כיצד תוכלו לקדם את העסק באמצעות פודקאסטים וגם ממש להרוויח מהם.

אם גם אתם בדרכים חלק ניכר מהיום, אם גם אתם שבעתם מהעיתונות המודפסת או מקריאה בנייד או במחשב, וודאי כבר שמעתם ואפילו ניסיתם להקשיב לפודקאסטים

על פי ויקיפדיה, "פּוֹדְקָאסֶט (באנגלית: Podcast), או הֶסְכֵּת,[1] הוא מעין תוכנית רדיו המופצת באינטרנט בחינם או בתשלום, וניתן להאזין לה בכל זמן ובכל מקום (Radio-On-Demand)". נכון לספטמבר 2021, נפתחו מעל 2.5 מיליון פודקאסטים משדרים בעולם, הכוללים יחד למעלה מ-110 מיליון פרקים להם למעלה מ-50 מיליון האזנות. 

מה הקשר בין פודקאסטים לעסקים? 

מתברר שיש, או יכול להיות, קשר ישיר. ולמרות שנראה כאילו כולם עושים פודקאסטים היום, הרי שרק מעטים הם אלו שמתרגמים אותם לכסף. דוגמא למי שיודעת לעשות מהם כסף – ובכללי יודעת איך לעשות כסף – היא חברת אפל אשר פתחה לאחרונה אפשרות לפרסם פודקאסטים למנויים משלמים בלבד, כאשר על הדרך היא כמובן גם גוזרת עמלה. אבל מה עם היוצרים עצמם? איך הם עושים כסף מהפודקאסטים? ראשית חשוב לציין שלא רק כסף ישיר אפשר לעשות מפודקאסטים. ניתן גם להתפרסם, להפוך לפופולארי או למוביל דרך או שיטה. בקיצור – ניתן לבנות שם ומוניטין בדרך שונה מזו אשר הייתה מוכרת לנו בעשרות השנים האחרונות (אין צורך להגיע לדרגת מרצה מומחה, פשוט צריך הפקה פשוטה וגרעין מתפתח של מאזינים).

למכור יותר

אבל אם נבדוק לרגע את היוצרים עצמם הרי שהם יכולים להגדיל את קהל הלקוחות שלהם על ידי הזמנה לאתר, לחנות, להרצאה, וכו'. החשיפה של מפודקאסטים גדלה באופן משמעותי לאחרונה ואיתה גם החשיפה של הקהלים ליוצרים. ככל שהפודקאסטים שלך יהיו פופולאריים יותר כך גם הסיכוי לתרגם למכירות (אפילו באמצעות הצעת הנחות לקהל המאזינים). 

לאתר נותני חסות

אל תצפו שנותני החסות יתקשרו אליכם. חשבו על קהל היעד של הפודקאסט וחברו את הקהל לתוכן ולנותני חסות פוטנציאליים. כך למשל פודקאסט בנושא בריאות או אכילה בריאה תתאים לנותני חסות רלוונטיים בתחום המזון, ופודקאסטים בתחום המוסיקה המודרנית עשויה להתאים לחברות הפקה. 

לבקש תמיכה של המאזינים

יש יוצרי תוכן אשר מציעים למאזינים תוכן כבונוס עבור התמיכה הכספית הישירה שלהם. זה מצב של WIN WIN SITIUATIONבו גם המאזין נהנה מאקסטרה תוכן וגם היוצר יכול לממן או אפילו להרוויח כסף מהתוכן שהפיץ. דרך זו עשויה להתבצע על ידי יצירת מרחב בלעדי באתר למשתמשים משלמים או שימוש בפלטפורמה כמו פטראון (Patreon) לניהול תשלומים קבועים ממאזינים. 

פודקאסטים בתחום העסקי והגיאו-פוליטי (שנושקים גם לשילוח בינלאומי):

אי אפשר לסיים ללא מספר המלצות על פודקאסטים שגורמים לחשיבה • פודקאסט מנועי הכסף של כלכליסט (פרק 170 למשל עסק בתקופת המחסור בה אנחנו נמצאים. ציוד רפואי, מזון וכחאדם… למה הם חסרים ומה תהיינה ההשלכות על חיי היום יום שלנו)• פודקאסט 'המשחק הגדול' (פרק 'הקיסרות האדומה' למשל תמקד בהבנת סין ועתיד הסדר העולמי)• חצי שעה של השראה של ערן גפן (מארח דמויות ייחודיות ומעוררות השראה שהצליחו בגדול ומנסה לזקק את סוד הקסם שלהן. חצי שעה של השראה וחדשנות למנהלים, יזמים וכל מי שאוהב ללמוד).• ועוד

הכותב הוא מומחה לשילוח בינלאומי, בעלים ומנכ"ל של חברת COB(סי.או.בי) שילוח בינלאומי המספקת פתרונות מקצועיים לענפי היבואוהיצוא תחת קורת גג אחת באוויר, בים וביבשה, בדגש על הפחתת עלויות ללקוח.

פוסטים נוספים

קטגוריות

פוסטים נבחרים

כל המאמרים נטענו
לא ניתן לטעון עוד מאמרים

גם אתם
נושמים וחולמים יבוא / יצוא?

הירשמו לעדכונים שלנו והפכו
את היבוא והיצוא שלכם ליעילים ומשתלמים הרבה יותר.

סגירת תפריט
דילוג לתוכן