על בחירות, החלטות, שילוח והקשר ביניהם

מערכת הבחירות הנוכחית כמעט ואינה מחדשת דבר. שוב חישובים וחשבונות, קמפיינים, ראיונות, שנאה (מיותרת), אני מאמין (ורק אני יודע), שמאל, מרכז, ימין, רעל שעובר בין כולם ולבסוף – תוצאות שצריך לחיות איתן.

מהי החלטה? מהי תוצאה? מהן השלכות?

כאשר צריכים לקבל החלטה יש כמה מונחים שחשוב לתת עליהם את הדעת:
הַחְלָטָה, הַחֲלָטָה

שֵׁם עֶצֶם – נְקֵבָה

גְּמִירַת אֹמֶר, חֲרִיצַת מִשְׁפָּט וְהַכְרָעָה בְּדָבָר לְאַחַר עִיּוּן וְשִׁקּוּל בּוֹ: בָּאֲסֵפָה נִתְקַבְּלוּ פֶּה אֶחָד הַהַחְלָטוֹת הַבָּאוֹת. בָּאנוּ לִכְלַל הַחְלָטָה כִּי…

תּוֹצָאָה

שֵׁם עֶצֶם – נְקֵבָה

  1. תּוֹלָדָה, מַסְקָנָה, הַדָּבָר הַמְּסֻבָּב וְהַיּוֹצֵא מֵעִנְיָן מְסֻיָּם.

"וּמָה אִם הַנִּדָּה שֶׁאֵין בָּהּ תּוֹצָאוֹת הַרְבֵּה וְחַטָּאוֹת הַרְבֵּה חַיָּב עַל כָּל אַחַת וְאַחַת, – שַׁבָּת שֶׁיֵּשׁ בָּהּ תּוֹצָאוֹת הַרְבֵּה וְחַטָּאוֹת הַרְבֵּה אֵינוֹ דִין שֶׁיְּהֵא חַיָּב עַל כָּל אַחַת וְאַחַת?"

  • קָצֶה, סוֹף.

"וְהָיוּ תֹּצְאוֹת הַגְּבוּל יָמָּה"

הַשְׁלָכָה

שֵׁם עֶצֶם – נְקֵבָה

  1. זְרִיקָה, הֲטָלָה.

"לְעוֹלָם הַשְׁלָכָתָהּ (לָאַשְׁפָּה) מְטַהַרְתָּהּ"

  • בהנדסה

פְּרוֹיֶקְצִיָּה, ראו א. הֶטֵּל.

  • תּוֹצָאָה, הַשְׁפָּעָה, רשֶׁם, מַסְקָנָה הֶגְיוֹנִית: פִּרְסוּם הַחֹק הֶחָדָשׁ יֵשׁ לוֹ הַשְׁלָכוֹת רַבּוֹת עַל אֹרַח-הַחַיִּים שֶׁל הָאֶזְרָח.

"הַשְׁלָכוֹתֶיהָ הַחֲמוּרוֹת שֶׁל הַמִּלְחָמָה עַל כַּלְכָּלַת הַמְּדִינָה"

בבחירות הנוכחיות, כמו באחרות, נקבל החלטה אשר נחשוב על השלכותיה על החיים שלנו במדינה. בפועל התוצאות יכולות להיות מפתיעות: לא בהכרח מה שחשבנו, לא בהכרח מה שתכננו, לא בהכרח מה שרצינו.

ומה הקשר של כל האמור לשילוח?

אם גם אתם יבואנים וזקוקים למשלח בינלאומי כדי להביא את הסחורה מהיצרן אליכם לחנות או לעסק, גם לבחירות שלכם ביבואן יהיו השלכות ותוצאות. הנה כמה המלצות שיעזרו לכם לבחור נכון משלח בינלאומי:

