רישיונות גידול, יבוא ויצוא קנביס

מעוניינים לגדל ולייצא קנביס? המאמר הזה בדיוק בשבילכם

את הבשורה לזקוקים לקנאביס רפואי הציג לאחרונה משרד הבריאות ברשות השר ליצמן. על פי

התקנות החדשות פקודת הסמים המסוכנים תשונה וחולי סרטן, מחלות מעיים דלקתיות, אפילפסיה, פרקינסון, נשאי איידס ואפילפסיה בקטינים, יוכלו לקבל את הקנאביס הרפואי (למעלה מ- 25,000 חולים שיוכלו לקבל עד 40 גרם לחודש) ללא צורך בהמתנה לרישיון אלא באמצעות מרשם בלבד. מכאן, נראה כאילו הקנאביס הוא הלהיט התורן הבא וכל הגדולים כבר בוחשים בו. החל מפוליטיקאים ובכירים לשעבר במשטרה, דרך התעשייה העסקית הביטחונית והאקדמית וכלה במוכרים ומקושרים פחות אשר נחפזים לדעת על מה המהומה.

אז היכן שיש מהומה יש כסף, והרבה, אולם כרגע, כל עוד מדובר רק בפוטנציאל, מוטב שידעו כולם מהו התקן, מי קבע אותו, מי יכול לגדל ומי יכול לייבא ועוד ועוד.

המאמר אינו נועד להמליץ לכם להיכנס לתחום אבל אם אתם כבר בפנים – אלו עיקרי הדברים שחשוב שתדעו:

קנאביס – נתונים שחשוב לדעת

  • עלות גידול קנאביס: כ 4 מיליון ש"ח לכל דונם לשנה כולל גידול, אנרגיה, תחזוקה של מערכות המיגון, רכב, ביטוח בדיקות מעבדה, אבטחה ושמירה והחזרי הון.
  • גידול קנאביס רפואי דורש השקעה נוספת במערכות לוויסות רמת הלחות, תאורה ייחודית והוצאות אבטחה של כ- מיליון ש"ח בשנה עבור מתחם בודד.
  • רווח צפוי: התחשיב הנפוץ כ 1.2 מיליון ש"ח בשנה לשטח של 4 דונם (מומלץ להתחיל מ 4 דונם לפחות).
  • רווח לדונם: 380,000 ש"ח לדונם.
  • ייצור שמן: כחצי מליון ₪.
  • תהליך קבלת רישיון: כשנה וחצי. בתקופה זו על המגדל למלא טפסים ולגדל 2 מחזורי גידול בהם יבוצעו בקרות איכות.
  • קבלת רישיון ליצוא: לאחר כשנה וחצי.
  • ייבוא קנביס: את הזרעים או השתילים ניתן לייבא מחו"ל בכפוף לאישור משרד החקלאות או לחלופין לרכוש ממשרד החקלאות במחיר שווה לכל נפש.

גידול קנאביס – התקן

מאחר ומשרד הבריאות מקדם את המהלך הוא גם שותף לקביעת התקן וקביעת תנאי גידול נאותים לשימוש רפואי. בשיתוף גורמי מקצוע קבע משרד הבריאות כי חוות הגידול של צמחי הקנביס לשימוש רפואי יהיו תחת בקרה רציפה ויעמדו בדרישות החקלאיות, הסביבתיות והבטיחותיות על פי מפרט המבוסס על דרישות ארגון הבריאות העולמי (WHO)  לצמחי מרפא, והתקן גלובלגאפ לפירות וירקות. רק חוות ריבוי/גידול שתעמוד בדרישות תקבל תעודה המהווה תנאי לקבלת רישיון עיסוק ממשרד הבריאות.

דרישות התקן כוללות שני שלבים

שלב ראשון – מבדק תשתיות מקדים אשר בעקבותיו תאושרנה התשתיות הפיזיות והניהוליות של החווה בהתאמה לדרישות התקן. בסיום השלב יונפק האישור לתשתיות ומנקודה זו ניתן יהיה לבקש ממשרד הבריאות את הרישיון ולרכוש את הנדרש להתחלת הגידול.

שלב שני –  לאחר התחלת הגידול יבוצע מבדק לאימות היישום של דרישות התקן ובכלל זה יישום תהליכי הגידול, הכשרה בקרה על תשומות וכד'.

בסיום השלב זה תונפק תעודת אישור לחווה והיא תהייה חייבת להציג הסכם מכר/אספקה עם מפעל עיבוד למוצרי קנביס בעל אישור IMC-GMP  בלבד. רק לאחר סיום התהליך, ניתן להגיש בקשה לרישיון עיסוק ליק"ר.

זהו. עכשיו גם אתם יכולים להתחיל ליצא קנביס.

כל התקנים, כל הבירוקרטיה, כל התהליך מתכנון ועד מכירה – אצלנו

עדיין לא התחלתם את תהליך הגידול או שאתם נמצאים ממש בראשיתו? אנחנו יכולים לעזור.

COB, באמצעות מומחית לתקנים ולתהליכי אישור מול רשויות כבר למעלה משני עשורים, תבצע עבורכם את כל ההליכים מול הרשויות שלאחריהן תוכלו לגדל, למכור ולייצא קנביס.

כך נוכל לסייע:

  • תכנון, הקמה, תיאום ציפיות והכנת לוח זמנים בהתאם לתחזיות התנהלות מול רשויות וספקים בכל תהליך הקמת חוות הקנאביס, קבלת רישיונות, גידול וייצוא
  • ייצוג מלא של המגדל והיצואן מול ספקים ורשויות
  • איתור והפקת מסמכים
  • ניהול לוגיסטי מול ספקים ולקוחות
  • ייצוא – כולל ייעוץ לוגיסטי, שילוח בינ"ל ועוד
  • לאורך כל התהליך – תכנון וייעוץ להפחתת עלויות וקיצור לוחות הזמנים.

מאת שי חיות

הכותב הוא יועץ ומומחה בתחום סחר בינ"ל ומכירות, בעלים ומנכ"ל של חברת COB (סי.או.בי) שילוח בינלאומי המספקת פתרונות מקצועיים לענפי היבוא והיצוא תחת קורת גג אחת באוויר, בים וביבשה, בדגש על הפחתת עלויות ללקוח.

פוסטים נוספים

קטגוריות

פוסטים נבחרים

כל המאמרים נטענו
לא ניתן לטעון עוד מאמרים

גם אתם
נושמים וחולמים יבוא / יצוא?

הירשמו לעדכונים שלנו והפכו
את היבוא והיצוא שלכם ליעילים ומשתלמים הרבה יותר.

סגירת תפריט
דילוג לתוכן