הסרת חסמים ביבוא – המלצות לחסכון בעלויות ובזמן בדרך ליבוא

ייבוא מוצרים- לא פשוט כמו שחשבתם

ישנם מוצרים רבים המחייבים לעמוד בתקנים על מנת ליבאם לארץ לייבוא בארץ- בין אם מדובר בפלאפונים, במוצרי חשמל או בסוגי מזון שונים, על היבואן לוודא כי הם עומדים בתקנים המתאימים, ולאחר מכן עליו לעבור לא אחת תהליכים.

מפרכים הכרוכים בבירוקרטיה על מנת להשלים את התהליך. כתוצאה נגרמים ליבואן נזקים. לעיתים היבוא אינו מגיע במועד הנדרש, לעיתים עליו לייקר את העלות הסופית של המוצר ופעמים רבות יכול להיגרם נזק תדמיתי מול הלקוחות.
יצירת קשר עם גורמי ייבוא המתמחים בתחום, ומכירים את התהליכים והתקנים מלפני ומלפנים, עשויה לקצר ואף למנוע את הבירוקרטיה והשלכותיה.

אישורי יבוא וטיפול ברישיונות וחוקי ייבוא

בהתאם לתקנות הייבוא של משרד הכלכלה, ישנם מוצרים רבים אשר אינם דורשים רישיון ייבוא. חלק מהמוצרים אף ניתן לייבא לארץ ללא תקן רשמי או מבלי לסמנם בעברית- לדוגמא מוצרים לשימוש עצמי, ציוד צבאי לגוף ממשלתי, תרומות מחו"ל ועוד.

בנוסף ליבוא החופשי יש מוצרים שניתן לבקש בגינם פטור בהתאם לסעיף 2ג2.

באילו תחומים כדאי להיעזר במומחה?

יבוא מוצרים הדורשים אישור מכון התקנים

מוצרים מסוימים, דוגמת מוצרים כימים, צעצועים או מוצרי חשמל ואלקטרוניקה, מחייבים עמידה בתקנים מסוגים שונים על מנת לייבאם לארץ- לדוגמה בתקני עמידות לאש או תקני מתח למוצרי החשמל.

כיצד יכול מומחה לתקנים לסייע ליבואן?

מעבר להיכרותו עם התחום ועם התקנים, יכול המומחה לעדכן את היבואן בנוגע לבדיקות הנדרשות למוצר לפני ייבואו, לתת לו מידע בנוגע לתקנים בהם יידרש לעמוד, לתהליך שיהיה עליו לעבור ולמסמכים אשר יידרש להציג. בדרך זו יוכל היבואן לצמצם את תהליך היבוא עד הגעת המוצר לארץ. אם יסמיך את היועץ לבצע את תהליכי היבוא והסרת החסמים יוכל לחסוך זמן יקר (ששווה הרבה כסף) להימנע מכל טרחה וכאב ראש. 

יבוא מוצרי תקשורת

מגוון מוצרים, המשתמשים בתדרי תקשורת שונים, דורשים את אישור משרד התקשורת על מנת לייבאם לארץ: מוצרים כדוגמת טלפונים ניידים, מודמים ונתבים שונים.

כיצד יכול מומחה ייבוא לסייע בתהליך?

שימוש במומחה אשר מכיר את המוצרים בתחום ויודע אילו מהם ניתן או לא ניתן לייבא, יכול לצמצם את הבירוקרטיה בעת הייבוא, להסביר ולפשט את תהליך הצגת המסמכים הנדרשים, ובכך לאפשר ייבוא נוח ופשוט יותר, אשר יוכל להפוך את אספקת המוצר לנוחה, קלה ומהירה יותר אל מול הלקוח הסופי.

ייבוא מוצרי מזון

מוצרים רבים, בין אם הינם מוצרים אכילים, כאלה המתווספים להכנת מזון או תוספים בריאותיים שונים, דורשים תעודות ואישורים על מנת לייבאם לארץ כמו תמיד, הם עלולים לעכב את תהליך הגעת המוצר לארץ.

כיצד יכול מומחה ייבוא לסייע בתהליך?

ביכולתו של מומחה ייבוא מוסמך לדאוג למסמכים המתאימים, לקצר זמני המתנה ולמנוע בירוקרטיה רבה בייבוא מוצרי מזון, וזאת, באמצעות קבלת מידע מתאים מהיבואן מבעוד מועד. בנוסף, הקבלת סיוע מומחה מיועץ ייבוא יכולה לסייע ליבואן לבצע את ההליך באופן רציף, וכך גם ליצור תדמית טובה יותר אל מול הלקוח.

כל התקנים, כל הבירוקרטיה, כל התהליך מתכנון ועד מכירה – אצלנו

אם עדיין לא התחלתם בתהליך היבוא או שאתם בראשיתו – אנחנו יכולים לעזור.

COB, באמצעות מומחים לתקנים ולתהליכי אישור מול רשויות כבר למעלה משני עשורים, יבצעו עבורכם את כל ההליכים מול הרשויות ויחסכן לכם זמן, כסף וכאב ראש!

כך נוכל לסייע:

  • תכנון, הקמה, תיאום ציפיות והכנת לוח זמנים בהתאם לתחזיות התנהלות מול רשויות לצורך קבלת אישורים, עמידה בתקנים והצגת מסמכים נדרשים לצורך קידום התהליך.
  • ייצוג מלא מול ספקים ורשויות
  • איתור והפקת מסמכים
  • סיוע מא' ועד ת' לאורך כל התהליך המאפשר תכנון וייעוץ להפחתת עלויות וקיצור לוחות הזמנים.

מאת שי חיות

הכותב הוא יועץ ומומחה בתחום הסחר הבינ"ל, בעלים ומנכ"ל של חברת COB (סי.או.בי) שילוח בינלאומי המספקת פתרונות מקצועיים לענפי היבוא והיצוא תחת קורת גג אחת באוויר, בים וביבשה, בדגש על הפחתת עלויות ללקוח.

פוסטים נוספים

קטגוריות

פוסטים נבחרים

כל המאמרים נטענו
לא ניתן לטעון עוד מאמרים

גם אתם
נושמים וחולמים יבוא / יצוא?

הירשמו לעדכונים שלנו והפכו
את היבוא והיצוא שלכם ליעילים ומשתלמים הרבה יותר.

סגירת תפריט
דילוג לתוכן