הסופה בשנחאי – מקל נוסף בגלגלי השיקום ממגפת הקורונה

ביום ראשון, בדיוק לפני שבוע, הכתה סופת טייפון קיצונית את האזורים שנגחאי ונינגבו. הטלוויזיה הממלכתית דווחה מאוחר יותר כי הטייפון הגיע למחוזות ז'אושן וז'ג'יאנג לאחר שהרשות המטאורולוגית המקומית חזתה בין 250 ל-350 מילימטרים של גשם ורוחות של למעלה מ-100 קילומטרים בשעה. טייפון כזה, יש האומרים, מגיע אחת ל 100 שנים, בערך כמו מגפות משמעותיות כמו זו שחווינו בשנה וחצי האחרונות. אז מה הסיכוי ששניהם יגיעו ברצף? 

ומה הסיכוי שלאחר כמה ימים תכסה סופת חול אימתנית את שמי דנהואנג שבצפון מערב סין, תסגור אף היא כבישים ודרכים וזאת לאחר שיטפונות במחוז הנאן שגרמו למותם של עשרות אנשים? 

הצרות באות בצרורות והסופות מכות גלים…

עכשיו ניכנס לרזולוציות. כאשר מכות טבע גורמות לכאוס כה גדול הכותרות זועקות, אבל כשהן מכות במרכז סחר עולמי ההשלכות ניכרות גם אלפי קילומטרים מהמוקד. וזה בדיוק מה שקרה כאשר הכתה סופת הטייפון 'אין-פה' בעיר הגדולה בסין, שנגחאי, ובחופה הדרום מזרחי של המדינה. כמו בכל אפקט פרפר ההשלכות לא אחרו לבוא:− האזרחים התבקשו להישאר בבתיהם (מזכיר לכם משהו?)− מאוחר יותר, 330 אלף תושבים מרובע פנגשיאן בפרבריה הדרומיים של שנגחאי פונו מבתיהם לאחר שהסופה שהגיעה למהירות של יותר ממאה קמ"ש זרעה הרס וגבר החשש מקריסת מבנים והצפה.− טיסות בוטלו גם בשדה התעופה הבינלאומי הנגז'ו.− הרובע ההיסטורי של שנגחאי נסגר לגמרי.

אם זה קרה שם, זה משפיע בכל מקום אחר בעולם:− שדה התעופה בשנחאי נסגר, מאות טיסות בוטלו בשדות התעופה פודונג והונג'יו המשרתים את העיר שנגחאי, נמלי הים, כולל נמל המכולות, נסגרו אף הם.− תנועת הרכבות הופסקה בשל הרוחות העזות והגשמים.− בשל סגירת הדרכים המרכזיות חלו עיכובים באיסופיםמהספקים השונים.− בשל סגירת הנמלים חלו עיכובים בלוחות הזמנים בהפלגותחברות הספנות.  − אניות בדרכן לנמלים המרכזיים או מהם קורקעו כתוצאה ממזג האוויר הקיצוני, וספינות אחרות פונו מחשש שתתהפכנהברוחות והגלים הגבוהים.− הפעילות בז'נגז'ו (CGO), מרכז הובלה אווירי מרכזי למובילי מטען, שובשה לחלוטין.− על פי דיווחים – מחסנים גם הפסיקו את העמסת המכולות ואת המסירות למסופים.− מטענים נתקעו בפודונג, והספקים אינם צפויים לשחזר את לוחות הזמנים של הטיסות עד יום רביעי. − בגלל העומס שנוצר, צפויים עיכובים של עגינת כלי שיט (ארבעה עד שישה ימים בכל נמל) "אנו מצפים שיתווסף לחץ על השירות, שכבר יש בו מחסור בציוד ומקום מוגבל."

שרשרת האספקה חווה אתגרים נוספים

כל מי שמרגיש עצמו חלק משרשרת האספקה יודע שדי באירוע אחד כדי לשבש הכל, וכולנו יודעים שאירועים משבשים לא חסרו לנו בשנה שחלפה. דווקא עכשיו, כאשר נראה שיש בידנו כלים להתמודד עם המגפה, נראה שהטבע מזכיר לנו שוב מאיפה הכל מתחיל ומי הוא פה בעצם הבוס. נורמן גלובל לוגיסטיקה (NGL) התייחס לשילוחים היבשתיים ואמר כי "הובלת הכבישים ברחבי האזור כולו הושפעה מהצפות והובלת הרכבות בסין-אירופה הופרעה בגלל הגשם העז בהנאן".

מרקו רייכל מנהל פיתוח עסקי של APAC בחברת Crane Worldwide Logistics שבסיסה בשנחאי סיכם ואמר כי "הטייפון עצר רכבות שנסעו בשנגחאי, כמו גם ייבו וסוז'ואו הסמוכות. הובלה ברכבת, באוויר ובאוקיינוס ​​מתעכבת שוב, וזה משהו שאנחנו בהחלט לא צריכים כרגע."

הכותב הוא מומחה לשילוח בינלאומי, בעלים ומנכ"ל של חברת COB(סי.או.בי) שילוח בינלאומי המספקת פתרונות מקצועיים לענפי היבוא והיצוא תחת קורת גג אחת באוויר, בים וביבשה, בדגש על הפחתת עלויות ללקוח.

פוסטים נוספים

קטגוריות

פוסטים נבחרים

כל המאמרים נטענו
לא ניתן לטעון עוד מאמרים

גם אתם
נושמים וחולמים יבוא / יצוא?

הירשמו לעדכונים שלנו והפכו
את היבוא והיצוא שלכם ליעילים ומשתלמים הרבה יותר.

סגירת תפריט
דילוג לתוכן