מה קורה בנמלי ישראל? עדכונים וחדשות 

הפקק בנמלי ישראל עולה למדינה 9 מליארד ₪ בשנה. חומרי גלם לא נכנסים למדינה, שרשרת האספקה נפגעת, לקוחות בינ"ל נוטשים בגלל עיכובים באספקה ומשרד התחבורה עדיין מסרב לאפשר לנמלים פרטיים לבצע חלק מהעבודה. לאחרונה כתב בצלאל סמורטיץ', יו"ר מפלגת הציונות הדתית ושר התחבורה לשעבר, בטור דעה של העיתון גלובס כי הפתרון לפקק בנמלים דורש מנהיגות, התייעלות ועבודה סביב השעוןאך לדעתו אין בממשלה גורם שמוכן יהיה לקחת על עצמו את ניהול המשבר. על פי סמורטיץ', את הפתרון ניתן לגבש תוך כמה ימים, כך שתוך כמה שבועות לא נראה יותר תור. בבסיס ההצעה של השר לשעבר עומדת הפריקה המיטבית של המטען הכללי (ולא המכולות, מהן מרוויחים הנמלים) שתכלול שלוש משמרות, כולל משמרת לילה. השאלה היא באמת מדוע שהנמלים ירצו וירוצו לעשות זאת אם השני הנמלים המרכזיים בישראל מדווחים על רווחים גבוהים, על אף ולמרות מגפת הקורונה? ואולי דווקא בגלל שהרווחים נרשמו בתקופה כל כך קשה עליהם לקוות לרווחים גבוהים משמעותית בימים תקינים וללא הפרעות? שימו לב לנתונים הבאים… מה דעתכם?

נמל אשדוד– עלייה חסרת תקדים בתוצאות הכספיות של 2021: במהלך השנה רשם הנמל עלייה יוצאת דופן של 142% ברווח התפעולי, וזאת במקביל להתמודדות עם משבר הקורונה.- נמל אשדוד והקרן הבינלאומית 500 Global קיימו כנס חדשנות לקידום טכנולוגיה ימית. 10 סטרטאפים שהציגו מיזמים בכנס נבחרו להיכנס לתכנית האקסלרטור של הנמל והקרן. ז'אנה, מנכ"ל הנמל: "החלטנו לשים פוקוס על נמל טכנולוגי בשביל להיות תחרותיים יותר. הסטרטאפים נבחרו בקפידה רבה על ידי צוות מומחה של 500 Global, והחברות שנבחרו הן החברות הטובות והמבטיחות ביותר, שמטרתן לעזור לנו לייעל את עבודתנו, להגביר את הבטיחות, הפרודוקטיביות ולפתח הזדמנויות עסקיות נוספות".  – שדרוג חלקו המזרחי של רציף 21 בנמל אשדוד, באורך של 320 מטר, בהיקף של למעלה ממיליארד דולר נמצא בעיצומו וצפוי להסתיים בעוד מספר חודשים ולקלוט אניות ענק. ההשקעה האדירה בפרויקט כוללת שדרוג קו המים לטובת הצבת מנופים בעלי יכולת הרמה משופרת ותשתית עגורנים בעלי יכולת הרמת שתי מכולות בו זמנית. העבודות צפויות להסתיים במהלך המחצית השנייה של השנה.- אוניית Grande Florida של חברת גרימלדי האיטלקית הגיעה לראשונה לנמל אשדוד כשעליה כ-900 כלי רכב קלים וכבדים.

נמל חיפה– העלייה בהכנסות נמל חיפה היא חלק מהחדשות המעודדות על פיהן נרשמה עלייה בכל המדדים ונובעת, לדברי היו"ר, מהתרחבות הסחר בישראל ובעולם ומהתייעלות בנמל אשר הפחיתה את ההוצאות. הרווח הכולל של הנמל עמד בשנת 2021 על 273 מיליון שקל.- חברת Yilport הטורקית דורשת בעתירה לבית המשפטלבטל החלטה שהתקבלה לפני חודש וחצי ובה נקבע כי לא תוכל להתמודד במכרז להפרטת נמל חיפה מטעמים בטחונים. בעתירה צוין כי "בעתירה נכתב כי "עד עתה, לא ברורה ולא הוסברה לעותרת עילת פסילתה, ומהם החששות ביחס לפעילות העותרת ובעל השליטה בה, מר יילדרים".- אניית התיירים סילבר וויספר, מקבוצת רויאל קריביאן, הגיעה לחיפה והיא הראשונה מסוגה בנמל מאז פרוץ מגפת הקורונה. כניסתה של האונייה מבשרת את החזרה לשגרה ואת הגעתן של עשרות אניות נוספות בתקופה הקרובה. אשל ארמוני, יו"ר הדירקטוריון של הנמל ציין כי "זהו רגע מרגש לנו כנמל, אבל לא פחות מכך לעשרות אלפי נותני השירות לתיירים. מדריכים, נהגי אוטובוסים, מסעדות וגם בתי מלון. כולם ייהנו מהמאמץ שהשקענו בלהפוך את חיפה לנמל מרכזי לאוניות תיירים בים התיכון. אני מודה לשר התיירות ולאנשי משרד הבריאות שלא חסכו מאמצים כדי להחזיר את אוניות התיירים לחיפה"

הכותב הוא מומחה לשילוח בינלאומי, בעלים ומנכ"ל של חברת COB(סי.או.בי) שילוח בינלאומי המספקת פתרונות מקצועיים לענפי היבואוהיצוא תחת קורת גג אחת באוויר, בים וביבשה, בדגש על הפחתת עלויות ללקוח.

פוסטים נוספים

קטגוריות

פוסטים נבחרים

כל המאמרים נטענו
לא ניתן לטעון עוד מאמרים

גם אתם
נושמים וחולמים יבוא / יצוא?

הירשמו לעדכונים שלנו והפכו
את היבוא והיצוא שלכם ליעילים ומשתלמים הרבה יותר.

סגירת תפריט
דילוג לתוכן