יבואנים או עוסקים בשילוח? קבלו את ההמלצות החמות ל- 2019

2018 עברה על היבואנים והעוסקים בשילוח תוך תהפוכות רבות אולם לי ברור כי ניתן היה לנבא חלק לא מבוטל מהן ולכן ריכזתי עבורכם את ההמלצות החמות שלי ל- 2019.

לקרוא וליישם! בהצלחה!

1.     פותחים את הסכמי הסחר

הכרה והתעמקות בהסכמי הסחר הכרחית לכל יבואן. הבקיאות בהסכמים יכולה לשפר את ההתנהלות, לאפשר קבלת החלטות טובה יותר ורווחים גבוהים משמעותית.

הסכמי הסחר אינם נותרים לדיראון עולם. יש בהם שינויים שעשויים להוביל לשינוי ואפילו למהפכה ולכן לכל יבואן מומלץ לבדוק האם המדינה ממנה הוא מייבא סחורה כלולה ברשימת המדינות איתן ישראל חתומה על הסכם סחר. במקרה והתשובה חיובית בדקו האם יש שינויים בהסכם הסחר והאם תוכלו ליהנות מהם. במקרה שלא, מומלץ לפתוח את רשימת המדינות איתן נמצאת ישראל במו"מ על הסכם סחר. כאן מגיע שלב הלמידה.

היוועצו באדם שמכיר את תחום דיני המסחר ובקיא בהסכמי הסחר – הם אמנם מהווים מסגרת מחייבת אך גם הזדמנות – והכרה והבנת הסכמים אלו הם המפתח לייבוא נכון, יעיל ורווחי.

2.     יוצאים מאזור הנוחות

פעולות חדשות מביאות לתוצאות חדשות, וכפי שאמר אלברט איינשטיין: "אי שפיות זה לעשות אותו דבר שוב ושוב ולצפות לתוצאות שונות". גם אם העסק מצליח חשבו, אולי הוא יכול להצליח יותר? גם אם השיווק מעולה חשבו, אולי יש שיטות אחרות או חדשניות שלא נחשפנו אליה והן שיובילו אותנו לפתרונות המתאימים יותר ל- 2019 ובמיוחד- שיקלעו יותר ללקוחות הפוטנציאליים?

3.     בוחרים בתערוכה הבינ"ל המתאימה ומשתלבים בתעשייה

עדיין לא השתתפתם בתערוכה בינ"ל בחו"ל או בארץ? 2019 היא בדיוק השנה המתאימה להתחיל במסורת… כמציגים בביתן מקצועי או כמבקרים בתערוכה. למה זה טוב לכם ולעסק?

·       השתתפות בתערוכות בינלאומיות מסייעת ביצירת קשרים עסקיים שעשויים להוביל ללקוחות חדשים, למשקיעים, לערוצי הפצה חדשים וכמובן – למכירות ורווחים.

·       תערוכה מקצועית חושפת ומקדמת מוצרים, מסייעת לבדל את העסק, מקדמת נטוורקינג ופגישות עסקיות וחושפת את הטרנדים החמים שלכם לעולם של לקוחות פוטנציאלים רלוונטיים.

·       אם הצלחתם להעביר תוך 5 דקות מה מה היתרון שבהתקשרות עמכם וייצרתם לידים חדשים– עשיתם את שלכם בתערוכה (ברור, יש עוד הרבה מה לעשות אבל זו התחלה מצוינת).

תערוכות בינ"ל בישראל ובחו"ל מתקיימות במגוון תחומים ובהם: ענף מזון ושתייה, ענף הרכב, ענף הציוד הרפואי, ענף התקשורת ועוד ועוד.

