כיצד לבחור חברת שילוח בינ״ל ?

השנה שחלפה ומגפת הקורונה שכיכבה בה הערימו קשיים על יבואנים ועל כל העוסקים בשילוח. מחסור ושיבושים בתובלה הימית ועלייה במחיריה, מצוקה ופקקים בנמלים, ביקושי שיא למוצרים מסוימים, התגברות מגמת הקניות און ליין, משברי אמון עם סין, וזאת בנוסף למשבר האקלים, המכלית התקועה בנמל סואץ, מלחמות מבית ומחוץ וחילופי שילטון – לא עשו חיים קלים לכל הנוגעים בתחום.

שי חיות, בעלים ומנכ"ל של חברת שילוח בינ"ל חי ונושם שילוח כבר למעלה מ- 20 שנה.

"כשאתה רוצה לדעת מי עומד לצידך, בחן אותו בשעות קושי ומשבר, כי רק אז מתגלים יתרונותיו, וכאשר מדובר בתחום השילוח הבינ"ל, הסחר הבינ"ל וכל מה שבניהם, בהחלט כדאי לבחון את הבחירה 'ברחל בתך הקטנה. אין דרך לומר זאת אחרת" מוסיף חיות, "בחירת חברת השילוח שתעמוד לצידכם ומאחוריכם היא הבחירה החשובה ביותר שתעשו בשרשרת השילוח.היא תקבע את תהליך העבודה ומאפייניו ובסופו של דבר היא עשויה לקבוע אם החוויה כולה תהיה חיובית או שלילית ואפילו אם תרוויחו או תפסידו"

לקראת השנה הבאה עלינו לטובה 😊 משתף שי חיות בכל התובנות שלו בנוגע לבחירת חברת שילוח:

יתרון עבור אחד הוא חסרון עבור האחר

אל תתבלבלו. אין כאן נכון או לא נכון. יש מי שמוכנים לרכוש פירות טריים רק בחנות הבוטיק השכונתית ועבורם זו חוויה מכוננת. אחרים חייבים את המגוון והמרחב של השוק. על מנת שתבחרו את חברת השילוח הטובה עבורכם חשוב שבראש ובראשונה תכינו לעצמכם רשימת נתונים. מנקודה זו, הדרך לבחירה סלולה עבורכם. אז מה חשבו לברר לפני שתבחרו חברת שילוח?

 1. אזורי השילוח – ניסיון שווה המון, במיוחד כאשר מדובר באזורי שילוח. אם אתם מעוניינים ביבוא מסין למשל, בחרו בחברה שיש לה נציגות ומשרדים במקום. אם אתם מעוניינים בהטסה יומית מטורקיה או איטליה, וודאו שהחברה שאתם בוחרים בה מספקת שירות כזה ונשענת על משרדים מקומייםכך שתוכל גם להציע מחירים אטרקטיביים.

2. תחום התמחות – מה אתם מעוניינים לייבא? בשר מברזיל, בגדים מאיטליה, הוט קוטור מפאריז או מכונית מארה"ב? אתרו חברות שילוח המתמחות בתחום זה.

3. מגוון השירותים וההרחבות – לא כולם אוהבים לרכז את כל הטיפול בידי חברה אחת. אבל אם גם אתם בין אלו שהזמן שלהם יקר, ושמחפשים חברה שבמקרה הצורך תספק גם ביטוח, פתרון בעיות מלא, משרדים בכל העולם ומענה למטענים מיוחדים – בחרו בחברה גדולה ומנוסה.

1. חברה שילוח גדולה וותיקה או משלח קטן? אתם יודעים מה מתאים לכם. בחברת שילוח גדולה יש רפרנטים ייחודיים לתחומים השונים ופעמים רבות גם מחירים אטרקטיביים לאור נפח העבודה הגדול והשירות בכל העולם. משלח קטן מציע מענה ממוקד, גמיש ואישי. חברת שילוח גדולה, כגון חברת COB (סי.או.בי), מספקת גם תיעוד מוקפד, אפשרות לאשראי גבוה וניסיון עם קבלות. 

