הסכמי גידור עם חברות הספנות

גידור (או באנגלית – Hedging) הינו מושג פיננסי המתאר אסטרטגיית ניהול סיכונים.

האסטרטגיה משמשת להגבלת ההסתברות להפסד כספי כתוצאה משינוי עלויות בסחורות, מטבעות ועוד. כלומר, כאשר חברה מסוימת חותמת על הסכם גידור עם חברה אחרת, האחרונה נותנת לה הבטחה שהסיכון הפוטנציאלי הוא נמוך ביותר, והשתיים חותמות על הסכם למחיר עסקה קבוע, פחות או יותר. הסכמי גידור בדרך-כלל מתבצעים בין חברות אשר יש להן יחסי גומלין ארוכי טווח, אך לעיתים גם בין גופים מוסדיים לגורמים שונים, קרנות השקעה ואף בין אנשים פרטיים.

ואיך כל זה קשור לתחום הספנות?

הסכמי גידור בתחום הספנות

הסכמי גידור מתקיימים בתחום שילוח בינלאומי בין חברות ספנות לבין חברות גדולות אשר משתמשות בשירותי הספנות של אותן חברות, באותו קו, בתדירות גבוהה ובעיקר כאשר הסחורה המועברת בקו ספנות מסוים היא יקרה או משמעותית. בין החברות המרכזיות אשר נהנות מהסכמי גידור ניתן למצוא חברות מתחומי האופנה, קמעונאות, עץ, ברזל, קרמיקה ועוד.

במסגרת הסכמי הגידור, חברות הספנות מספקות לחברות הגדולות מעין 'Fixed Price', עם תוקף לרבעון או אפילו לשנה שלמה – כאשר בתקופת הזמן הזו מחיר השילוח נשאר יציב, ללא תלות בתנודות השוק. העובדה שמחיר ההובלה הימית שאר קבוע, נראית לעיתים כעסקה משתלמת לטובת צד אחד בלבד – לטובת הצד של היבואנים המשתמשים בשירותי הספנות. אולם לא כך הדבר, התועלת דווקא הדדית – הסכמי הגידור נוסכים בטחון רב בקרב החברות הגדולות, ומאפשרים להם להשתמש באופן קבוע בשירותיהן של חברות הספנות, מה שנותן בטחון רב גם לחברות הספנות עצמן.

חתימה על הסכמי גידור – צעד משמעותי עבור החברה שלך

החתימה על הסכם הגידור הינה צעד חשוב מאוד מאחר שהיא מהווה עבור החברה מעין תעודת ביטוח ויכולה להיות משתלמת מאוד בטווח הארוך. ההבנה האם ההסכם המוצע הוא נכון והוגן דורשת מומחיות וידע רב במצב השוק כיום, המגמות הצפויות בו בעתיד והחוקים וההגבלים במדינות בהן עוברת הסחורה. חברת COB מתמחה באיתור הסכמי גידור עבור חברות גדולות אשר מעוניינות ביציבות במחיר והגנה מפני תנודות השוק.

לייעוץ וליווי מקצועי בנושא זה, בעניין שירותים לוגיסטיים בעסקאות ייבוא וייצוא בינלאומי או נושאים נוספים, השאירו את פרטיכם באתר ונשמח לייעץ לכם.

מאת שי חיות

הכותב הוא יועץ ומומחה בתחום הסחר הבינ"ל, בעלים ומנכ"ל של חברת COB (סי.או.בי) שילוח בינלאומי המספקת פתרונות מקצועיים לענפי היבוא והיצוא תחת קורת גג אחת באוויר, בים וביבשה, בדגש על הפחתת עלויות ללקוח.

פוסטים נוספים

קטגוריות

פוסטים נבחרים

כל המאמרים נטענו
לא ניתן לטעון עוד מאמרים

גם אתם
נושמים וחולמים יבוא / יצוא?

הירשמו לעדכונים שלנו והפכו
את היבוא והיצוא שלכם ליעילים ומשתלמים הרבה יותר.

סגירת תפריט
דילוג לתוכן