4.     עוברים לשילוח במטענים חלקיים

אם עוד לא נחשפתם ליתרונות של המטענים החלקיים הגיע הזמן. מטענים חלקיים הינם שם נרדף למכולות חלקיות (LCL או קונסלידציה), מצב בו משונעים חומרים ומטענים של לקוחות שונים במכולה אחת, גם אם המכולה עצמה אינה בתפוסה מלאה- דבר אשר יכול לחסוך זמני המתנה לשילוח (במקרה של צורך במשלוח מידיי ככל האפשר). עלות שילוח בינלאומי במכולות חלקיות נמוכה יחסית, מכיוון שכל יבואן משלם על החלק במכולה אשר סחורתו נמצאת בה. בנוסף, שיטת השילוח של המכולות החלקיות מאפשרת לשלח פריטים אשר אינם תופסים נפח רב למספר נקודות שונות על פני הגלובוס, עקב עלותה הנמוכה.

5.     מגייסים אשראי מהקרן בערבות המדינה

יבואנים? האשראי הוא חלק בלתי נפרד מחיי היום יום שלכם. ההוצאות לא מועטות ואת הרווחים רואים לעיתים רק אחרי חודשים רבים. גם עבורכם הוקמה קרן בערבות מדינה המאפשרת לכם ליהנות מריבית אטרקטיבית במיוחד – וכדאי להתחיל לנצל אותה ואת יתרונותיה! מתי סניור, מומחה לקרנות מדינה ומעובדיה מציין כי ההלוואה ניתנת על ידי הבנק ויתרונה הבולט בכך שהמדינה היא זו שערבה להחזר ההלוואה. הקרן מפעילה שלושה מסלולים כאשר גובה ההלוואה המקסימאלי עומד על 500,000 ₪ או 6% מהמחזור כגבוה מבניהם, הריבית משתנה ועומדת על ממוצע של P+3ֵ. בכל מקרה יש מגבלה של גובה הריבית.

6.     חושבים על חלופות ליבוא מסין

המגמות הנוכחיות, בניצוחו של דונאלד טראמפ, מלמדות כי מעמדה העולמי של סין אינו כפי שהיה ומדינות כגון הודו, בנגלדש, קובה וגם דובאי מציעות אלטרנטיבות חדשות וגורמות לשינוי מרכז הכובד הכלכלי העולמי. האמריקאים מתחילים לבלום את הסינים ולצד הטלת מיסים על יבוא מסין הם מספקים אלטרנטיבות מגוונות, ללא כפייה ותוך שימור הריבונות של המדינות. אין ספק שהתהליך נראה ונשמע מצוין. במיוחד בכל הנוגע למדינות אשר ציפו לשותף אסטרטגי. ארה"ב הצהירה לפני מספר חודשים כי תגדיל את השקעותיה במדינות הודו-פסיפיק ותסייע בפיתוח הכלכלה באמצעות גוף ממשלתי. ההשקעה הצפויה של עשרות מיליארדי דולרים בתשתיות שונות תאפשר את התחרות בסינים ותפתח אלטרנטיבה שדלתותיה נפתחות כבר היום. רשמתם לפניכם לבדוק האם יש יעדים נוספים ליבוא ב- 2019?

7.     לוקחים בחשבון את השינויים הצפויים עד 2050

אוכלוסיית ישראל נמצאת במגמת עלייה ועל סף התפוצצות אוכלוסין כתוצאה מעליית יהודים ארצה ומריבוי טבעי חיובי. לצד מגמה זו, ישראלים עוברים לקניות באינטרנט ולעזה מועברות סחורות לטובת פיתוחה. נמל אשדוד ונמל חיפה הנמצאים בתנופת פיתוח עשויים להפוך לנמלים המרכזיים באזור, בדגש על שטעון סחורות למזרח התיכון. היבוא, וכמובן שילוח בינ"ל נמצאים במגמת עלייה, ובישראל הדבר בולט על רקע בדידותה המזהרת במזרח התיכון. חברות ספנות ולוגיסטיקה יהפכו לשחקנים ראשיים ויתפקדו כחברות הייטק ממוחשבות המניעות את העולם – האם זה משפיע עליכם כיבואנים? כיצואנים? כעוסקים בשילוח? התכוננו לבאות.

