השהייה מול חברות ספנות

השהייה מול חברות הספנות

 דמי השהייה הינם תשלום יומי אותו משלם היצואן או היבואן עבור אחסון הסחורה שלו בתוך המכולה של חברת הספנות, כאשר הספינה ממתינה ליציאה בנמל המוצא או בימים שלאחר הגעתה לנמל היעד. 

חברות הספנות נוהגות בדרך כלל לאפשר ליצואנים וליבואנים לאחסן את הסחורה במכולה למשך מספר ימים ללא כל תשלום. בתקופה שלאחר תום ימים אלה, מחויב היצואן או היבואן בדמי השהייה – תשלום קבוע עבור השימוש היומי במכולה.

להרוויח זמן יקר באמצעות אחסון

שילוח וקבלת סחורה הינם תהליכים מורכבים עבור היצואן והיבואן. העברת הסחורה מנמל אחד לאחר בתוך מסגרת חוקים המשתנה בין מדינה למדינה הינה בירוקרטית מטבעה ומשום כך גם דורשת מכל אחד מהצדדים את אחד המשאבים החשובים ביותר בתהליך – זמן. האחסון בסוגי המכולות השונים מאפשר ליצואן להכין את הסחורה בצורה מיטבית לקראת השילוח הבינלאומי , ועבור היבואן את הזמן הדרוש בכדי לפרוק אותה ולהכינה לקראת הקליטה במחסנים.

כיצד מחושבים דמי השהייה? שימו לב לפרטים

 

דמי ההשהייה קשורים קשר ישיר לגודל המכולה. כך למשל, יבואן או יצואן המעוניין להשתמש במכולה באורך 20 רגל של אחת מחברות הספנות הגדולות בארץ, יוכל לעשות זאת במשך שבוע ימים ללא תשלום דמי השהייה, ובשישה ימים שלאחר מכן ישלם 7$ ליום, ולאחריהם 10$ עבור כל יום בו ישתמש במכולה. שימוש במכולה בגודל 40 רגל, של אותה חברה ממש, לא יחויב בתשלום במהלך השבוע הראשון, ולאחר מכן בתשלומים של 14$ ו-20$ ליום, בהתאמה.

מה זה בעצם אומר? גובה דמי השהייה משתנים מחברת ספנות אחת לשנייה ועשויים להגיע, בימים המשולמים, עד ל- 64$ ליום. מכאן כי גם זמן השהייה של המכולה בנמל עלול להיות יקר, ויש לקחתו בחשבון במכלול מרכיבי היבוא / יצוא, ולקוחות אשר זקוקים לימי השהיה חייבים באופן חד משמעי לרכוש את ההובלה דרך חברות השלוח / הספנות כאן בישראל ולא על בסיס פריפייד בחו״ל .

האם זמן השהייה נתון למיקוח?

דמי השהייה הינם עניין מקובל אשר קיים כמעט בכל עסקאות השילוח. יחד עם זאת, התנאים במסגרתם מחויבים היבואן והיצואן בדבר השימוש במכולה משתנים ובהחלט נתונים למיקוח. בבואנו לבצע עסקת שילוח, חשוב להבין שניתן לדבר עם חברת הספנות ולנסות לסכם על מספר גדול יותר של ימים פטורים מתשלום. הנחה בגובה דמי השהייה, לעומת זאת, הינה דבר שפחות נהוג לדון לגביו.

זקוקים לסיוע בנוגע לדמי השהייה מול חברות הספנות?

 לייעוץ וליווי מקצועי בנושא זה, בעניין שירותים לוגיסטיים בעסקאות ייבוא וייצוא בינלאומי או נושים נוספים, השאירו את פרטיכם באתר ונשמח לייעץ לכם.

מאת שי חיות

הכותב הוא יועץ ומומחה בתחום הסחר הבינ"ל, בעלים ומנכ"ל של חברת COB (סי.או.בי) שילוח בינלאומי המספקת פתרונות מקצועיים לענפי היבוא והיצוא תחת קורת גג אחת באוויר, בים וביבשה, בדגש על הפחתת עלויות ללקוח.

פוסטים נוספים

קטגוריות

פוסטים נבחרים

כל המאמרים נטענו
לא ניתן לטעון עוד מאמרים

גם אתם
נושמים וחולמים יבוא / יצוא?

הירשמו לעדכונים שלנו והפכו
את היבוא והיצוא שלכם ליעילים ומשתלמים הרבה יותר.

סגירת תפריט
דילוג לתוכן