המנטרות שלי להצלחה בעסקים

לפעמים לקוחות אומרים לי שי, תפסיק לחזור על זה כמו מנטרה. אבל לפעמים מה שאומר לכל מי שמוכן לשמוע הוא מנטרה. אותו משפט שהוא רעיון שאני מאמין בו ולכן חוזר עליו.

מתוך: מילון רב מילים.

חברת COB שהקמתי מתמחה ביבוא, יצוא, שילוח בינ"ל, שירותי לוגיסטיקה ועוד, ואני גאה בכך שהיא מתאימה את עצמה גם למציאות משתנה, כגון אירוע הקורונה אותו חווינו בשנה האחרונה. אבל ככל שזה תלוי בי, גם כאשר 'מזיזים את הגבינה שלי', יש לי אמונות שאני דבק בהם. 

במאמר זה אני רוצה לחלוק אתכם תובנות בנוגע לסט האמונות שלי אשר הולך עמי שנים רבות, כמו ערכת כלים או משפחה שלא מחליפים. האמונות שלי מבוססות על ערכים המובילים אותי כאדם וכבעל עסק. 

1. כל אדם הוא עולם ומלואו ומכל אדם יש מה ללמוד ולקחת הלאה. למדתי מאבי ומאמי, וכיום אני לומד מבני משפחתי הקרובה וכמובן מלקוחות, קולגות ועובדים. מכל אדם ניתן ללמוד. כאשר אני מתנהל מול בני אדם, גם, ובמיוחד אם אני שונה מהם, אני לומד מצורת הדיבור שלהם, מדרך התנהגותם, מהצורה בה הם כותבים, משוחחים בטלפון ואפילו כותבים הודעה קצרה בוואטס אפ. לא עם כולם אני מסכים, ולעיתים אני גם לומד מה 'לא לעשות', אבל כל יום הוא יום של למידה מחודשת עבורי ואין כמו אנשים כדי לאתגר את עצמך להתקדם כל יום מחדש. 

2. אתה מנצל רק חלק קטן מהפוטנציאל שלך, אלו הן גם חדשות טובות עבורך. ד"ר אלעד הריסון ציין כי "ארגונים משתמשים רק ב-0.5% מהנתונים שברשותם", יהודה עמיחי העיד בצניעות כי הוא "משתמש רק בחלק קטן מן המילים במילון", ורוב האנשים משתמשים רק ב-10 אחוזים מהמוח, חדשות טובות או לא? מבחינתי, כמי שתמיד משתדל לראות את חצי הכוס המלאה, אלו חדשות מצוינות. סימן שתמיד תמיד נוכל להמשיך וללמוד, להמשיך ולהתמקצע…

3. העולם הוא כתפריט פתוח עליך רק להגדיר בדיוק את מטרותיך ולדעת לאן מועדות פניך. אמנם הקורונה הצרה מעט את צעדנו אבל היא בהחלט תמרצה אותנו להיות יצירתיים פי כמה וכמה כדי לשרוד עסקית, כלכלית ואישית. האתגרים רבים וכך גם הפתרונות הפתוחים בפנינו. לכן, כאשר משהו משתנה, רק הסתכלו על תפריט המנות המעודכן ובחרו מה יסייע לכם להגיע למטרות החדשות שקבעתם לעצמכם. 

4. "אתה אף פעם לא רוצה לבזבז משבר טוב". את זה כידוע אמר צ'רצ'יל בהתייחסותו למלחמת העולם השנייה והתכוון לכך שזו הזדמנות מצוינת לעשות דברים שנמנעת מהם קודם. הוא אמנם לא היה מזמן מלחמה כזו, אולם הרעיון שעומד מאחורי האמירה הוא שאם כבר נקלעת למשבר, זהה שאתה חלק ממנו, שכרגע זה המצב, ובדוק מהו הדבר החיובי שיכול 'לצאת לך ממנו'.