  1. מחיר תחרותי בדקו האם המשלח מאפשר מחיר הגון מבלי לפגוע באיכות ההובלה (זמן, דיוק, אמינות) האם המשלח מעדכן על ירידה במחירי ההובלה הימית ולא רק על GRI (עליות במחירי הובלה ). האם המשלח מעדכן את גובה ההיטלים הימיים / האוויריים בשקיפות מלאה אל מול החוזרים הרשמיים המתפרסמים ע"י חברות הספנות / התעופה .
  2. השילוב הנכון של השירותים האם המשלח מסוגל לספק את כל מגוון השירותים שלהם אתם זקוקים, החל משילוח הטובין בים / באוויר ושילוב של ים ואוויר. האם המשלח מספק גם שירותי עמילות מכס? האם מטפל מטפל גם ביבוא וגם ביצוא ?
  3. מערכת סניפים בינלאומיים / סוכנים בחו"ל האם למשלח יש מערכת קשרים ענפה ואיתנה עם נציגות בינלאומית אחת בכל העולם ,כך שהטיפול בסחורה יבוצע כאילו ביצע אותו הסניף המקומי?
  4. מוניטין של המשלח האם למשלח יש מערכת מבוססת ואמינה עם חברות התעופה וחברות הספנות? מיהם לקוחותיו ? בקשו רשימת ממליצים של מינימום 10 לקוחות , צרו קשר טלפוני איתם ושוחחו איתם על טיב השרות לאורך זמן / מחירי ההובלה / זמינות / אמינות המשלח / רמת העדכונים השוטפים. מה דעתם של המתחרים על אותו נותן השרות – האם מפרגנים ליושרתו ?
  5. טכנולוגיית מידע האם מערכת המידע של המשלח מותאמת למערכת של שלכם? האם המידע המסופק הוא בהתאם לצרכים? האם הוא מסופק במהירות, במדויק ובאופן ידידותי? האם המשלח מתחדש ומתעדכן בתחום המחשוב ?
  6. מידע ON LINE האם המידע הקיים במערכת זמין ללקוח באינטרנט ללא סינון המידע?
  7. כוח אדם וציוד האם כוח האדם של המשלח מקצועי, מיומן ומנוסה? האם העבודה נעשית מול איש קשר אחד או מול כל עובדי החברה במחלקות השונות ?
  8. מערכת סניפים ארצית האם למשלח יש מערך סניפים בכל הנמלים (אוויר וים) ובמעברי הגבול היבשתיים של ישראל?
  9. פעילות בהיקפים גבוהים האם המשלח פועל בהיקפים גבוהים עם חברות התעופה וחברות הספנות כך שהוא מקבל הטבות והנחות? האם הוא יכול לקדם סחורה דחופה בתקופת עומס ?
  10. אתגרי הקורונה. האם המשלח יודע להתמודד עם אתגרי הקורונה ולהציע פתרונות (נמלי ים בעוצר, חוסר בעובדים, עיכובים, עליית מחירים וכו')?

ועכשיו לאדם הפרטי, שלא משלח סחורות בגדול אלא בסה"כ חיכה לבחירות האופנתיות או האחרות של חגי המכירות בנובמבר. את הבחירות נשאיר לכם אולם כמה מילים על ההשלכות שיכולות לבוא וכיצד להפוך את הימים המיוחדים לכאלו שיעלו אך ורק חיוכים 😊. שימו לב לימי המבצעים של ארבעת החגים. לעיתים יש הארכה ביום לכאן או לכאן. מאחר והימים ידועים מראש הערכו גם אתם מראש עם סלי הקניות. אל תחכו לרגע האחרון. כך תוכלו לבצע רכישות שקולות הרבה יותר. שחמו לב למטבע ההמרה בקופה, למועד המשלוח, לאפשרות המשלוח לישראל (אם בכלל), וכמובן לחלופות התשלומים. הזהרו משימוש לא מושכל בפרטי האשראי וממשלוחים בסכומים שיחייבו אתכם בתשלום מכס.

בהצלחה לכולנו עם כל הבחירות!

הכותב הוא מומחה לשילוח בינלאומי, בעלים ומנכ"ל של חברת COB (סי.או.בי) שילוח בינלאומי המספקת פתרונות מקצועיים לענפי היבוא והיצוא תחת קורת גג אחת באוויר, בים וביבשה, בדגש על הפחתת עלויות ללקוח.

פוסטים נוספים

קטגוריות

פוסטים נבחרים

כל המאמרים נטענו
לא ניתן לטעון עוד מאמרים

גם אתם
נושמים וחולמים יבוא / יצוא?

הירשמו לעדכונים שלנו והפכו
את היבוא והיצוא שלכם ליעילים ומשתלמים הרבה יותר.

סגירת תפריט
דילוג לתוכן