10 סיבות טובות להפוך את העסק שלכם לבעל נוכחות דיגיטלית משמעותית

אם נחשוב על האופן בו אנשים עשו עסקים לפני עשרים שנה, או אפילו לפני שמונה שנים, נבין שאכן דברים רבים השתנו מאז. בעבר, עסקים ללא נוכחות דיגיטלית בכלל היו יכולים לצבור מוניטין מעולה, קהל לקוחות נאמן והצלחה רבה בלי מאמץ כלל ואילו כיום, עסקים כאלו ככל הנראה לא ישרדו. האופן בו כל אחד ואחת מאיתנו מחוברים לטלפון הנייד שלנו, ומוצפים באינטנסיביות בפרסומות ובתכנים שיווקיים ואינפורמטיביים כאחד, היא עצומה. לכן, כל בעל עסק שלא ישכיל לתחזק נוכחות דיגיטלית מרשימה, ולשווק את עצמו ברשתות החברתיות ובגוגל, יפספס בענק את תשומת הלב של כל-כך הרבה לקוחות פוטנציאליים.

במאמר שלפניכם מנינו עשר סיבות להפוך את העסק שלכם לכזה שיש לו נוכחות דיגיטלית משמעותית, וזה אפילו לא כל-כך מסובך כמו שזה אולי נשמע לחלקכם.

1. אם אתה לא שם אתה לא קיים

עבור רוב האנשים שמחפשים שירות מסוים ברשת, בין אם זה בגוגל או בפייסבוק, רק מה שהם רואים זה מה שקיים. נוכחות דיגיטאלית היא הדרך היחידה להגיע למודעות שלהם. בנוסף, ככל שתשקיעו ותגרמו לאתר/דף עסקי שלכם להיות איכותי ונצפה, תוכלו לתרום להתמודדות עם המתחרים ואף לגבור על חלקם.

2. המוניטין של העסק שלכם

לקוחות פוטנציאליים שמעוניינים לקנות אצלכם מצפים להכיר אתכם אפילו לפני שנפגשתם, דרך האינטרנט. הנוכחות הדיגיטאלית, במקרה הזה, היא כרטיס הביקור הכי חשוב שיכול להיות לעסק, ורצוי שתהיה משמעותית וטובה יותר מזו של המתחרים. נוכחות כזו יכולה לבוא לידי ביטוי באמצעות אתר אינטרנט, דף פייסבוק, בלוג ועוד.

3. חשיפה בפני קהלים גדולים יותר ובכל זמן נתון

נוכחות דיגיטאלית משמעותית מאפשרת הזדמנות עצומה – האפשרות להיות חשוף בפני קהלים ענקיים, בכל זמן ובכל מקום. יתרה מכך, יותר ויותר אנשים מתחילים לעשות את הקניות שלהם פחות בחנויות ויותר בבית, מול המחשב. נוכחות דיגיטאלית ומאפשרת לכם להיחשף בפני הקהלים האלה, ובעזרת קצת דיוק בפרסום, תוכלו גם לדייק ולהגיע לאנשים שמתעניינים במוצר או בשירות כמו שלכם.

4. אפשרות לתת שירות טוב יותר, ובפחות מאמץ

בתור בעל עסק, אחד הדברים שדורשים את מירב הזמן וההשקעה הוא השירות והתמיכה ללקוחות הקיימים. בימינו, הנוכחות הדיגיטאלית הפכה את האתגר הזה לפשוט הרבה יותר; באתר האינטרנט, אפשר לפתוח דף של שאלות נפוצות ותשובות, או אפילו להעלות סרטוני הסבר קצרים לטובת הלקוחות. פתרון כזה הוא גם טוב ללקוח, שיוכל להשיג תשובות לשאלות שלו בקלות ומבלי להמתין בקו הטלפון. לקוח כזה יהיה מרוצה יותר והסיכויים שיחזור לקנות גם בעתיד הם גדולים בהרבה.

5. הקמת חנות אונליין מאפשרת גמישות רבה

הקמת אתר מסחר בו בעל עסק יכול למכור את מוצריו ושירותיו, ולקוחות רבים יכולים לקנות את המוצרים הללו, טומן בחובו פוטנציאל רווח אדיר. מכירת מוצרים בחנות אונליין מאפשרת גמישות רבה מבחינות רבות; מבחינת הזמנים בהם ניתן למכור, הלקוחות אליהם ניתן להגיע וכן המקומות אליהם ניתן לשלוח את המוצרים באתר, שהרי בחנות אונליין ניתן למכור במשך כל שעות היממה, וניתן לבצע שילוח בינלאומי כמעט לכל אזור בעולם.

6. ניתן לצמצם עוד יותר את עלויות התפעול

עלויות התפעול הן חלק בלתי נפרד מכל סוג עסק. בין עלויות אלו ניתן למנות את מחירי השכירות של המשרדים, ארנונה, חשמל ועוד. פתיחת חנות אונליין, צעד שהיום יותר ויותר בעלי עסקים עושים, מאפשרת הפחתה משמעותית בעלויות אלו.

