ייבוא מליטא

יבוא מליטא – מגמת עלייה רציפה מ- 2015

דברים ש(אולי) לא ידעתם על ליטא

ליטא היא אחת מהמדינות הבלטיות השוכנות בצפון אירופה. היא הפכה למדינה עצמאית ב- 1990. לפני מלחמת העולם השנייה היהודים היוו 7.5% מכלל האוכלוסייה ובוילנה, הבירה, הגיעו היהודים ל- 30% מכלל האוכלוסייה. לאחר הכיבוש הנאצי והשמדת מרבית יהדות ליטא נותרו בה כ- 3500 יהודים בלבד.

כלכלת המדינה מבוססת על יצור חקלאי כאשר הייצור התעשייתי מתמקד במכונות, זיקוק נפט, מספנות, רהיטים וטקסטיל ושילוח בינ"ל ממנה ואליה נמצא במגמת עלייה.

יבוא מליטא  נתונים שחשוב לדעת− התעשייה הליטאית נהנתה בשנים האחרונות מכספי האיחוד האירופי שניתנו לשדרוג המפעלים ואיכות הייצור גדלה בהתאם. − בשנים האחרונות ממשלות ישראל וליטא שמו דגש על קיום מפגשים ועידוד משלחות לקידום הקשרים המדיניים והכלכליים, דבר שעורר את תשומת לבם של קהילות העסקים בשתי המדינותותרם לפיתוח קשרים ולהגברת המסחר.− היקף הסחר של ישראל וליטא, הסתכם בשנת 2018 בכ – 103מיליון דולר, עלייה חדה של כ- 25% ביחס לשנת 2017 (84 מיליון דולר בלבד).− הגידול נובע בעיקר מהעלייה החדה ביבוא מליטא לישראל, אשר זינק בכ- 50% להיקף של כ- 65 מיליון דולר. ירידה קלה נרשמה ביצוא סחורות מישראל לליטא והגיעה ב- 2018 ל- 38 מיליון דולר בלבד.− במהלך 14 שנה, החל מ- 2004 ועד ל- 2018, גדל היקף הסחר בין המדינות פי 9 מכ- 12 מליון דולר ללמעלה מ- 100 מיליון דולרכאשר המרכיב המשמעותי בגידול היה היבוא מליטא שגדל פי 20. − בשנת 2018 זינק היבוא של ישראל מליטא והסתכם בכ-65 מיליון דולר, עלייה של כ- 50% לעומת 2017. − כחלק מהביטוי לגידול ביבוא מליטא ולגידול בהיקפי הסחר בינה לבין מדינות אחרות מתקיימות בה תערוכות בינ"ל חשובות ובהן תערוכת BALTTECHNIKA – התערוכה המקצועית ביותר בתחום התעשייה, חידושים ופתרונות הנדסיים – אשר התקיימה בה השנה (5/2019).

מה ניתן לייבא מליטא? מה כדאי לייבא ממנה? − ככלל, תעשיית המזון היא תעשייה חזקה בליטא והענף כולו משתדרג וצובר תאוצה בכל הנוגע ליצוא, ובהתאם יבוא המזון מליטא לישראל נמצא במגמת עלייה. − ישראל מייבאת מליטא בקר, תרופות, ריהוט (שלושת ענפי היבוא הבולטים).− הענף אשר חל בו השינוי המשמעותי ביותר הוא ענף הבקר, אשר בין 2017 ל- 2018 צמח בו היבוא ב- 98%, כאשר 20% מסך היבוא מליטא שויכו לענף זה.− ענפים בהם חלה ירידה משמעותית ביבוא (בין 2017 ל- 2018): ריהוט, מוצרים מדגנים, מוצרי חלב ושמנים מהצומח− ענפים נוספים בהם חל גידול ביבוא בשנים אלו: תכשירי מזון מעובדים, מכשור אופטי, מוצרי עץ דלקים מינרליים ומוצרים לתעשיית הטחינה, לתת וקמח. − ענף התרופות הוא אחד הענפים היציבים בתקופה זו.

ליטא  נמלים מרכזיים

נמל קלפיידה שעל חוף הים הבלטי (בעיר השלישית בגודלה בליטא), הוא הנמל המרכזי ליבוא ויצוא מליטא.

יבוא מליטא – מה חשוב לדעת? 

כאשר אתם מייבאים תרופות, ריהוט, או מזון, מומלץ כי תבדקו את ההתמחות של הגורם המשלח. חברת COB היא החברה היא היחידה המספקת שירותי שילוח מטענים חלקיים ממדינה זו! בנוסף מספקת החברה פתרונות נוספים ובהם:▪ משלוחים שבועיים קבועים▪ פתרונות שילוח ימי באמצעות קונטיינרים מלאים ▪ מענה מוקפד תוך עמידה בזמנים, קיצור תהליכים וחסכון בעלויות▪ שירותי עמילות מכס בדגש על קיצור הליכים בירוקרטיים והפחתת עלויות

מאת שי חיות 

הכותב הוא בעלים ומנכ"ל של חברת COB (סי.או.בי) שילוחבינלאומי המספקת פתרונות מקצועיים לענפי היבוא והיצוא תחת קורת גג אחת באוויר, בים וביבשה, בדגש על הפחתת עלויות ללקוח.

פוסטים נוספים

קטגוריות

פוסטים נבחרים

כל המאמרים נטענו
לא ניתן לטעון עוד מאמרים

גם אתם
נושמים וחולמים יבוא / יצוא?

הירשמו לעדכונים שלנו והפכו
את היבוא והיצוא שלכם ליעילים ומשתלמים הרבה יותר.

סגירת תפריט
דילוג לתוכן