נעים מאוד נמל שנחאי – העמוס בנמלי העולם

שנחאי (Shanghai) , העיר בעלת האוכלוסייה הגדולה בעולם, היא מטרופולין גועש ושוצף שנמל המכולות הגדול בעולם לצדה

עם למעלה מ- 21 מיליון תושבים בעיר ועוד 3 בפרברים, עם 36 אוניברסיטאות, היסטוריה מפוארת, תרבויות מגוונות בעת המודרנית ולמעלה מ-40 מיליון    TEU  (יחידת מכולה באורך 20 רגל ( במהלך 2017 וממוצע טיפול יומי של למעלה מ- 100,000 TEUממשיכה העיר לשבור עוד ועוד שיאים ומצדיקה את השם שיצא לה כאחת הערים המודרניות התעשייתיות, העמוסות והשוקקות בסין ובעולם כולו.

שנגחאי העיר

עמוס, מרגש, חוויתי, 'מטורף', צבעוני, מהיר, מפתה, עוצמתי – אלו הם רק חלק מהתאורים שתשמעו על שנחאי העיר. העיר, בנוסף על כל שנאמר, מציעה חיי לילה מגוונים, מסלולי טיול ואטרקציות רבות כמו גם תערוכות וכנסים. היא משופעת בחנויות ובקניונים ומציעה מותגים רבים לצד סחורה אותנטית האהובה על התיירים. האזורים היוקרתיים, הבאזרים והשווקים מושכים אנשי עסקים, מקומיים ותיירים כאחד המגיעים מנקודה לנקודה במיוחד באמצעות התחבורה הציבורית הנוחה והיעילה.

שנגחאי – הנמל והאגדה

בעולם ניתן למצוא 900 נמלים מסוגים שונים המשמשים לשילוח בינ"ל. מחצית מ- 20 הנמלים הגדולים ממוקמים בסין והגדול שבהם ממוקם בשנגחאי (שנחאי). יש לנו סיבות רבות להתגאות בנמל אשדוד, נמל חיפה ונמלים אחרים בישראל אולם אין כמעט דבר בינם לבין נמל שנגחאי בכל הנוגע להיקפי השינוע, סוגי מכולות, היקפי כח האדם ושיעורי הצמיחה המתמדת (לדוגמא – 8.3% צמיחה בנפח המכולות ב- 2017 לעומת 2016) אשר עקף את נמל סינגפור, והותיר אותו שני מבחינת נפח פעילותו, בפער משמעותי יותר מאחור.

עוד נתונים שכדאי לדעת:

  • הנמל משתרע על שטח של 3,619.6 קמ"ר בפתחו של נהר היאנגצה
  • נמל שנחאי קיבל מעמד רשמי של העיר בשנת 1297 על ידי שושלת יואן
  • בעלי המניות העיקריים של חברת הנמל (( SIPG  VO הממשלה העירונית שנחאי (44.23%), מסופי הסוחרים הסיניים של סין (26.54%) וחברת שנחאי טונגשנג השקעות (16.81%)
שנגחאי – שדה התעופה / הנמל האווירי

לשנגחאי שני נמלי תעופה בינלאומיים – פודונג וחונגצ'יאו.  שדה התעופה פודונג הוא המרכזי מבין שני שדות התעופה, הפועלים בשנגחאי. השדה החל לפעול בשנת 1999  והפך לצומת תעופה מרכזי בייבשת אסיה. בשנת 2014  עברו בו למעלה מ- 50 מליון נוסעים ו- 3,178,200 טון מטען, ובכך היה לשדה התעופה השלישי העמוס ביותר בסין וה-19 העמוס ביותר בעולם ומאז הוא ממשיך לצמוח בכל המדדים.  זהו שדה תעופה מודרני ונוח וניתן להגיע אליו מהעיר בעזרת הרכבת המהירה בעולם, בנסיעה, שנמשכת שמונה דקות בלבד.

מאת שי חיות

הכותב הוא בעלים ומנכ"ל של חברת COB (סי.או.בי) שילוח בינלאומי המספקת פתרונות מקצועיים לענפי היבוא והיצוא תחת קורת גג אחת באוויר, בים וביבשה, בדגש על הפחתת עלויות ללקוח

 

 

פוסטים נוספים

קטגוריות

פוסטים נבחרים

כל המאמרים נטענו
לא ניתן לטעון עוד מאמרים

גם אתם
נושמים וחולמים יבוא / יצוא?

הירשמו לעדכונים שלנו והפכו
את היבוא והיצוא שלכם ליעילים ומשתלמים הרבה יותר.

סגירת תפריט
דילוג לתוכן