יש (הרבה) סיניות בישראל… זינוק ביבוא המכוניות הסיניות 

לפני כעשר שנים שווקה בישראל ה- MG. המכונית הסינית הראשונה בארץ. לפני מספר שנים, עוד לפני שהסינים היו במרכז הדרמה של הקורונה, רק חברה אחת ייבאה את כל המכוניות שלה מסין. צ'יינה מוטורס האמינה בכלי הרכב מסין ובמחיר האטרקטיבי שלהם וייבאה אוטובוסים, מסחריות ומשאיות וקיוותה לשנות את כללי המשחק באמצעות האיכות והמקצוענות של רכבי העבודה הסינים. לא כל אחד יכול היה בזמנו 'לבלוע' את המותג הסיני כאשר איכות הייתה מילה נרדפת למכוניות גרמניות, אמריקאיות או צרפתיות אבל מאז מכוניות רבות נוספו לכבישי ישראל, והשאר היסטוריה. 

חשמליות או לא, הישראלים מתחילים להסתער על המותגים הסינים

אחת מנקודות הציון המשמעותיות ביבוא כלי רכב סינים לישראל מתרחשת ממש עכשיו, כאשר אניית הובלה עומדת להיכנס בשערי נמל אילת ועלייה למעלה מ- 3000 כלי רכב של שבעה יצרנים סיניים שונים ובהם צ'רי, ליפ מוטורס, ג'ילי ו- BYD. מה מאפיין את המשלוח שהוא הגדול ביותר שהגיע אי פעם מסין לישראל? 

– כל המכוניות מיועדות לשוק הישראלי

– מחצית מכלי הרכב הם ג'יפונים של היצרן BYD (אשר תהפוך לאחת החשמליות הנמכרות ביותר בארץ). מחירי הדגמים המוצעים של המותג נעים בין 156 אלש"ח ל- 300 אלש"ח. 

– BYD היא אחת מספקיות הסוללות הגדולות בעולם ומייצרת סוללות לרכבים חשמליים לא רק של המותג עצמו אלא גם של מותגים אחרים, כגון טסלה.

– כ- 300 ג'יפונים הם של המותג צ'רי

– יבוא ראשון של יצרנית חדשה – ליפ מוטור – אשר יבאה 60 מכוניות חשמליות

מה עוד ידוע על שוק המכוניות הסיניות בישראל?

– מתחילת 2022 נמסרו בארץ 11,700 מכוניות מתוצרת סין(כולל מותגים זרים שמיוצרים בה – כמו דגמי טסלה) 

– נתח השוק המקומי של כלי הרכב הסיניים עמד עד לפני הקורונה על חצי אחוז , כעת כבר מגיע ל-5%, וצפוי להכפיל את עצמו בשנה הבאה.

– מותגים סינים אשר נמכרים או עומדים להיכנס לשוק הישראלי: WEY, הונגצ'י, צ'רי, ליפ מוטור, MG, BYD, ג'ילי, NETA, פולסטאר, WM Motors, מקסוס, יוטונג, ג'אק.

– ההערכות גורסות כי עד סוף השנה תמכרנה בישראל בין 22 ל- 25 אלף מכוניות סיניות (עלייה של 170% מאז 2021). 

– על פי ההערכות שליש מכלל המכוניות הסיניות המגיע לאיחוד האירופי יגיע לישראל. 

סינית או לא, ברור לכולם שלאור בעיות הייצור, השילוח, הצ'יפים ורכיבים חסרים אחרים הקושי האמיתי של היבואנים הוא לספק את כלי הרכב בזמן, ומוטב כמה שיותר מוקדם. אם אינכם רוצים לחכות למשלוח חפשו את מילת הקסם 'באספקה מיידית'.

בעיה נוספת אשר עומדת בפני היבואנים הנה 'למכור' את המוצר הסיני. הישראלים, כידוע, מושפעים לא רק ממחיר אלא גם מתדמיתו של הרכב וכלי רכב סינים ממותגים פחות מוכרים צריכים לעשות כברת דרך עד שהישראלים יתנו בהם אמון. ואיך תופסים את ליבו של הנהג הישראלי אם לא באמצעות מיצוב: מיתוג, שיווק ותפירת הסיפור המדויק שיתפוס את הלקוח, ובמקרה שלנו מה שיותר טכנולוגי, ביצועיסטי ובעל מוניטין. הפתרון לבעיה, או אתגר זה, אינה פשוטה. בשביל למכור ולשווק צריך תקציב, ורצוי גבוה… 

הכותב הוא מומחה לשילוח בינלאומי, בעלים ומנכ"ל של חברת COB(סי.או.בי) שילוח בינלאומי המספקת פתרונות מקצועיים לענפי היבואוהיצוא תחת קורת גג אחת באוויר, בים וביבשה, בדגש על הפחתת עלויות ללקוח.

פוסטים נוספים

קטגוריות

פוסטים נבחרים

כל המאמרים נטענו
לא ניתן לטעון עוד מאמרים

גם אתם
נושמים וחולמים יבוא / יצוא?

הירשמו לעדכונים שלנו והפכו
את היבוא והיצוא שלכם ליעילים ומשתלמים הרבה יותר.

סגירת תפריט
דילוג לתוכן