גם כשאתה וורקוהוליק – חופש כערך עליון

לקראת השנה הבאה עלינו לטובה, כך אני מקווה, הייתי רוצה לאחל לכם יותר חופש ויותר בחירה. אבל רגע, בואו נראה עם מה התמודדנו עד עכשיו…

בשנת 2021 יש ככל הנראה יותר וורקוהולים מכל שנה אחרת בעבר. נכון, יש סיכוי לא רע שהקורונה שינתה משהו בדפוסי העבודה של האנשים – יתכן שהם עצמם רואים עכשיו 'מה חשוב ומה פחות', או שהמציאות פשוט הראתה להם את הדרך אל מחוץ למעגל העבודה או אל סביבת עבודה אחרת המאפשרת יותר איזון. כך או כך, ההתמודדות עם עבודה מאומצת, או ליתר דיוק, הבחירה בעבודה מאומצת נמצאת בכל מקום והיא כאן כדי להישאר. 

מיהו וורקוהוליק והאם אני כזה?

וורקוהוליק מוכר כאדם המכור לעבודה. על פי פסיכולוגים זוהי התמכרות שקטה, כזו שניתן לזהותה לאורך זמן ורק לאחר שנים רבות. במקומות רבים היא אף נחשבת להתמכרות הקשה ביותר לזיהוי  וכזו המייחסים לה פחות חשיבות, בוודאי לא כמו התמכרות לאלכוהול או לסמים. 

אני מודה, גם אני מכור לעבודתי. אני אפילו מעדיף לחשוב שאין לי ברירה, שעבודה בתחום השילוח הבינ"ל מחייבת עבודה של 24/7, כי הרי לקוחות, ספקים ועובדים צריכים אותך סביב הגלובוס כמעט בכל דקה או שעה משעות היום. אני יודע שפעמים רבות פשוט אין לי ברירה ואני חייב לתת מענה, כי הרי זה העסק שלי, הילד הנוסף שלי שלי, זה שהשקעתי בו שני עשורים מחיי!

למרות הכל, חופש כערך עליון

אולם לצד ההתמכרות הקשה הזו לעבודה, לעסק, ללקוחות, לצרכים שלהם וליכולת שלי לתת להם מענה יש בי צורך נוסף, יש שיאמרו מנוגד, לחופש. כן כן, חופש כערך עליון. 

כאדם, כבעל עסק וכבעל משפחה ברורים לי היתרונות והצורך בבחירה, בחופש וביכולת לעשות שינוי בעצמנו. 

אין לי ספק שבדיוק כפי שבחרתי בעבודה זו (או שהיא בחרה בי ?) עלי לדעת לעשות את הבחירות הנכונות גם בתחומים אחרים וזאת לטובת חיי הזוגיות, חיי המשפחה, חיי החברה והאושר הפנימי. ברור לי שכל אחד מהם וכולם גם יחד משפיעים בסופו של דבר על כל מעגלי החיים וגם על ההצלחה בעבודה והתוצאות העסקיות!

כאשר חיפשתי במילון כמה ביטויים ניתן לרשם עלך המילה חפש מצאתי 12 והפרשנות של המילה הייתה: 'מצבו של מי שיכול לפעול כרצונו מבלי להיות מוגבל על-ידי אחרים' וזאת בניגוד לחפשה: תקופה שבה אין לומדים או אין עובדים.

נכון, עובדים או וורקוהולים הלוקחים חפש מהעבודה לוקחים גם חופשה בדרך כלל, פסק זמן, אולם אני מעוניין לשכלל בעצמי את היכולת לקחת חופש כדי לחוות, בין היתר, גם חופשה. 

הקורונה והחופש

בתקופת הקורונה של היום נראה שהמציאות הזו רחוקה מאיתנו יותר מתמיד. נראה כאילו השגרה שאנו חווים היום תעצב אצלנו נורמות חדשות כתוצאה מההגבלות על תנועה חופשית, יכולת לצאת לחופשה ובעיקר בחירה (מאוד מוגבלת כיום). אנחנו לא באמת יכולים לבחור עם מי נקיים אינטראקציה, מתי, איפה, ולמשך כמה זמן אבל כן יכולנו לבחור מה לעשות עם החופש שנכפה עלינו. האם נשב ונרחם על עצמנו? האם ניזום פעילות משותפת במסגרת המשפחה? נבחר לקרוא? לכתוב? 

אז מה תהייה ההשפעה של הניסוי הגדול ביותר בהיסטוריה על תפיסתנו את העבודה שלנו, המשפחה שלנו, הבחירות שלנו והחופש שלנו? האם הזכרון שלנו יהיה קצר או ארוך? האם נחזור להיות וורקוהולים או שמראש נדע לאזן? ועד כמה נערייך ונשמר את הזכות הגדולה לבחור? 

נקודות למחשבה!

הכותב הוא מומחה לשילוח בינלאומי, בעלים ומנכ"ל של חברת COB(סי.או.בי) שילוח בינלאומי המספקת פתרונות מקצועיים לענפי היבוא והיצוא תחת קורת גג אחת באוויר, בים וביבשה, בדגש על הפחתת עלויות ללקוח

פוסטים נוספים

קטגוריות

פוסטים נבחרים

כל המאמרים נטענו
לא ניתן לטעון עוד מאמרים

גם אתם
נושמים וחולמים יבוא / יצוא?

הירשמו לעדכונים שלנו והפכו
את היבוא והיצוא שלכם ליעילים ומשתלמים הרבה יותר.

סגירת תפריט
דילוג לתוכן