8.     מכירים ולומדים את המושגים המקצועיים, התקנות והיעדים החדשים

נכון, מרביתנו מכירים את התחום ואת המושגים אולם לא כולם יודעים הכל. מי שמחויב להכרות מעמיקה עם החומר ולחדשנות יקפיד תמיד להיות מעודכן וילמד על שיטות תשלום, על עדכונים בצווים ובתקנות, יבין מה המשמעות בחתימה על הסכמי גידור, וכמובן יכיר את כל יעדי היבוא האטרקטיביים והמדוברים כדוגמת בנגלדש, הודו, ירדן, האמירויות ועוד.

9.     שואלים, מתייעלים, מתמקדים

כל מי שתחום העיסוק שלו משיק לשילוח בינ"ל מתחבט בסימני שאלה ואתגרים רבים. ההמלצה הגורפת היא לברר, לשאול, לאתר את המומחה שמרכז אצלו את הידע הרב ביותר אשר יאפשר לכם להתייעל, להתמקד ולהרוויח יותר.

חברות שילוח ועמילות מכס צריכות להכיר את תחום היבוא והיצוא מלפני ומלפנים. הן צריכות לספק תשובות גם לשאלות המורכבות ביותר, להבין את העבודה על בוריה ולספק פתרון רחב ומגוון ונקודתי ומדויק- גם יחד. זכרו שפגישה עם מומחה עשויה לשנות מהלכים ולהוביל להתייעלות ולשינויים חיוביים שיבואו לידי ביטוי גם בתוצאות העסקיות.

10. בוחרים במשלח בינ"ל ומומחה ללוגיסטיקה

מי שמצוי בתחום השילוח הבינלאומי  וודאי יודע שזה יכול להיות כאב ראש אחד גדול. יבואנים ויצואנים נתקלים חדשות לבקרים ברמות שונות של שירות וברמות שונות של מחירים, ולא בכדי השוק מבלבל גם את הוותיקים שבהם.

חברות שילוח ועמילות מכס צריכות להכיר את תחום היבוא והיצוא מלפני ומלפנים. הן צריכות לספק תשובות גם לשאלות המורכבות ביותר, להבין את העבודה על בוריה ולספק פתרון רחב ומגוון ונקודתי ומדויק- גם יחד. בכל יום אנחנו צוברים ידע, משכללים את שיטות העבודה, משפרים את לוחות הזמנים ומכירים תתי תחומים והתמחויות נוספים. שי חיות אשר עוסק בתחום כבר למעלה משני עשורים, מציין כי המומחיות נבנית שלב אחרי שלב, ובשיתוף עם שותפים, מומחים, אנשי מפתח בנמלים ובתעשייה וכמובן באמצעות ידיעת החוק והתקנות בישראל ובמדינות רבות איתן יש לה סחר חוץ.

כאשר אתם מחפשים משלח בינ"ל ומומחה ללוגיסטיקה וודאו שתמצאו שמספק את 'כל החבילה' ומעביר לכם בנוסף גם מהידע הרב שצבר.

הכותב הוא יועץ ומומחה בתחום הסחר הבינ"ל, בעלים ומנכ"ל של חברת COB (סי.או.בי) שילוח בינלאומי המספקת פתרונות מקצועיים לענפי היבוא והיצוא תחת קורת גג אחת באוויר, בים וביבשה, בדגש על הפחתת עלויות ללקוח.

טלפון: 03-5299880

דוא"ל: cob@cob.co.il

 

 

 

פוסטים נוספים

קטגוריות

פוסטים נבחרים

כל המאמרים נטענו
לא ניתן לטעון עוד מאמרים

גם אתם
נושמים וחולמים יבוא / יצוא?

הירשמו לעדכונים שלנו והפכו
את היבוא והיצוא שלכם ליעילים ומשתלמים הרבה יותר.

סגירת תפריט
דילוג לתוכן