2. שרותי ערך מוסף: חברת שילוח מקצועית דואגת לקשר ישיר עם לקוחותיה. היא מספקת להם המלצות, טיפים ועדכונים לאורך כל השנה ופועלת במטרה לאפשר להם לשרוד אירועים ותקופות קשות, גם כמו זו שעברה על כולנו בשנה שחלפה. במהלך השנים האחרונות עדכנו את לקוחותינו באמצעות ניוזלטרים, אתר אינטרנט פעיל, וואטסאפים והודעות במידע רב אודות אירועים, אתגרים ושינויים צפויים.

בין השאר קיבלו לקוחותינו המלצות גלובליות כגון ההמלצות הבאות:

a. חושבים על חלופות ליבוא מסין: לאחר שהגיעה לחיינו הקורונה ולאחר דונאלד טראמפ, נראה כי מעמדה של סין אינו כפי שהיה ומדינות כגון הודו, בנגלדש, קובה וגם דובאי מציעות אלטרנטיבות חדשות וגורמות לשינוי מרכז הכובד הכלכלי העולמי. רשמתם לפניכם לבדוק האם יש יעדים נוספים ליבוא ב- 2021-22?

b. פתיחת הסכמי הסחר: הסכמי הסחר אינם נותרים לדיראון עולם. הכרה והתעמקות בהסכמי הסחר הכרחית לכל יבואן. הבקיאות בהסכמים יכולה לשפר את ההתנהלות, לאפשר קבלת החלטות טובה יותר ורווחים גבוהים משמעותית. יש בהם שינויים שעשויים להוביל לשינוי ואפילו למהפכה ולכן לכל יבואן מומלץ לבדוק האם המדינה ממנה הוא מייבא סחורה כלולה ברשימת המדינות איתן ישראל חתומה על הסכם סחר. במקרה והתשובה חיובית בדקו האם יש שינויים בהסכם הסחר והאם תוכלו ליהנות מהם. במקרה שלא, מומלץ לפתוח את רשימת המדינות איתן נמצאת ישראל במו"מ על הסכם סחר. כאן מגיע שלב הלמידה. היוועצו באדם שמכיר את תחום דיני המסחר ובקיא בהסכמי הסחר – הם אמנם מהווים מסגרת מחייבת אך גם הזדמנות – והכרה והבנת הסכמים אלו הם המפתח לייבוא נכון, יעיל ורווחי.

c. יציאה מאזור הנוחות: פעולות חדשות מביאות לתוצאות חדשות, וכפי שאמר אלברט איינשטיין: "אי שפיות זה לעשות אותו דבר שוב ושוב ולצפות לתוצאות שונות". גם אם העסק מצליח יכול להיות שהוא יכול להצליח יותר.

d. מעבר לשילוח במטענים חלקיים: אם עוד לא נחשפתם ליתרונות של המטענים החלקיים הגיע הזמן. מטענים חלקיים הינם שם נרדף למכולות חלקיות (LCL או קונסלידציה), מצב בו משונעים חומרים ומטענים של לקוחות שונים במכולה אחת, גם אם המכולה עצמה אינה בתפוסה מלאה- דבר אשר יכול לחסוך זמני המתנה לשילוח (במקרה של צורך במשלוח מידיי ככל האפשר). עלות שילוח בינלאומי במכולות חלקיות נמוכה יחסית, מכיוון שכל יבואן משלם על החלק במכולה אשר סחורתו נמצאת בה. בנוסף, שיטת השילוח של המכולות החלקיות מאפשרת לשלח פריטים אשר אינם תופסים נפח רב למספר נקודות שונות על פני הגלובוס, עקב עלותה הנמוכה.

