לתקופה מוגבלת של 3 חודשים בלבד ועד ל- 31 לחודש מרץ 2023, וזאת לנוכח חילופי השרים. יודגש כי מכוח פקודת המסחר עם האויב, 1939, חל איסור גורף על קיום כל פעילות כלכלית בין מדינת ישראל ואזרחי מדינת ישראל לבין מדינות אויב, גורמים במדינות אויב, נתיני אויב או לטובתם. בנוגע לעיראק ישנה הרשאה מיוחדת לנהוג בה כאילו היא אינה אויב לצורך הפקודה בלבד, אך חשוב להדגיש כי יתר המגבלות ביחס לעירק עדיין תקפות, לרבות האיסור של גורמים ישראלים לפקוד את המדינה גם באמצעות דרכון זר.

– ב- 15 בינואר 2023 תעלה לאוויר מערכת יצוא חדשה במסגרת פרויקט המכס "שער עולמי". לאור העלייה לאוויר ירשמו שינויים ושיבושים כולל השבתות, עד להעלאת שתי המערכות בשער עולמי ביום הנקוב בשעה 8:00 בבוקר. משמעות השינויים היא שלא ניתן יהיה להגיש טפסי בקשה חדשים ולא ניתן יהיה לשדר אישורים ורישיונות למערכת המכס. גם כלל השירותים מול מערכת שער עולמי לא יפעלו. לאור האמור מומלץ להיערך להשבתת מערכות המכס ולמלא טופסי ייפוי כוח כדי להבטיח את רציפות העבודה ולמנוע עיכובים.

– כאמור, אלו הם עדכונים חלקיים בלבד.

הכותב הוא מומחה לשילוח בינלאומי, בעלים ומנכ"ל של חברת COB (סי.או.בי) שילוח בינלאומי המספקת פתרונות מקצועיים לענפי היבוא והיצוא תחת קורת גג אחת באוויר, בים וביבשה, בדגש על הפחתת עלויות ללקוח.

פוסטים נוספים

קטגוריות

פוסטים נבחרים

כל המאמרים נטענו
לא ניתן לטעון עוד מאמרים

גם אתם
נושמים וחולמים יבוא / יצוא?

הירשמו לעדכונים שלנו והפכו
את היבוא והיצוא שלכם ליעילים ומשתלמים הרבה יותר.

סגירת תפריט
דילוג לתוכן