5. קחו דברים בפרופורציה ובפרספקטיבה. קריסת הבורסה בארה"ב ב- 1929 (יותר ממחצית הבנקים פשטו את הרגלולקחו אתם שליש מכמות הכסף שבידי הציבור), מלחמת העולם השנייה (דיכוי, רעב ומותם של למעלה מ- 75 מיליון איש),  מגפת הסארס, המגפה הספרדית וגם ברמה המקומית – מלחמות קשות, פינוי מתיישבים ועוד מכות אשר נראה היה שלא ניתן להתאושש מהן. תסתכלו על ההיסטוריה. זה מה שאני עושה. כי קל להתעודד כאשר מסתכלים על הדברים בפרספקטיבה רחבה. אני לא ממליץ לחכות 'עד יעבור זעם', ממש לא. בזמן המשבר בוודאי קשה מאוד אבל היכן נהייה בעוד שנה, שנתיים או חמש אבל מרבית הסיכויים הם שאם נשאר בחיים יש גם סיכוי שנגיע למצב הרבה יותר טוב.

6. מאחורי כל עסק עומד אדם עם ערכים, מטרות חזון ושאיפות אישיות משלו. כאשר אתם מדברים עם בעל עסק פשוט זכרו זאת… אולי אתם רואים את האדם כשאינו במיטבו אבל זכרו תמיד שמאחורי החזות יש עשייה רבה, צפיות, שאיפות, עמידה באתגרים, נסיונות להתרומם לאחר שנופלים וגם- משפחה שמסייעת, או לעיתים נפגעת, ומעגלים נוספים של עובדים, קולגות ולקוחות. בחרו את המילים והמעשים שלכם כי הם עשויים להשפיע על רבים!

7. שיתוף במטרות וביעדים, שקיפות ומשוב, הינם ערובה להצלחה ארוכת טווח. במה השיתוף מסייע? מעצם העובדה שאמרנו, שגילינו, שכתבנו, שחשפנו, אני מאמין שנעשה הרבה יותר כדי לבצע, להגשים ולהשיג. אל תתביישו לשתף!

8. צמיחה אמיתית של העסק מתחילה מבפנים – חשיבה, תכנון, יוזמה וביצוע. אני בהחלט מחזיק בדעה שלא ניתן לקום בבוקר לכיבוי שריפות… חייבים לתכנן ולהתכונן, ליזום, להעזרבמומחים וגם לבצע. יומן מתוכנן, עם מעט מקום לגמישות, הוא הדרך הטובה והבטוחה להתקדם. 

9. את העסק צריך להבין מהראש אבל גם להרגיש בבטן. אז נכון, מתכננים, חושבים, נעזרים במומחים… אבל לפעמים צריך לתת מקום גם להרגשה הזו שבבטן, זו שקוראים לה אינטואיציה. לעיתים כל הסימנים מראים שאתם פונים לדרך הנכונה, שאתם בכיוון שעל פי כל הבדיקות יתאים לכם, אבל משהו בפנים עוצר הכל. תנו מקום גם לרגשות ולתחושות הפנימיות.

 10. תנסו, מקסימום זה יצליח. נכון, בעסקים צריך לבדוק, לתכנן, לא לזרוק 'סתם' כסף ולהיערך עם plan b, אבל לאחר שעשינו את כל זה, מדוע שלא ננסה? מדוע שלא נוציא את עצמנו מאזור הנוחות? 

בהצלחה!

הכותב הוא מומחה לשילוח בינלאומי, בעלים ומנכ"ל של חברת COB(סי.או.בי) שילוח בינלאומי המספקת פתרונות מקצועיים לענפי היבוא והיצוא תחת קורת גג אחת באוויר, בים וביבשה, בדגש על הפחתת עלויות ללקוח.

 

פוסטים נוספים

קטגוריות

פוסטים נבחרים

כל המאמרים נטענו
לא ניתן לטעון עוד מאמרים

גם אתם
נושמים וחולמים יבוא / יצוא?

הירשמו לעדכונים שלנו והפכו
את היבוא והיצוא שלכם ליעילים ומשתלמים הרבה יותר.

סגירת תפריט
דילוג לתוכן