3. 'גם וגם' – גם מחיר מצוין וגם שירות מקצועי ומנצח. מי שמצוי בתחום השילוח הבינלאומי  וודאי יודע שזה יכול להיות כאב ראש אחד גדול. יבואנים ויצואנים נתקלים חדשות לבקרים ברמות שונות של שירות וברמות שונות של מחירים, ולא בכדי השוק מבלבל גם את הוותיקים שבהם. חברות שילוח ועמילות מכס צריכות להכיר את תחום היבוא והיצוא מלפני ומלפנים. הן צריכות לספק תשובות גם לשאלות המורכבות ביותר, להבין את העבודה על בוריה ולספק פתרון רחב ומגוון ונקודתי ומדויק- גם יחד. בכל יום אנחנו צוברים ידע, משכללים את שיטות העבודה, משפרים את לוחות הזמנים ומכירים תתי תחומים והתמחויות נוספים. כמי שעוסק בתחום כבר למעלה משני עשורים אני יודע שהמידע נצבר נדבך על נדבך. הוא קשור בהיכרות עם בעלי מקצוע נוספים, שותפים, מומחים, אנשי מפתח בנמלים ובתעשייה וכמובן ידיעת החוק והתקנות בישראל ובמדינות רבות איתן יש לה סחר חוץ. "את הידע שצברתי, את היתרונות מהם נהנים לקוחותיי ב- C.O.B אני מעביר הלאה באמצעות מאמרים, טיפים, שיחות עם לקוחות או לקוחות פוטנציאליים. חשוב לי לחסוך לאנשים זמן וכסף ולייעל עבורם את התהליך" מציין שי חיות. 

לסיכום, כבר שנים ש- C.O.B מלווה בהצלחה מאות עסקים וחברות שונות בישראל, הן בתחום היצוא והן בתחום היבוא. שיטת העבודה המתקדמת שפיתחנו בחברה משלבת בעבודת השילוח ועמילות המכס גם ליווי והדרכה צמודים, המשפרים את הביצועים ומעלים אתרווחיות העסק.

במסגרת הפעילות נפגשים בחברה גם עם עסקים וחברות אשר עדיין לא רואים את התוצאות או הרווחים אליהם שאפו כשיצאו לדרך או שהגדירו כיעדים השנתיים. "אנחנו בטוחים שכאשר עסק מתבסס על יבוא או על יצוא העצות והליווי צריכים להינתן על ידי מומחים בתחומים אלו בדיוק. אנחנו מתחייבים למקצועית ואפקטיבית אשר מניעים קדימה את העסק ומאפשרים לו להגיע לפריצת דרך משמעותית ולהשגת תוצאות מוכחות!" מתחייב שי חיות ומוסיף "חלק בלתי נפרד מעבודתנו כרוך בעקרונות החשובים לנו: שקיפות מלאה מול לקוחותינו, לקיחת סיכונים (רק כך אנחנו לא קופאים על שמרינו), עבודה 24/7 (רק ככה לא נרדמים בשמירה), עמידה מול מקצוענים בכל נקודה בעולם, גיוס הצוות המושלם וכמובן ידיעהשבעבודה שלנו רצים למרחקים ארוכים.

אני מזמין אתכם להיפגש. דלתי פתוחה והפגישה בניינו עשויה לזמןשינויים לטובה במערך היבוא או היצוא שלכם, חיסכון כספי ותוצאות מפתיעות. בכל מקרה, חובת ההוכחה עלי, אז בוודאי שווה לבדוק!"

מאת שי חיות 

הכותב הוא בעלים ומנכ"ל של חברת COB (סי.או.בי) שילוחבינלאומי המספקת פתרונות מקצועיים לענפי היבוא והיצוא תחת קורת גג אחת באוויר, בים וביבשה, בדגש על הפחתת עלויות ללקוח.

פוסטים נוספים

קטגוריות

פוסטים נבחרים

כל המאמרים נטענו
לא ניתן לטעון עוד מאמרים

גם אתם
נושמים וחולמים יבוא / יצוא?

הירשמו לעדכונים שלנו והפכו
את היבוא והיצוא שלכם ליעילים ומשתלמים הרבה יותר.

סגירת תפריט
דילוג לתוכן