שילוח מטענים מבנגלדש לישראל – יש דבר כזה

ומהיום, ובאופן בלעדי, גם איחוד מטענים ומטענים חלקיים.

האם בנגלדש עומדת להחליף את סין והודו? האם היא זו שתתפוס את מקומן בכל הנוגע לייצור המוני? איך, אם בכלל, מייבאים מבנגלדש לישראל (טקסטיל, טקסטיל, טקסטיל) ומה חדש בתחום? (רמז: יותר אפשרויות פתוחות בפני היבואנים). 

5 דברים שאולי לא ידעתם על בנגלדש 

  1. הרפובליקה העממית של בנגלדש ממוקמת בדרום יבשת אסיה, בסמוך למפרץ בנגל.
  2. עד 1947 השתייכה בנגלדש להודו הבריטית שכללה גם את הודו ופקיסטן. לאחר מספר מהפכים, טרגדיות לאומיות ומלחמת עצמאות ממושכת ב- 1971, מתקיימת בה כיום דמוקרטיה ייצוגית ורב מפלגתית. 
  3. במדינה, בה מתגוררים למעלה מ- 160 מליון נפש. בבירה, דאקה, מתגוררים כ- 17 מליון נפש וב- 2030 צפויים להתגורר בה כ- 27 מליון.
  4. ב- 2015 הודו ובנגלדש הסדירו את מעמדן של 162 מובלעות זו אצל זו, וכך הקיץ הקץ על מובלעת דהאלה חגרברי – שטח הודי שנמצא בתוך שטח בנגלדשי שנמצא בתוך שטח הודי שנמצא בתוך שטח בנגלדשי.
  5. לאחרונה הפכה בנגלדש למדינה מחוזרת. היא מקבלת הלוואות בשווי מיליארדי דולארי בעיקר לצורך הקמת מתקנים אסטרטגיים, וגם מוסדות בינלאומיים מגדילים את הסיוע שהיא מקבלת.

5 דברים שככל הנראה לא ידעתם על כלכלה וייצור בבנגלדש (ועדיין אף מילה על איחוד מטענים)

  1. למרות התדרדרות הדמוקרטיה והודות למפעלי הטקסטיל והלוואות נדיבות, מצליחה כלכלת בנגלדש לשגשג ולצמוח בשיעור של 7% בשנה. 
  2. קצב הצמיחה המהיר זהה לזה של סין והמדינה אף עוקפת את הודו השכנה בכמה מדדים.
  3. בבנגלדש מועסקים 10 מליון עובדים זרים.
  4. אחת ההתמחויות הגדולות של הייצור בבנגלדש היא טקסטיל.
  5. במפעלי הטקסטיל למדו את השיטות המערביות לשיווק ואת הדרכים להעברת מידע והקימו אתרי אינטרנט עדכניים מהם עולה כי המקומיים לומדים גם את הטעם והטרנדים המערביים ולא 'נשארים מאחור'.  
כיצד הצטרפה ישראל למדינות שנהנות מיתרונות הייצור של בנגלדש?

עיון קצר בערך בויקיפדיה מלמד כי בין מדינת ישראל והרפובליקה העממית של בנגלדש לא מתקיימים יחסים דיפלומטיים או יחסי סחר רשמיים. בנגלדש, בעלת זהות אסלאמית, היא אחת מתוך 29 מדינות החברות באו"ם שאינן מכירות במדינת ישראל אולם ישראל מצידה מדגישה כי "אין לנו סכסוך עם בנגלדש. אנחנו שואפים לדיאלוג. אנחנו מעוניינים במיסוד היחסים. אנו מזמינים בברכה צליינים מבנגלדש לבקר בעיר הקודש ירושלים"[דובר מטעם ממשלת ישראל, ספטמבר 2011, ג'רוזלם פוסט]. למרות ששתי המדינות חברות בארגון הסחר העולמי, עדיין בנגלדש מטילה חרם כלכלי מלא על ישראל. אולם האם הישראלים יתנו להזדמנויות לחמוק מהם בגלל עניינים פוליטיים? לא ולא. מזה מספר שנים שקיים יבוא באמצעות שילוח ימי מבנגלדש לישראל ולאחרונה הוא תופס תאוצה. 

מה זה אומר – איחוד מטענים ומטענים חלקיים מבנגלדש – ולמי זה טוב?

עד לימים אלו ממש יכלו יבואנים, בעלי חברות אופנה ואביזרים וכל מי שמעוניין לייבא, למכור ולהרוויח – לבצע יבוא מבנגלדש באמצעות שילוח מטענים מלא בלבד. לא התאפשר לשלח מטענים חלקיים של פחות ממכולה שלמה או לבצע איחוד מטענים בו מספר יבואנים יכולים לשלח את סחורתם במכולה אחת. החיסרון הקשה על יבואנים קטנים יותר או על מי שביקש לבדוק את היעד החדש מבלי לשלח מכולה מלאה. 

בימים אלו מאפשרת חברת השילוח COB, אחת החברות הגדולות בשוק בדגש על התמחות ביבוא מהמזרח, לבצע שילוח ימי של מטענים חלקיים מבנגלדש תוך איחוד מטענים בגיבוי מלא של שירותי עמילות מכס וסיווג מוקדם. 

מאת שי חיות 

הכותב הוא בעלים ומנכ"ל של חברת COB (סי.או.בי) שילוח בינלאומי המספקת פתרונות מקצועיים לענפי היבוא והיצוא תחת קורת גג אחת באוויר, בים וביבשה, בדגש על הפחתת עלויות ללקוח.

פוסטים נוספים

קטגוריות

פוסטים נבחרים

כל המאמרים נטענו
לא ניתן לטעון עוד מאמרים

גם אתם
נושמים וחולמים יבוא / יצוא?

הירשמו לעדכונים שלנו והפכו
את היבוא והיצוא שלכם ליעילים ומשתלמים הרבה יותר.

סגירת תפריט
דילוג לתוכן