שיטות לשינוע מטענים במכולות : LCL מטענים חלקיים – סי או בי COB

אני נשאל הרבה על ידי הלקוחות שלי על המשמעויות של הובלה לפי LCL והאמת שאני גם מופתע מכך שישנם בעלי עסקים (בעיקר צעירים) אשר לא חשופים לכך.

שיטת LCL היא למעשה שיטת הובלה המאחדת מטענים של מספר לקוחות במכולה אחת בנמל המוצא או במסוף עורפי.

כלומר – הגורם השולח למעשה לא יכול למלא מכולה שלמה ולא משתלם לו לו לשלוח מכולה עם מטען חלקי כך שהוא מעוניין בעצם לשלם רק על החלק במכולה בו הוא משתמש.

המצב הזה נקרא  Less Than Container Load.

פעולת האיחוד במכולה נעשית על ידי חברת השילוח והמכולה למעשה ננעלת בנמל המוצא ונשלחת לנמל היעד. כאשר המכולה מגיעה לנמל היעד – אנו מרוקנים אותה ומפיצים את המטענים- כל אחד לבעליו.

בעולם השילוח אנו מכנים הובלה של מטענים בצורה בה מאוחדים מספר משלוחים המיועדים למספר נשגרים במכולה אחת בשם "קונסולידציה"  (או גרופז' – Groupage).

חברת השילוח תעניק בתמורה לקבלת כל מטען שטר מטען פנימי.

רוב ההובלות של מטענים חלקיים LCL נעשים מהמזרח הרחוק / סין אך גם ישנם מקרים בהם מתבצע תהליך של שילוח מטענים חלקיים ממדינות באזורים אחרים.

חשוב לדעת שפעולה של שילוח מטענים חלקיים הינה מורכבת ודורשת הבנה ומקצועיות שכן חשוב לדעת לתמרן ולייצר שיתופי פעולה על מנת למלא את המכולות ולכן כאשר פונים לחברת שילוח לגבי הובלת מטענים חלקיים חשוב לפנות לכזאת אשר אצלה מתבצעים כל החיבורים ולהימנע מפנייה לחברה אשר פונה לחברה אחרת על מנת להעביר את המטען החלקי שלכם.

כאשר אנו מדברים על מטענים חלקיים חשוב שנכיר את הממדים להזמנה: מינימום לחיוב (בלומר להזמנה) הינו 1 מטר קו"ב. משטח במידות של: 100 ס"מ אורך, 100 ס"מ גובה, 100 ס"מ עומק. החיוב מבוצע לפי נפח / משקל. למשל 1000 ק"ג = 1 קו"ב. או לפי הגבוה ביניהם- כלומר אם יש מטען של 1000 ק"ג הנותן נפח של 3 קו"ב – החיוב יתבצע לפי 3 קו"ב.

אז אם יש לכם סחורה להעביר אך לא הצלחתם למלא מכולה שלמה (שילוח בשיטת FCL) פתרון של שילוח בשיטת LCL יאפשר לכם לשלם רק על החלק היחסי בו אתם משתמשים במכולה.

אם אתה ייצרת סחורה – למשל תנור תעשייתי למלונות אותו אתה צריך להעביר למספר מלונות בעולם- לא תשלח מכולה שלמה עבור ציוד אחד לכל יעד.

וחשוב לזכור שמכולות המשנעות מטעני LCL מתמלאות לרוב במהירות כך שניתן להוציא מטען לדרך באופן מהיר יחסית.

LCL – מטענים חלקיים מ 1000 יעדים שונים ו ל כ 720 יעדים שונים
שירות שבועי
שירות אישי.

לשילוח בינלאומי 

 

 

פוסטים נוספים

קטגוריות

פוסטים נבחרים

כל המאמרים נטענו
לא ניתן לטעון עוד מאמרים

גם אתם
נושמים וחולמים יבוא / יצוא?

הירשמו לעדכונים שלנו והפכו
את היבוא והיצוא שלכם ליעילים ומשתלמים הרבה יותר.

סגירת תפריט
דילוג לתוכן