ייבוא מפקיסטן

ייבוא מפקיסטן

מתכננים ייבוא מפקיסטן? הרפובליקה האסלאמית של פקיסטן ממוקמת בדרום מרכז אסיה וגרים בה למעלה מ- 200 מיליון תושבים. המדינה העצומה סובלת מעוני, שעורי אבטלה גבוה ואינפלציה שאין לקנא בה. אף על פי כן מדינה זו, השישית בגודלה בעולם, מגלמת בתוכה פוטנציאל רב ונמנית בין 11 הכלכלות שעתידות להיות החזקות במאה ה- 21 (ה"Next Eleven" ).

כיום מתמחה פקיסטן בייצור אורז, סוכר מוצרי נפט, טקסטיל, עור וכימיקלים ומייצאת מוצרים אלו למדינות רבות. כיום מייצאת פקיסטן בעיקר לארה"ב, יפן, הודו, בנגלדש, סין, גרמניה ובריטניה ומיבאת בעיקר מסין, איחוד האמירויות, סעודיה, אינדונזיה וארה"ב.

יבואנים ישראלים צריכים לתת את הדעת להגבלות ולדרכי הפעולה החלות על סוגי סחר בינלאומי ממדינה זו וממדינות ערב נוספות!

סחר ממדינות ערב – הגדרה כללית

ההגדרה היבשה מונעת לבצע סחר בינלאומי עם מדינות אויב של ישראל. העונש על פעולה זו כולל קנס כספי גבוה ועד עשר שנות מאסר. עם זאת, 'מדינת אויב' מוגדרת כמדינה הנמצאת במצב של מלחמה עם ישראל. על פי משרד האוצר- איראן, סוריה ולבנון, מוגדרות כמדינות אויב, וגם על גורמים הקשורים לאיראן חל צו איסור סחר. קרא בהרחבה על יבוא ממדינות ערב

יבוא בדים מפקיסטן – הוראות המנהל הכללי

הוראות המנהל הכללי במשרד הכלכלה והתעשייה מדצמבר 2018 קובע כי פקיסטן ובנגלדש הן "מדינות מוחרגות" וניתן לייבא מהן בדים  וטקסטיל במכסה של עד 400,000 מטר רץ במסגרת פרטי המכס המוגדרים בהוראות. עוד קובעות ההוראות מגבלות ליבוא מצעי מיטה. היבוא מחייב כמובן רישיון ואת החוזה עם הספק יש להציג עד ששה חודשים מיום קבלת הרישיון.

למה עוד מתייחסות ההוראות:

  • חלוקת המכסה ביבוא בדים ארוגים וביבוא כלי מיטה
  • אי ניצול מכסות קודמות
  • תנאים ומסמכים להגשת בקשה ליבוא במסגרת המכסות על פי ההוראה
  • חברי הועדה לחלוקת מכסות ואפן עבודתה

יצוין כי באתר השירותים והמידע הממשלתי ניתן להגיש בקשה לייבוא בדים או מצעי מיטה מפקיסטן באמצעות טופס מקוון.

(יש להתעדכן בהוראות הרלוונטיות בעת מועד היבוא)

מתוך: הוראות המנהל הכללי, משרד המסחר והתעשייה, יבוא בדים מבנגלדש ומפקיסטן הטעונים רישיון יבוא מס' 5.10.2 (12/2018)

יבואנים ויצואנים זכרו כי גם לאחר שבחנתם לעומק את אפשרויות היבוא החוקי או היצוא אל פקיסטן או מדינות ערב אחרות, עדיין חלים עליכם חוקים, מגבלות וצווים של משרד הבריאות, היטלים שונים ובהם היטלים ימים, ובדיקות נוספות. אנו ממליצים לא לנסות את זה 'לבד בבית' ולהיעזר במומחים אשר עוסקים ביבוא ממדינות ערב על בסיס יומיומי.

יבוא מפקיסטן – שירותים מיוחדים

חברת C.O.B מספקת שירותים מגוונים ליבוא ממדינות ערב ובהם יבוא מטענים חלקיים (מכולות חלקיות). בדרך זו ניתן לשנע טקסטיל של לקוח אחד, מצעי מיטה של לקוח אחר ושטיחים של לקוח שלישי במכולה אחת, גם אם המכולה עצמה אינה בתפוסה מלאה, והכל- תוך חסכון בזמני ההמתנה לשילוח. עלות השילוח בשיטה זו נמוכה יחסית מאחר וכל יבואן משלם אך ורק על חלקו היחסי במכולה. השיטה מתאימה לשליחת פריטים אשר אינם תופסים נפח רב לישראל או למספר נקודות שונות על פני הגלובוס בעלות נמוכה, בנוחות ובזריזות. קרא בהרחבה על מטענים חלקיים

מאת שי חיות

הכותב הוא יועץ ומומחה בתחום הסחר הבינ"ל, בעלים ומנכ"ל של חברת COB (סי.או.בי) שילוח בינלאומי המספקת פתרונות מקצועיים לענפי היבוא והיצוא תחת קורת גג אחת באוויר, בים וביבשה, בדגש על הפחתת עלויות ללקוח.

פוסטים נוספים

קטגוריות

פוסטים נבחרים

כל המאמרים נטענו
לא ניתן לטעון עוד מאמרים

גם אתם
נושמים וחולמים יבוא / יצוא?

הירשמו לעדכונים שלנו והפכו
את היבוא והיצוא שלכם ליעילים ומשתלמים הרבה יותר.

סגירת תפריט
דילוג לתוכן