מעוניינים לייצא מסכות או ציוד רפואי אחר לצרפת? אל תתחילו בתהליך לפני שתקראו את המאמר

בתחילת משבר הקורונה היה נראה כי כולם יעשו הכל כדי להשיג מסכות וציוד רפואי. מה לא ראינו באותה תקופה? מכירות לכל המרבה במחיר גם בשדות תעופה, יבוא סודי, תרומות שלא ברור מה מקורן ועוד ועוד. בישראל התברר, המוסד היה שותף להבאה ארצה של ערכות בדיקה, מכונות הנשמה, מכלי אלכוהול לייצור אלכוג'ל ועוד – והכל בטיסה מיוחדת.


עודפי ציוד רפואי בישראל? יש מי שעושה מזה כסף
מאז הגעתו של הנגיף לעולם המערבי הרבה מאוד קרה. בארץ לא נרשם כרגע מחסור בציוד רפואי או מסכות. מחירן של המסכות, אגב, צנח, ועכשיו ניתן למצוא אותן בכל סופר שכונתי במחירים נמוכים במיוחד (מסכות רפואיות רגילות נמכרות בשקל וחצי לערך).


כיצד הגענו למצב הזה?
בישראל, מסתבר, אירעו שני תהליכים מקבילים. מחד, הצליחו לבלום את התפרצות הנגיף ומאידך, יובאו ארצה מסכות רבות וציוד רפואי נוסף, וזאת לצד ייצור מקומי. וכך, מלאי גדול של מסכות, בעיקר מסין, הופך בעיני מי שמחזיק בהם למיותר, לפחות לעת עתה, כל עוד אין בארץ גל שני משמעותי. מה עושים עם העודפים האלו? מתברר שבישראל החלה מגמה מפתיעה של ייצוא מסכות לאירופה, קנדה וארה"ב, ובמיוחד למדינות ואזורים בהם עדיין משתולל הנגיף ולא נרשמת בהם מגמה של שיטוח העקומה.
נשיא אזור איל-דה-פראנס המקיף את פריז, ולרי פקריס, אמר השבוע כי משלוח מסכות שהוזמן לאחת המחלקות הקשות בעיר נחטף ברגע האחרון על ידי "אמריקאים שהגישו הצעה גבוהה יותר".

יצוא מסכות לצרפת ואירופה – רישיון יצוא
כפי שכתבתי כבר במאמר על ייצוא מסכות מישראל , חלה חובה על קבלת רישיון ליצוא ציוד המוגדר חיוני למשק להתמודדות עם נגיף הקורונה ובכלל זה מסכות כירורגיות KN95 ומסכות אזרחיות. ניתן להגיש בקשה לקבלת רישיון כך שהרשויות יוודאו כי במידת הצורך לא תשאר מדינת ישראל ללא מוצרים הכרחיים למלחמתה בנגיף בהתאם לתחזיות התחלואה והיקפי האוכלוסייה. עוד צוין במאמר כי אין צורך להגיש בקשה לקבלת רישיון ליצוא עד 500 מסכות כירורגיות חד פעמיות או 60 מסכות רב פעמיות.

הצד השני של המטבע – מכשולים ביצוא לצרפת ולמדינות נוספות באירופה
אז אולי יחסית פשוט לייצא מישראל מסכות, אולם האם זה אומר שכל מדינה תקבל אותן as is, עם האישורים שהגיעו מהיצרן בארץ המוצא? אז זהו, מתברר שהדבר לא פשוט כל כך.
יצואנים שניסו לייצא לצרפת מסכות ומוצרים רפואיים נוספים נדהמו לגלות שהמסכות, אשר היו מצוידות בניירת ואישורים ממעבדות מורשות, נותרו במכס הצרפתי לאחר שהניירת לא עמדה בדרישות המכס המקומי.
עצירת הסחורה פגעה בלקוח וגרמה לו נזקים.
מי שמעוניין למכור עודפי מסכות או ציוד רפואי אחר לצרפת או למדינות אחרות באיחוד האירופי גילה כי אכן, הרגולציה במדינות אלו חסרת פרופורציה וכי כל המסמכים שהסינים סיפקו בהעברת סחורות מסוג זה בחודשים הראשונים של הקורונה אינם מספיקים. בנוסף לרגולציות עולה גם שאלת המכס הגבוה אשר מגיע ל- 6.3%.

מעוניינים לברר מה גובה המכס בארץ היעד?
לא יודעים מה יהיו דרישות המכס והאם האישורים שלכם עונים על הרגולציה בארץ זו?


צרו קשר:
לקבלת פרטים נוספים בנוגע ליצוא מסכות לאירופה צרו קשר עם שי חיות: 050-2740099

הכותב הוא מומחה לשילוח בינלאומי, בעלים ומנכ"ל של חברת COB (סי.או.בי) שילוח בינלאומי המספקת פתרונות מקצועיים לענפי היבוא והיצוא תחת קורת גג אחת באוויר, בים וביבשה, בדגש על הפחתת עלויות ללקוח.

פוסטים נוספים

קטגוריות

פוסטים נבחרים

כל המאמרים נטענו
לא ניתן לטעון עוד מאמרים

גם אתם
נושמים וחולמים יבוא / יצוא?

הירשמו לעדכונים שלנו והפכו
את היבוא והיצוא שלכם ליעילים ומשתלמים הרבה יותר.

סגירת תפריט
דילוג לתוכן