10 המלצות אשר יסייעו לכם לקלוע במסרים השיווקיים

מסרים שיווקיים הם אגוז קשה לפיצוח. יש כל כך הרבה גורמים שיש להתחשב בהם כאשר מגיעים לנסח מסר שיווקי שכאשר ישלבחור את 4 המילים או 4 המשפטים המנצחים עלולים פשוט להיקלע למבוי סתום. 

כתיבה שיווקית היא מקצוע בפני עצמו אבל אין הדבר אומר שלא כדאי להבין בתחום משתי סיבות. האחת – גם אם אתם מעסיקים איש מקצוע כדאי שתוכלו לשוחח עמו על הדברים תוך ניהול שיח ענייני בתחילת התהליך וביקורת של התוצאה בסופו. השנייה – לא כל בעל עסק עושה שימוש בבעלי מקצוע, ורבים רוצים להתנסות בעצמם ולהגיע לתוצאה המיטבית. בין אם אתם בצד הזה של הסקאלה או בצד האחר, קבלו המלצות ותובנות שיסייעו לכם לחדד את המסר. 

10 המלצות אשר תעזורנה לכם לדייק במסרים השיווקיים:

1. שאלו את עצמכם: מה הכי חשוב לנו שהלקוחות שלנו ידעו? ככל הנראה התשובה האינטואיטיבית שלכם היא המשמעותית ביותר. כמובן, בדקו אם אתם מתייחסים אל אותו מסר מסוים שברצונכם לקדם. 

2. זכרו שאתם רוצים לשווק ולא למכור. רבים מתבלבלים, אז הקפידו שלא… משימת השיווק שלכם אינה דומה למשימת המכירה. היא מקדימה אותה. 
3. דייקו את קהל היעד שלכם. קהל היעד של העסק אינו בהכרח קהל היעד של המוצר או השירות שאתם רוצים לקדם. בעל חנות צעצועים מוכר צעצועים לילדים אבל כאשר הוא רוצה לקדם שיווק של משחקי מחשב הקהל שלו מצומצם וממוקד הרבה יותר.

4. התאימו את המסר השיווקי לאסטרטגיה ולמטרות שלכם. אם המטרה שלכם היא לקדם במהלך 2021 את מחלקת התינוקות של חנות הצעצועים שלכם זכרו זאת כאשר אתם מתכוננים לבחור את המסר שיצורף לקמפיין השיווקי של אותה שנה.

 5. וודאו שאתם יודעים מהו הצעד הבא, כיצד המכירות שלכם יתחברו לשיווק… אם החלטתם לקדם את השיווק של מחלקת התינוקות, האם מחלקת המכירות ערוכה לכך? האם המוכרים מכירים את המסר ויכולים לקדם אותו באותו אופן? האם הכנתם מסרים מכירתיים תומכים?

6. געו בנקודת 'השבר' של הלקוח, או כפי שקוראים לזה –וודאו שאתם מספקים מענה לצורך. כאשר אתם מוכרים להורים צעצוע למיטה של התינוק אתם לא מוכרים לו משהו 'נחמד' או 'יפה' או 'איכותי'. אולי אתם מוכרים לו את שלושתם גם יחד אבל בראש ובראשונה אתם מוכרים לו 'תינוק מאושר' או 'תינוק עסוק' שמוביל ישירות למצב של ל'הורים רגועים'.

7. הקפידו על מסר קצר וברור. זהו לא שעור בעברית וודאי שלא בתחביר. וגם אינכם בודקים את האינטליגנציה של הלקוח. אל תאתגרו את הלקוחות שלכם יותר מדי. זה מתאים אם רוצים לקדם קורס יוקרתי ומתקדם באקדמיה אבל אם לא, פנו ללקוח בצורה מכובדת ובגובה העיניים, בשפה שלו ובקיצור! אל תגרמו לו לבזבז את זמנו בקריאת מסרים ארוכים כי הוא פשוט לא יעשה זאת ותצאו נפסדים. 

8. אל תשמיצו מתחרים. התמקדו ביתרונות שלכם. תמיד הכי קל לומר שהמתחרים יקרים יותר, איכותיים פחות ועוד שלל מרעין בישין. ההמלצה שלי – מצאו את היתרונות שלכם והתמקדו בהן. 


9. זכרו שמילים לבד לא יעשו העבודה. צריך גם מעטפת וקונספט גרפי. יש לכם מסר שיווקי קולע? מעולה. זו רק ההתחלה. זכרו כי אם לא תהייה לכם הבמה הראויה יתכן שהמסר יבלע בין שלל אלפי המסרים שהולכים לאיבוד, פשוט כי לא מיצו אותם גם באופן גרפי, ופשוט כי לא הציפו אותם לפלטפורמות המתאימות.

10. התאימו את הכתיבה השיווקית לערוץ השיווקי. מסר מדויק צריך להתאים גם למדיה שמיועדת לו. כתיבה למגזין אינה דומה לכתיבה לבאנר וכתיבה לפולדר אינה זהה לכתיבה לאתר אינטרנט. זכרו שלפני תחילת העבודה על המסר אתם צריכים להיות סגורים על הפלטפורמה. 

הכותב הוא מומחה לשילוח בינלאומי, בעלים ומנכ"ל של חברת COB(סי.או.בי) שילוח בינלאומי המספקת פתרונות מקצועיים לענפי היבואוהיצוא תחת קורת גג אחת באוויר, בים וביבשה, בדגש על הפחתת עלויות ללקוח.

פוסטים נוספים

קטגוריות

פוסטים נבחרים

כל המאמרים נטענו
לא ניתן לטעון עוד מאמרים

גם אתם
נושמים וחולמים יבוא / יצוא?

הירשמו לעדכונים שלנו והפכו
את היבוא והיצוא שלכם ליעילים ומשתלמים הרבה יותר.

סגירת תפריט
דילוג לתוכן