10 הרגלים של מנהלים מנצחים – שי חיות מומחה לשילוח שיווק וסחר בינלאומי

מצוינות היא לא פעולה, אלא הרגל. את הדברים שאתה עושה הכי הרבה, תעשה גם הכי טוב.

– מרווה קולינס

מאות או אלפי מאמרים וכתבות נכתבו על אנשים, מנהלים ואנשי עסקים מצליחים ויש לי הרגשה שלא בכל מה שיאמר כאן אחדש. רב המכר שיצא ב- 2019 "100 דברים שאנשים מצליחים עושים" מציע דרכים לשיפור ההשגים מזוגיות והורות ועד קריירה מוצלחת כאשר כותב רב המכר, נייג׳ל קמברלנד, מציין כי כל דבר שהוא מציע לעשות, ניסה בעצמו. בראש ובראשונה אני ממליץ לכל אחד לקרוא את הספר! 

והנה כמה הרגלים של קמברלנד ושל אחרים (ויש כמובן עוד עשרות):

קומו בחמש בבוקר – על פי חלק מהתאוריות או אפילו בשש וקבלו זמן במתנה. מי שקם מוקדם מקטין חרדות, מגדיל זיכרון ויכולת למידהובכללי מספיק הרבה יותר עוד לפני שאחרים התעוררו. מה תעשו בכל הזמן הזה? תתאמנו, תקראו, תלמדו בלי שאף אחד יסיט אתכם או יפריע לכם. 

סגלו לעצמכם הרגלי בקר נוספים – ד"ר בראדברי, הנחשב למומחה לאינטליגנציה רגשית פרסם שמונה הרגלים עליהם מקפידים אנשי עסקים מצליחים בבוקר ובהם גם שתיית מים עם מיץ לימון חצי שעה לפני האוכל, פעילות גופנית, מדיטציה, ארוחת בוקר קבועה, קביעת יעדים יומיומיים ומעשיים ועוד. 

תובילו – גם אם הם אינם מודים בכך, מרבית האנשים אוהבים להיות מובלים, אבל  המוצלחים ביותר והמועטים ביותר הם מנהיגים ומובילים.

תגידו לא –  גם בעלי עסקים מנוסים אינם מרגישים בנוח לומר לא. לעיתים לא נעים להם, הם לא רוצים לפגוע באתר או בתדמית שלהם והם חוששים להתעמת. אולם כבר הוכח כי תשובה שלילית אינה בהכרח מילה נרדפת לאגרסיביות ולא כל סיטואציה בה אנחנו חושבים שנשמענו או נראינו אסרטיביים מידי אכן נתפסה כך בעיני האחר. במיוחד בעסקים, בוודאי כשאתם בטוחים בעצמכם, פשוט אמרו 'לא' או 'לא, זה לא מתאים לי'. כך תחסכו זמן רב לעצמכם ולסובבים, תתפסו כאנשים החלטיים, ותפחיתו אי וודאות. זהו צעד חשוב גם אל עבר הצמיחה האישית שלכם. 

אמרו כן – אנשים מצליחים אומרים "כן" גם לדברים שאחרים ממהרים לומר "לא". היפטרו מההרגל שלכם לתרץ ולומר 'אני עסוק', 'לא עשיתי את זה בעבר', 'מאוחר מדי'. אם אתם מהססים שאלו את עצמכם כמה שאלות: האם תצטערו אם תגידו כן? מה הדבר הגרוע ביותר שיכול לקרות אם תגידו כן? 

שמרו על סדר וארגון – איש עסקים טוב נמדד גם ביכולת הארגון שלו. ללא יכולת ארגון אנחנו נוטים להתפזר, במיוחד כאשר הראש עובד בכמה כיוונים ושעות נוספות. כמנהלי עסק אינכם יכולים להרשות זאת לעצמכם. אז מה כולל ארגון? יומן מסודר ומוקפד, הגעה בזמן לפגישות, עמידה בלו"ז, ועבודה על פי יעדים ולא עבודה בכיבוי שרפות.

אל תפחדו להיכשל – איש לא הצליח מבלי שנכשל בדרך, גם לא גדולי אנשי העסקים. זה יכול להיות כשלון גדול ומשמעותי או אלפי כישלונות קטנים, כמו למשל ניסיונותיו של אדיסון להפעיל את נורת החשמל… אך הכשלון הוא חלק מהדרך ולכן הפנימו שהכישלון יכול להיות חלק מחיי היום יום בעסק. זה יכול להיות חוסר הצלחה בהפחתת מחיר של ספק, ניסיון מכירה לא מוצלח, איחור לפגישה או פרסום שעלה הרבה כסף אבל לא הניב דבר. כל עוד אתם במסלול עליה, עם הפנים קדימה ועם הרגל על הברקס – כך שהימים לא יהיו מורכבים רק מכשלונות – קבלו את הכשלון כ'בית ספר', הפנימו את התובנות והמשיכו הלאה. 

נהלו את הפגישות שלכם בחכמה – למה הכוונה? בטלו פגישות לא הכרחיות (חשבו מראש מה המטרה והאם השעות שתקדישו לפגישה ולהגעה אליה כדאיים), הגדירו את משך הפגישה ושמרו על לוח הזמנים, הגיעו בזמן וצאו בזמן על מנת לשמר את יתר לוח הזמנים שלכם, המנעו משיחות חולין (אם כי גם הן הכרחיות לעיתים), נהלו חלק מהפגישות בזום (ותודה לקרונה שהוכיחה שזה אפשרי) ואפילו – נהלו ישיבות בעמידה, ללא כיבודים מיותרים. 
השקיעו באחרים – עובדים, ספקים, שותפים ובני משפחה, כולם חלק מההצלחה שלכם. השקיעו בהם וזכרו שסביבה מרוצה היא סביבה בריאה וכר פורה להתפתחות אישית ועסקית וכי צוות חזק הוא הבסיס לעסק חזק.

פתחו אינטליגנציה רגשית – לטובת העסקים, המשפחה ובעיקר לטובתכם, פתחו אינטליגנציה רגשית. פתחו מיומנויות אשר יאפשרו לכם לזהות, להעריך ולנהל את רגשותיכם ואת רגשות האחר. הביטוי העיקרי ליכולת זו תאפשר לשלב בין הרגש לבין השכל ולנהל בצורה טובה יותר קונפליקטים, לוחות זמנים וגם קבלת החלטות. 

הכותב הוא מומחה לשילוח בינלאומי, בעלים ומנכ"ל של חברת COB (סי.או.בי) שילוח בינלאומי [T1] המספקת פתרונות מקצועיים לענפי היבוא והיצוא תחת קורת גג אחתבאוויר, בים וביבשה, בדגש על הפחתת עלויות ללקוח.


 [T1] [T1]לינק לדף הבית באתר

פוסטים נוספים

קטגוריות

פוסטים נבחרים

כל המאמרים נטענו
לא ניתן לטעון עוד מאמרים

גם אתם
נושמים וחולמים יבוא / יצוא?

הירשמו לעדכונים שלנו והפכו
את היבוא והיצוא שלכם ליעילים ומשתלמים הרבה יותר.

סגירת תפריט
דילוג לתוכן