7. אופציה לבחור את הפלטפורמה / פלטפורמות הדיגיטאליות המתאימות לעסק שלכם

לכל עסק יש אופי, שפה וקהל לקוחות אחר. יש עסקים שפונים לצעירים, ישנם כאלה שפונים למבוגרים, יש כאלה שמספרים על עצמם בעיקר דרך מילים ויש כאלה שמעדיפים בכלל תמונות. היופי באינטרנט הוא שהוא מגוון ומלא בפלטפורמות שונות. האינסטגרם, למשל, מהווה עבורנו הזדמנות לפנות לצעירים ובעיקר באמצעות תמונות. הפייסבוק, לעומתו, הוא דרך נפלאה לפרסם באמצעות טקסט ולפנות לקהלים קצת יותר מבוגרים. בתור בעלי עסק, תוכלו לבחור גם ביותר מפלטפורמה אחת ובכך להגדיל את מאגר הלקוחות הפוטנציאליים שלכם.

8. חשיפה פוטנציאלית לשוק הבינלאומי

במידה ואתם מעוניינים להגדיל את החשיפה של לקוחות פוטנציאליים למוצרים ולשירותים של העסק לא רק במדינת המוצא, כדאי לשקול הקמת חנות אינטרנטית. הקמת חנות שכזו תוכל לאפשר, בשילוב מדויק של אסטרטגיה שיווקית ועסקית מתאימה, להגיע לשווקים רבים מאוד ברחבי העולם. הרחבת החשיפה לשווקים שונים בעולם יכולה להביא תנועה מסיבית של לקוחות לאתר שלכם ולהעניק ערך רב לעסק. במידה ואתם שוקלים שוקל לשוק הבינלאומי, חשוב לעשות זאת בצורה אחראית ומחושבת, ולתכנן אסטרטגית את מירב המהלכים הבאים בעזרת אנשי מקצוע מוסמכים לכך.

9. יצירת הכנסות קבועות

כמה פשוט להקים אתר ולהציע שירות מסוים בצורה אוטומטית עבור כל לקוח שיבוא. אפשר, לדוגמה, לצלם קורס בנושא מסוים באמצעות סרטונים, ספר אינטרנטי ועוד. היתרון שבשירות כזה הוא שהוא דורש כמעט ורק השקעה התחלתית בלבד, ולאחריה קצת שירות לקוחות, שכמו שאמרנו, גם הוא נעשה פשוט יותר בעידן האינטרנט. בנוסף, גם התשלום עבור שירות כזה באינטרנט יכול להיות אוטומטי לחלוטין, החל מסליקת האשראי של הלקוח ועד לשליחת החשבונית במייל.

10. הגברת היענות החברה לצרכי הלקוחות

מידת היענות החברה לצרכי הלקוחות שלה יכולה להשתפר בצורה משמעותית במידה והעסק נהפך למקוון. חנות אינטרנטית יכולה לספק שירות בצורה מיידית ללקוחות, ובאמצעות אוטומציה ומדידה של תהליכים עסקיים ניתן גם לעקוב באופן אוטומטי אחר מלאי המוצרים, מספר המכירות שבוצעו, הזמנות מיוחדות שדורשות מעקב שונה ועוד. זמן תגובה מהיר יותר על-ידי החברה יוביל בסופו של דבר לכך שהלקוחות יהיו מרוצים יותר, וכן לכך שעבודת ניהול העסק תהיה אפקטיבית יותר.

לסיכום, בתור בעל עסק, נוכחות דיגיטאלית הינה אחד הדברים שחשוב להשקיע בהם המון משאבים. ההחלטה לפתוח ולהשקיע באתר, דף פייסבוק או חשבון אינסטגרם דורשת השקעה ראשונית, אך טומנת בחובה יתרונות אדירים בטווח הארוך. בנוסף, חשוב לשים לב שכל עסק מוכר שירות שונה, פונה לקהלים שונים וגם מדבר אליהם בשפה שונה. על כן, בתור בעל עסק, חשוב להקפיד על כך שהפלטפורמות והתוכן בו תשקיע יהיו בהתאם.

מאת שי חיות

הכותב הוא יועץ ומומחה בתחום הסחר הבינ"ל, בעלים ומנכ"ל של חברת COB (סי.או.בי) שילוח בינלאומי המספקת פתרונות מקצועיים לענפי היבוא והיצוא תחת קורת גג אחת באוויר, בים וביבשה, בדגש על הפחתת עלויות ללקוח.

פוסטים נוספים

קטגוריות

פוסטים נבחרים

כל המאמרים נטענו
לא ניתן לטעון עוד מאמרים

גם אתם
נושמים וחולמים יבוא / יצוא?

הירשמו לעדכונים שלנו והפכו
את היבוא והיצוא שלכם ליעילים ומשתלמים הרבה יותר.

סגירת תפריט
דילוג לתוכן