חודש הקניות כבר כאן- מה זה אומר? 


ימים ספורים לאחר הבחירות כל אחד מתרכז בשמחתו או ביגונו אבל איך אני יודע שהעם הזה יחזור לשגרה? חודש הקניות כבר כאן ואין ספק שמי שירצה לקנות כי הוא שמח או לרכוש כי הוא צריך לפצות את עצמו על המצב 
כוווווווולם יקנו, והרבה. 

תראו מה קרה ביום הבחירות. מי שבחר וגם מי שלא קנה וקנה ונהנה ובילה. איך יודעים? תסתכלו על המדדים- עד אחר הצהריים זינק השימוש בכרטיסי אשראי ב־18% בהשוואה לבחירות 2021. הקניונים דיווחו על פי שלושה מבקרים מביום חול, ושיקפו בכך מגמת ההתאוששות כללית של מרכזי הקניות לאחר הקורונה. ההוצאות של הישראלים ביום הבחירות בין 7 בבוקר ל- 17 אחה"צ, הגיעו למיליארד ₪, כ- 130 מיליון ₪ יותר מאשר בבחירות הקודמות. בסופו של היום, עד השעה 22:00, דווח כי הישראלים הוציאו – רק בכרטיסי אשראי –מעל מיליארד ושלוש מאות אלף ₪, זינוק של 8% לעומת אשתקד. 

הבחירות, אשר התקיימו ב- 1 לחודש נובמבר, פתחו גם את חגיגת הקניות הגדולה בארץ ובעולם. מי צריך להתכונן לאירועים שיבוא? כולם. גם עולם השילוח הבינלאומי, גם הקונים וגם החנויות.

כיצד מוצע להיערך לחגיגת הקניות? החנויות

חודש הקניות הוא כבר הרבה יותר מהימים הבודדים אליהם נערכנו בעבר. נכון, הם עדיין שם וכוללים את יום הרווקים הסיני (11 בנובמבר), יום השילוח בחינם (Free Shipping Day, 14 בנובמבר), בלאק פריידיי (25 בנובמבר) וסייבר מאנדיי (28 בנובמבר), אבל כיום כל רשת, חנות, או אפילו עסק מהבית אשר מחזיק במערך שיווק דיגיטאלי מצטרף לחגיגה. Shopping IL הוא החג המקומי הנוסף ובהחלט אין לו מה להתבייש. הוא פשוט חייב, בדיוק כמו השאר, לקחת בחשבון כמה דברים.

על פי יעל קנדר, מתמחה בעולמות הדאטה וראש יחידת ,BDO DIGITAL מומלץ לבצע כמה פעולות ולהיערך מראש בהתאם (הכתבה המלאה בגלובס): לבחור קונספט או מבצע מוביל, לשדרג חברי מועדון (למשל- להציע להם גישה מוקדמת למכירות), להציע מוצרים חדשים או מיוחדים, להשקיע בחוויתהקנייה בסלולאר (71 % מהקונים גלשו באתרי איקומרסבאמצעות ניידים ב־2021) ועוד ועוד.   

כיצד מוצע להיערך לחגיגת הקניות? עולם השילוח

בעולם השילוח נערכים לכמות בלתי נתפסת של משלוחים שתעבור באוויר, בים ובייבשה לרגל חגי הקניות של חודש נובמבר. ניתן להעריך, ובצדק, שמוקדי יציאת הסחורות תהייה בעיקר מארה"ב ומסין אל נקודות אחרות בעולם, כאשר ישראל, או ליתר דיוק תושביה, נחשבים לקניינים מהמעלה הראשונה. בממן נערכים לטפל ב- 200 אלף חבילות ביום, והממיינות האוטומטיות יעבדו 24 שעות ביום, 24 שעות, ללא הפסקה. 8000 חבילות יעברו במיון בשנה והחברה תגייס עוד עשרות עובדים וכלים לוגיסטיים כדי לסייע לה במשימה הנחשבת כמעט בלתי אפשרית ואם כבר מדברים על מספרים הרי שבשנת 2021 הגיעו לישראל למעלה מששה מליוןחבילות והשנה המספר עשוי להגיע לשמונה מיליון. 

כיצד מוצע להיערך לחגיגת הקניות? הצרכנים

אם פעם נובמבר היה חודש מקרטע מבחינת קניות – כי אחרי החגים, אחרי הוצאות החופש הגדול, עוד לא ממש בחורף וכו –הרי שעכשיו גרמו לנו, הצרכנים, לקנות יותר, לא בדיוק מתי שתכננו. בדיוק כמו שמבצעי הקניונים לעולם לא יהיו בחמישי-שישי גם כאן, פונים לתקופה היותר חלשה ומבקשים לחזק אותה. 

מה חשוב לזכור? 

– הקניות מתבצעות גם און ליין, גם בחנויות ובקניונים. אפשר למדוד ואפשר שלא. אפשר למשש ואפשר רק לנחש, כל אחד על פי מה שמתאים לו. 

– שימו לב לאתרים ולעסקים הישראלים, לא כל הירוק נמצא אצל השכן.

– התחילו להכין רשימה של מה שחסר לכם. לא כיף לגלות שפספסתם משהו שאתם באמת צריכים בהנחה שווה וקניתם 'כל מני' שאתם לא ממש חייבים'. 

– בדקו את האתרים מבעוד מועד וסמנו פריקים מועדפים. בדקו מראש גם מידות וצבעים וכמובן אם השילוח מתבצע לארץ (אולי את זה כדאי לבדוק לפני הכל). 

– השוו מחירים

– בדקו שהרכישה מאובטחת

– בדקו את תנאי ההחזר וההחלפות

– אספו מראש קופונים

– שימו לב באילו תנאים השילוח חינמי ומאיזה סכום משלמים מיסים. כך למשל החידוש של עלי אקספרס הוא שמסכום הגבוה מ-75 דולר – ברגע הקנייה, תקבלו מייל מהדואר עם דרישת תשלום מס מראש לפני שהמוצר הגיע לארץ.

הכותב הוא מומחה לשילוח בינלאומי, בעלים ומנכ"ל של חברת COB(סי.או.בי) שילוח בינלאומי המספקת פתרונות מקצועיים לענפי היבואוהיצוא תחת קורת גג אחת באוויר, בים וביבשה, בדגש על הפחתת עלויות ללקוח.

פוסטים נוספים

קטגוריות

פוסטים נבחרים

כל המאמרים נטענו
לא ניתן לטעון עוד מאמרים

גם אתם
נושמים וחולמים יבוא / יצוא?

הירשמו לעדכונים שלנו והפכו
את היבוא והיצוא שלכם ליעילים ומשתלמים הרבה יותר.

סגירת תפריט
דילוג לתוכן