אחסנה בנמל

אחסנה בנמל

 

אחסנת מכולות בנמל הינה אפשרות אשר עומדת לרשות היבואן והיצואן כאחד ומסייעת להם בביצוע שלבי העסקה השונים כאשר מדובר בשילוח ימי. ליצואן, היא מאפשרת לשחרר את הסחורה בהקדם במקרים כגון עומס במחסן. ליבואן, לעומת זאת, היא מאפשרת פתרון אחסון נוח, למשל במקרה בו הוא עדיין אינו מוכן לקלוט את הסחורה.

הנמלים בישראל מאפשרים ליבואן וליצואן לאחסן את המכולות לתקופה מסוימת בתנאים משתנים. תנאי האחסון תלויים בסוג הסחורה הנמצאת במכולה, גודל המכולה, צריכת החשמל שלה ועוד. בדרך כלל הנמל מאפשר לאחסן את המכולה לתקופה של כמה ימים ללא תשלום, ולאחר מכן נגבים מהם דמי אחסנה – תשלום קבוע נגבה עבור כל יום נוסף. התנאים והתעריפים משתנים ומתעדכנים משנה לשנה כאשר את החישוב המדויק עבור סוג הסחורה ומספר הימים הניתן ללא תשלום ניתן למצוא באתרי האינטרנט של הנמלים

אחסון מכולות – עניין מורכב ורגיש

אחסון במכולות נשמע כמו דבר פשוט לכאורה – הספינה עוגנת בנמל, המכולה מועברת לאזור בו מאוחסנות המכולות, הסחורה מוצאת מהמכולה והמכולה הריקה חוזרת לספינה וממשיכה לקראת המשלוח הבא. בפועל הביצוע מורכב ומחייב כוח אדם רב, טכנולוגיות מתקדמות ובדרך כלל גם זהירות מרבית. בנמל, המכולות המאוחסנות עוברות מיון על פי ממדי המכולה וסוג הסחורה הנמצאת בה ומועברות לאזור המתאים. לאחר מכן, כל מכולה זוכה לתנאים המיוחדים להם היא זקוקה מבחינת טמפרטורה, לחות, היגיינה ואבטחה. מיון זה הכרחי כיוון שמכולות יכולות להכיל לפעמים חומרים רגישים כמו מזון, תרופות, מוצרי היגיינה או כימיקלים מסוכנים המחייבים תנאים יוצאי דופן.

דמי אחסנה

אחסון מכולות, כאמור, הינו עניין מורכב הדורש מהנמל משאבים רבים ולכן גם עולה כסף. יחד עם זאת, מדינת ישראל מעוניינת לעודד את המסחר ולכן מאפשרת ליבואנים וליצואנים לאחסן את סחורתם כמה ימים ללא תשלום. כך למשל, על-פי מחשבון מכולות נמל חיפה משנת 2018, ניתן לראות כי אדם המעוניין לאחסן מכולה באורך 20 רגל בנמל חיפה יוכל לעשות זאת במשך ארבעה ימים ללא תשלום. מהיום החמישי ואילך, יגבה ממנו סכום של 109.65 ₪ דמי אחסנה עבור כל יום אחסון נוסף. חשוב לזכור שבנוסף לדמי האריזה והאחסנה עשויים להגבות גם תשלומים נוספים כמו דמי תשתית, חשמל למכולות קירור ועוד.

שיטות להוזלה בדמי אחסנה

מעוניינים להוזיל את עלויות האחסנה? בעוד שדמי האחסנה עצמם קבועים עבור כל סוגי המכולות ואינם ניתנים למיקוח, יבואנים ויצואנים רבים משתמשים כיום בפתרונות שונים להימנעות או לפחות להימנעות חלקית משימוש ארוך טווח באחסנה בנמל. אפשרות אחת היא שימוש במחסן בונדד/ערובה – מחסן אשר מפוקח על-ידי המכס ומאפשר חסכון בתשלום על האחסון וכן תשלום הדרגתי למכס כתלות במכירת הסחורה. בנוסף, יבואנים רבים בוחרים לאחסן את סחורתם במחסן חופשי, פתרון אשר מאפשר אחסון זול בהרבה אך מחייב גם שחרור ממכס והסדרת מספר הימים מראש.

לייעוץ לוגיסטי וליווי מקצועי בנושא ייבוא וייצוא בינלאומי בכלל ואחסנה בנמל בפרט, השאירו את פרטיכם באתר ונשמח לייעץ לכם.

מאת שי חיות

הכותב הוא יועץ ומומחה בתחום הסחר הבינ"ל, בעלים ומנכ"ל של חברת COB (סי.או.בי) שילוח בינלאומי המספקת פתרונות מקצועיים לענפי היבוא והיצוא תחת קורת גג אחת באוויר, בים וביבשה, בדגש על הפחתת עלויות ללקוח.

פוסטים נוספים

קטגוריות

פוסטים נבחרים

כל המאמרים נטענו
לא ניתן לטעון עוד מאמרים

גם אתם
נושמים וחולמים יבוא / יצוא?

הירשמו לעדכונים שלנו והפכו
את היבוא והיצוא שלכם ליעילים ומשתלמים הרבה יותר.

סגירת תפריט
דילוג לתוכן