רפורמת הייבוא 2022

רפורמת היבוא אותה מובילים משרד הכלכלה והתעשייה ומשרד האוצר בשיתוף משרד הבריאות והאנרגיה תיכנס לתוקף החל מיוני השנה והיא מתמקדת במעבר לשיטות הנהוגות בשווקים מפותחים בעולם. עיקרי השיטה: שינוי בשיטות הפיקוח על חוקיות היבוא  בגיןמאות מוצרים, וזאת במקביל להגברת האכיפה בשווקים.

הרפורמה תחול על היבוא בתקינה, אנרגיה, מזון ותמרוקים.

מועדי כניסה לתוקף של הרפורמה בכל תחום: בתחום התקינה – 06/2022, בתחום האנרגיה – 09/2022, בתחום המזון – 01/2023, בתחום התמרוקים – 01/2023.

עם אישורה של הרפורמה ציינה שרת הכלכלה והתעשייה, אורנה ברביבאי, כי ״הרפורמה היא בשורה לאזרחי המדינה. הכמות, הגיוון והאיכות של המוצרים, צפויים להשפיע גם על הוזלת המחירים לצרכנים. משרד הכלכלה ימשיך לעודד תחרות, שיפור תנאי היבוא והורדת החסמים, לצד חיזוק התעשייה המקומית והשפעתה על כלכלת ישראל״.

יתרונות הרפורמה – מה נרוויח? 

1. נחסוך בעלויות היבוא ובזמן אשר יוקדש לשיווק בזכות המעבר להצהרות.

2. נפחית את יוקר המחייה (בהנחה שהחסון בעלויות היבוא יועבר לצרכן).

3. נגדיל את התחרות בזכות כניסת יבואנים נוספים לשוק, גם קטנים ובינוניים.

4. נהנה ממוצרים מגוונים יותר בזכות ההסתמכות על תקינה זרה.

5. נזכה לראות בארץ רשתות בינ"ל נוספות בזכות צמצום הדרישות המקומיות והגדלת הכדאיות לבא ארצה.

עקרונות הרפורמה  בשורה ליבואנים

עקרונות הרפורמה מלמדים כי כ-80 אחוז מהמוצרים יועברו מחובת בדיקה ליבוא בהצהרה, יבוא על בסיס עמידת מוצר בתקן אירופאי או אחר. בנוסף, יבוטלו תקנים ייחודיים לישראל, לרבות תקני מזון, ויאומץ המודל האירופי ליבוא וייצור תמרוקים בהצהרה ויבוא מקביל בתמרוקים.

אימוץ הרגולציה הבינ"ל תצמצם את הדרישות לרגולציה מקומית ואילו מסלולי ההצהרה יחסכו בדיקות רבות והגשת מסמכים. היבוא המקביל לא יחייב הגשת מסמכים הקשורים ביצרן המקורי. 

הבשורה שבביטול הגשת מסמכים והרגולציה המתבססת על הצהרות תהפוך את היבואן לאחראי על תקינות המוצרים והאכיפה המוגברת שתתבצע בשווקים, כמו גם הסנקציות, יחולו עליו. 

ללא תקן ישראלי

רשימת המוצרים שכלולים ברפורמת היבוא של משרד הכלכלה כוללים למעלה ממאתיים מוצרים ובניהם עדשות למשקפיים, משקפי שמש, אופניים, כלי הגשה מזכוכית, קונדומים, מוצרי חשמל לבית, מזרקים ומחטים, מערכות צנרת, עגלות ומיטות ילדים, מצברים, ציוד מגן אישי ועוד. צוותי משרד הכלכלה ממשיכים לפעול למען הרחבת התקנים הרשמיים המבוססים על תקינה בינ"ל ללא צורך בעמידה בתקן הישראלי.

אם גם אתם יבואנים, או חושבים להתחיל לייבא עכשיו, כאשר חסמים רבים ירדו, מומלץ שתתייעצו עם מומחי שילוח והובלה ימית ואווירית. נכון שאלפי מוצרים יהיו זמינים יותר ליבוא, יבוא מקביל, מחירים אטרקטיביים וקיצור בזמני ההובלה אולם יש לשים לב. לא כל המוצרים אינם מחייבים תקן ישראלי, התחרות תגבר וללא ספק שיבואנים וותיקים רק ייהנו מהמוניטין ומהניסיון שצברו.

מוזמנים ליצור קשר ולהתייעץ אתנו.

הכותב הוא מומחה לשילוח בינלאומי, בעלים ומנכ"ל של חברת COB(סי.או.בי) שילוח בינלאומי המספקת פתרונות מקצועיים לענפי היבוא והיצואתחת קורת גג אחת באוויר, בים וביבשה, בדגש על הפחתת עלויות ללקוח.

פוסטים נוספים

קטגוריות

פוסטים נבחרים

כל המאמרים נטענו
לא ניתן לטעון עוד מאמרים

גם אתם
נושמים וחולמים יבוא / יצוא?

הירשמו לעדכונים שלנו והפכו
את היבוא והיצוא שלכם ליעילים ומשתלמים הרבה יותר.

סגירת תפריט
דילוג לתוכן