תהליך יבוא ושחרור מהמכס

למרות שרבים מעוניינים לבצע תהליך של ייבוא מוצרים מחו"ל, אין הם מעוניינים או יכולים להתעסק בהליך המורכב אשר יכול להיווצר כתוצאה מכך- שחרור המוצרים מהמכס. במאמר זה נעבור על השלבים, אשר לפיהם ניתן לבצע שחרור של מוצר מהמכס.

האם מתאים לכם כיבואנים לעסוק בכך באופן אישי או שמא להעביר את כל הטיפול לעמיל מכס? על כך תוכלו לענות בסוף המאמר

תחילה, מהו תהליך היבוא?

תהליך ייבוא הינו העברה של כל פריט, סחורה או טובין ממדינה זרה אל מדינה אחרת, במקרה שלנו – מדינת ישראל.

כיצד ניתן לדעת אילו מוצרים ניתן לייבא?

לשם כך, ניעזר בחוקיות היבוא- רשימת החוקים אשר תוחמים את הגבולות האפשריים לסוגי הפריטים או לכמויות אשר ניתן לייבא לארץ.  זכרו כי ישנם מוצרים הדורשים רישיון יבוא מסוים, לדוגמא כלי רכב, תרופות או בעלי חיים.

מה משמעותו של הייבוא האישי?

יבוא אישי הינו טובין או מוצרים אשר מייבא אדם פרטי, אשר תואם בכמותו ובייעודו לשימושו כאדם פרטי. כך לדוגמא יש יבוא אישי של רכבי יוקרה

באילו ערכי ייבוא ניתן לשחרר מוצר מהמכס?

ניתן לשחרר מהמכס מוצרים שערך משלוחם ככלל הינו מעל 1000 דולר- שמו של תהליך שחרור מכס זה הינו HV- (High Value), על שם הערך הגבוה של המשלוח אותו משחררים.

בנוסף, ישנו הליך שחרור מהמכס בשם LV (Low Value), אשר מתבסס על אותו עיקרון, אלא שבמקרה זה מדובר על משלוח שערכו נמוך יחסית.

כל מוצר אשר משוחרר מהמכס מקנה לבעליו הצהרת יבוא. מידע עבור כל אחד מהמשלוחים ניתן באופן יחידני למכס החל מינואר 2018.

מה כוללת עלות המשלוח?

עלות המשלוח למעשה בנויה ממספר חלקים-

עלות המוצר (Cost), עלות הביטוח במידה ובחר היבואן לבטח את המשלוח (Insurance), ועלות הובלת המשלוח (Fright)- עלות זו יכולה להיות משולמת הן על ידי היבואן או על ידי היצואן, בהתאם לעסקה.

ערך שלוש מרכיבים אלו (עלות המוצר, הביטוח והובלת המשלוח) מוגדר כ-CIF, ועליו מבוצע חישוב דמי המע"מ למשלוח.

לעיתים ייתכן גם כי המכס ידרוש את ערך השוק של המוצר על פי מחירון השוק ולא את מחירו למטרת הרכישה, וזאת על מנת לחשב את ערך מיסי הייבוא.

שירותיו של סוכן המכס

סוכן המכס (נקרא גם עמיל מכס) אחראי לסיווגו של כל משלוח, העברת המידע עליו לרשות המכס, טיפול בתגובת המכס לבדיקות והוצאת אישורים תואמים.

למידע נוסף על שירותיו של עמיל המכסותהליך עמילות המכס

אנו ב-COB  דואגים לתהליך השילוח מתחילתו ועוד סופו- מהאיסוף אצל היצואן בחו"ל, דרך תהליך השילוח לארץ, תהליך השחרור מהמכס ולבסוף – מסירת המוצר אל הלקוח בארץ.

מאת שי חיות הכותב הוא יועץ ומומחה בתחום סחר בינ"ל ומכירות, בעלים ומנכ"ל של חברת COB (סי.או.בי) שילוח בינלאומי המספקת פתרונות מקצועיים לענפי היבוא והיצוא תחת קורת גג אחת באוויר, בים וביבשה, בדגש על הפחתת עלויות ללקוח.

פוסטים נוספים

קטגוריות

פוסטים נבחרים

כל המאמרים נטענו
לא ניתן לטעון עוד מאמרים

גם אתם
נושמים וחולמים יבוא / יצוא?

הירשמו לעדכונים שלנו והפכו
את היבוא והיצוא שלכם ליעילים ומשתלמים הרבה יותר.

סגירת תפריט
דילוג לתוכן