קבלו את הנתונים על תעלת סואץ החדשה 

עלת סואץ אשר מחברת את הים התיכון לים האדום היא הנתיב הימי הקצר ביותר בין אסיה לאירופה והמעבר המהיר ביותר מהאוקיינוס ​​האטלנטי לאוקיינוס ​​ההודי. נכס אסטרטגי זה מניב למצרים הכנסות רבות. 

תעלת סואץ החדשה נחנכה לפני 7 שנים ומאז ידעה עליות וגם אירועים חריגים, בעיקר בתקופת הקורונה. בהקשר זה ניתן להזכיר את שהתרחש באפריל 2021, חודש בו ספינת הענק Ever Givenנתקעת בגדות תעלת סואץ, גורמת לעיכובים עצומים, אבדן הכנסות במיליארדי דולרים, ספקולציות, האשמות מכל סוג ושחרור של הספינה. בעקבות האירוע נתקעו בתעלה 450 ספינות נוספות עליהן חביות נפט, רהיטים ובעלי חיים. עקב החסימה החלו ספינות ומכליות להקיף את אפריקה, בדיוק כמו במאה ה- 19 ועלות השכרת מכליות מהמזרח התיכון לאסיה זינקה בכ- 50%.

מאתגרים לשיאים

בחודש האחרון ציינו בפרלמנט המצרי כי התעלה היא הצלחה ששיאה בחודשים האחרונים ובמיוחד בחודש יולי שחלף, וזאת למרות המלחמה באוקראינה. 

בתעלה עובר 12% מהמסחר העולמי וביולי 2022 רשמה תעלת סואץ (מצרים) את ההכנסות הגבוהות ביותר אי פעם והגיע ל- 704 מיליון דולר. גידול זה בהכנסות עלה מ- 531.8 מיליון דולר בחודש המקביל אשתקד, עלייה של 172.2 מיליון דולר או 32.4 אחוזים.

נתונים נוספים עשויים להפתיע גם אתכם:

– שיא מטען בחודש: ביולי 2022 הועברו דרך התעלה 125מיליון טון של מטען לעומת 105.8 מיליון טון אשתקד. עלייה של 18.2 אחוזים.

– שיא מספר ספינות בחודש: ביולי 2022 חצו את התעלה למעלה מ- 2,100 ספינות (לעומת 1,670 ספינות ביולי אשתקד). עלייה של 25.9 אחוזים.

– שיא הכנסות יומיות: ב-29 ביולי, השיגה התעלה את ההכנסות היומיות הגבוהות ביותר אי פעם, בגובה של 31.8 מיליון דולר, ואת המשקל (נטו) השני הגבוה בהיסטוריה – 5.6 מיליון טון.

– שיא במעבר מכליות נפט: מספרן של אלו עלה ב-60.2 אחוז, והניב הכנסות של 153 מיליון דולר, ההכנסות החודשיות הגבוהות מאז ומעולם.

– שיא במעבר מכליות גז: במכליות אלו חל גידול של למעלה מ- 30%, שהניב כצפוי את ההכנסות הגבוהות אי פעם ממכליות LNG והגיע ל- 52 מיליון דולר. 

– שיא במספר האוניות בתפזורת: גידול של 21% הוביל לשיא חודשי בקטגוריה זו מאז תחילת הפעילות בתעלה. היקף ההכנסות עמד על 121 מיליון דולר. 

– תעריפי מעבר אוניות: על פי Chairperson Osama Rabie, ראש הרשות של תעלת סואץ, זינוק משמעותי חל גם בתעריפי המעבר של אוניות מסוגים שונים.

– שיא במעבר של אוניות מכולות: גידול של 8.8 אחוזים הושג בפרמטר זה והוביל לכנסה החודשית השנייה בגובהה מסוג זה של ספינות עם 314 מיליון דולר.

– שיא הכנסות שנתי והיסטורי: על פי ראש הרשות של תעלת סואץ, השיגה התעלה השנה הכנסות של 7 מיליארד דולר, הכנסות גבוהות ב- 10-25% בהשוואה לשנת 2021 וכן, לדבריו: "Good and unprecedented in the canal's history"

זה המקום לציין כי העלייה שחוותה תעלת סואץ היא חלק ממגמה אזורית ועולמית וכך גם נמל עקבה שבמפרץ אילת השכן זוכה לגידול משמעותי במדדים רבים ובניהם גידול של כ- 20% בתנועת המטענים ברבעון השני השנה, לעומת אשתקד.

הכותב הוא מומחה לשילוח בינלאומי, בעלים ומנכ"ל של חברת COB(סי.או.בי) שילוח בינלאומי המספקת פתרונות מקצועיים לענפי היבואוהיצוא תחת קורת גג אחת באוויר, בים וביבשה, בדגש על הפחתת עלויות ללקוח.

פוסטים נוספים

קטגוריות

פוסטים נבחרים

כל המאמרים נטענו
לא ניתן לטעון עוד מאמרים

גם אתם
נושמים וחולמים יבוא / יצוא?

הירשמו לעדכונים שלנו והפכו
את היבוא והיצוא שלכם ליעילים ומשתלמים הרבה יותר.

סגירת תפריט
דילוג לתוכן