ייבוא מסלובניה

סלובניה – תעודת זהות

סלובניה, הממוקמת בדרום מרכז אירופה, גובלת באיטליה, אוסטריה, קרואטיה והונגריה. בשנת 2004 הצטרפה קרואטיה לברית נאט"ו ולאיחוד האירופי. בירתה של סלובניה היא לובליאנה ואוכלוסייתה מונה קצת למעלה מ- 2 מיליון תושבים. שילוח בינ"ל מסלובניה מתבצע בעיקר מנמל קופר הממוקם באחד הצמתים החשובים בין אירופה לבין הים התיכון.

כלכלת סלובניה

  • סלובניה, אשר התנתקה מיוגוסלביה, היא המדינה העשירה ביותר בקבוצת מדינות מזרח אירופה (תל"ג 23,000 דולר לנפש, בדומה לתל"ג במערב אירופה).
  • סלובניה הייתה בין מייסדות ארגון הסחר העולמי ב-1995. היא הצטרפה להסכם סחר בינ"ל חופשי מרכז אירופאי שנה מאוחר יותר והצטרפה לאיחוד האירופי במאי 2004. סלובניה הנהיגה את האירו כמטבע היחיד שלה בינואר 2007.
  • כלכלת סלובניה מבוססת רבות על סחר בינ"ל. תעשיית התיירות בה תופשת תאוצה בזכות משאביה הטבעיים של המדינה וזו מהווה מקור הכנסה הולך וגדל.
  • ההגבלה על השקעות זרות בסלובניה מתחילה להצטמק, וההשקעה החוץ-סלובנית צפויה להשתפר במהלך השנים הקרובות.
  • סלובניה מייבאת בעיקר מכונות, מוצרי חשמל וחלקיהם כמו גם מכוניות וחלקי מכוניות, מוצרי ברזל ואלומיניום, תרופות דלקים ביגוד, גומי ומוצרי מזון (בעיקר בשר, גבינה, שוקולד, קפה, בננות).
  • סלובניה מייצאת בעיקר מוצרי חשמל, מכונות וחלקיהם וזאת לצד מכוניות וחלקיהן, תרופות, גומי, ברזל ואלומיניום.
  • סלובניה מייצאת בעיקר לגרמניה, איטליה, אוסטריה, צרפת, קרואטיה, הונגריה, רוסיה ופולין. לישראל היצוא עומד על 1.1 אחוז בלבד ולארצות הברית ל- 2.5 אחוז בלבד.
  • המדינה מייבאת בעיקר מגרמניה, איטליה, אוסטריה, הונגריה וצרפת (אותן מדינות המובילות ביבוא) ומעט ממדינות נוספות באירופה. מסין עומד היבוא על 8.7% ומארה"ב על פחות מאחוז אחד.

ישראל – סלובניה: סקירת יחסים כלכליים ומגמות

לישראל וסלובניה יחסים דיפלומטיים. לסלובניה שגרירות רשמית בישראל אולם לישראל אין שגרירות קבועה בסלובניה.

היבוא מסלובניה מתמקד במכונות ומכשירים מכניים וציוד מחשבים, מכונות וציוד חשמליים, מוצרים פרמצבטיים, עץ ומוצרים מעץ, נייר וקרטון ומוצריהם, כלי רכב וחלקיהם ועוד. בעוד שאלו ענפי היבוא המסורתיים מסלובניה, התעורר בשנים האחרונות שוק היין מסלובניה וממדינות בלקן נוספות.

עוד יצוין כי על פי נתוני הלמ"ס לשנת 2018 סלובניה היא אחת המדינות מהן חלה ירידה ביבוא סחורות (ללא יהלומים), וזאת יחד עם איסלנד, רוסיה, מקסיקו, מרוקו והפיליפינים.

נמל קופר

כאמור, כלכלתה של סלובניה נסמכת על יבוא ויצוא מנמל קופר, הנמל היחידי בסלובניה. קופר ממוקמת באחד הצמתים החשובים בין אירופה לבין הים התיכון והנמל, הממוקם במפרץ טריאסטה, ומשמש כמקור הפרנסה של מרבית תושבי העיר. נפח הסחורה בנמל גדל בשנות ה- 90 פי שניים והגיע ב- 2006 לכ-14 מיליון טון. נמל קופר משמש ככניסה ויציאה למרכז, מזרח ודרום אירופה ומספק שירותים מקצועיים בהיקפים עצומים.

שילוח בינ"ל מסלובניה מתחיל בחברת שילוח עם מוניטין

אם החלטתם לייבא מוצרים מסלובניה הקפידו להתקשר עם חברת עמילות מכס ושילוח מקצועית ומיומנת אשר מספקת מענה למגוון שירותים. C.O.B. המתמחה בשילוח בינלאומי של מטענים חלקיים מסלובניה כמו גם שילוח באוויר וביבשה. החברה מספקת מענה מושלם ממדינה זו בדגש על קיצור הליכים בירוקרטיים והפחתת עלויות, עמידה בזמנים, חסכון בעלויות וקיצור תהליכים.

מאת שי חיות

הכותב הוא בעלים ומנכ"ל של חברת COB (סי.או.בי) שילוח בינלאומי המספקת פתרונות מקצועיים לענפי היבוא והיצוא תחת קורת גג אחת באוויר, בים וביבשה, בדגש על הפחתת עלויות ללקוח.

פוסטים נוספים

קטגוריות

פוסטים נבחרים

כל המאמרים נטענו
לא ניתן לטעון עוד מאמרים

גם אתם
נושמים וחולמים יבוא / יצוא?

הירשמו לעדכונים שלנו והפכו
את היבוא והיצוא שלכם ליעילים ומשתלמים הרבה יותר.

סגירת תפריט
דילוג לתוכן