בינוניים? זה לא מספיק בטח לא בניהול שואפים להיות בטופ של הטופ? אולי זה יותר מידי

אף אחד מאיתנו לא באמת שואף להיות בינוני. כולם רוצים להיות מצוינים! ממש בטופ! אבל גם למצוינות יש מחירים שלא כולם יכולים לעמוד בהם. אז מה עושים? שואפים גבוה ושמים לב למחירים. 

איך נדאג להיות מצוינים במה שאנחנו עושים ובמיוחד בהנהלת החברה? 

אלברט איינשטיין אמר ש"נשמות גדולות לעולם ייתקלו בהתנגדות אלימה של מוחות בינוניים. המוח הבינוני אינו מסוגל להבין אדם שמסרב להשתחוות לדעות קדומות וקונבנציונליות ובוחר במקום זאת להביע את דעותיו בכנות ובאומץ". ובאמת, כדי להיות מצטיין, בעיקר בארגון וכמנהל, יש לפעול למידור הבינוניות. מה זה אומר? במאמר שפורסם בדה מרקר לפני באוקטובר 2020 ציינה ד"ר רוית אורן,מומחית למנהיגות ארגונית, כי כדי לבלום ניהול בינוני בארגון יש להפסיק לגונן על הקיים ולהתחיל להוביל מהפכות, לעודד הבעת עמדה שונה (ועל כך בדיוק דיבר איינשטיין), לא לעודד קונצנזוס אלא דווקא הטלת ספק, לקבל לעבודה מועמדים עם קורות חיים לא שגרתיים אשר מביאים ידע וכישורים ממגוון עולמות תוכן ולאמץ ניהול אג'ילי – ניהול גמיש ומהיר המאפשר מתן מענה ופתרון לאתגרים בזמן מהיר.

הידעתם? בכל עסק יש 9 מרכיבים, אם אחד חלש, תתרחקו מהמצוינות וזה גם עלול לגרום לכם להפסיד כסף…

ובעצם במה דברים אמורים? כל עסק או ארגון מספקים מוצר או שירות, לפחות אחד. לאחר מכן, קיימים מרכיבים המאפשרים לארגון לספק אותו: עובדים, מיקום, ציוד, שיווק, מכירות ועוד. מכאן שבנוסף לצורך במצוינות אישית יש גם צורך במיצוי היכולות של הארגון בכל המרכיבים.  

אז מה עושים כדי לצאת ממעגל הבינוניות? 

כדי להיות הרבה יותר מ'סתם שורדים' ולהתקרב למצוינות הרצויה לנו תמיד מומלץ לקחת סיכון. וכמו שאמר אלון גל לפני עשור או שניים "מקסימום זה יצליח". מה לעשות? להזכיר לעצמכם פעם אחר פעם לא להשאר באזור הנוחות, לקפוץ גבוה ורחוק, לא להקטין את עצמכם, לאפשר לעצמכם להיות שונים ולא להסתפק במעט. 

בנוסף, אל תשכחו שהצלחה מתחילה באמונות שלכם בנוגע לעצמכם, לעולם שסביבכם, לאירועים שקרו לכם ולציפיות שלכם לעתיד, וקשור בנטייה הכללית שלכם, אם אתם חיוביים או שליליים. אם אתם חיוביים, אופטימיים ומאמינים שאתם יכולים להצליח, תוכלו גם לקחת עליכם את האחריות ולהצליח.

אז דיברנו על המצוינות הזו שכולם שואפים אליה אבל ככל הנראה לא כולנו נועדנו להיות מצוינים ולא כולם מסוגלים לעמוד במחירים שגובות מצוינות והצלחה. 

מחיר ההצלחה

אז יש כמובן מחירים שקל יותר לשלם ויש כאלו שפחות. יש מחירים שעבור חלקנו יהיו כבדים ועבור אחרים קלים ופשוטים ולהפך. אבל ככלל, להיות 'מוצלח' – ככל הנראה להרוויח הרבה כסף, לגור בבית יפה עם מכונית יוקרתית, לטייל בחו"ל, לאכול במסעדות יוקרתיות, להתפנק במה ומתי שרוצים ולשאת בתואר נשגב כמו מנהל, מנכ"ל, פרופסור או שר – כרוך בהרבה מחירים. למשל? 

לעבוד קשה (ואפילו מאוד), כמעט לא לראות את הבית, לחיות סביב השעון, להיות מחויב לעבודה, לעובדים, להבטחות ויעדים… להתמודד עם עשרות או מאות משברים ואתגרים מדי חודש ואפילו מדי יום ובעיקר לקבל הרבה מאוד אחריות. מצליחנים וורקוהולים יכולים לסבול מחרדה, חוסר שינה, בעיות בריאות מגוונות ולחצים מרובים. 

זכרו כי בין בינוניות למצליחנות קיצונית הגובה מחירים רבים יש חלופות רבות. מצאו את המקום המתאים לכם ביותר. 

בהצלחה. 

הכותב הוא מומחה לשילוח בינלאומי, בעלים ומנכ"ל של חברת COB (סי.או.בי) שילוח בינלאומי המספקת פתרונותמקצועיים לענפי היבוא והיצוא תחת קורת גג אחת באוויר, בים וביבשה, בדגש על הפחתת עלויות ללקוח.

שואפים להיות בטופ של הטופ? אולי זה יותר מידי

פוסטים נוספים

קטגוריות

פוסטים נבחרים

כל המאמרים נטענו
לא ניתן לטעון עוד מאמרים

גם אתם
נושמים וחולמים יבוא / יצוא?

הירשמו לעדכונים שלנו והפכו
את היבוא והיצוא שלכם ליעילים ומשתלמים הרבה יותר.

סגירת תפריט
דילוג לתוכן