שיאים וחדשות בנמלי הים והאוויר של ישראל

נראה שלא רק בעולם חלות מגמות מעניינות בנמלים, גם בישראל נרשמו לאחרונה מספר מגמות ובעיקר שיאים, ולצידם חדשות הראויות לציון: 

חיפה

1. מדורג במקום 56 (מתוך 384) במדד היעילות: נמל המפרץ החדש בחיפה הקפיץ את ישראל במדד הדירוג העולמי של הנמלים כאשר טיפס 140 מקומות ודורג בין ששת העשורים הראשונים. ויש עוד למה לצפות: החברה המפעילה את הנמל היא החברה המפעילה גם את נמל Yangshan הסמוך לשנגחאיאשר דורג במקום הראשון. 

2. נפתח חניון חדש למפליגים לחו"ל: נמל חיפה פתח לאחרונה את חנייה לטווח ארוך למפליגים באוניות הנוסעים מהמפרץ וזאת בעלות של 50 ₪ ליממה. יחד עם זאת, למרות שחניון 'מפליגים' החדש משולט, נח ונגיש, עדיין סובלים הנוסעים מתהליך איטי ומייגע בבידוק ומסירת המזוודות.

3. נמל חיפה נאבק בפקק: בזכות המהנדסת רונית קסטרו, מנהלת המטען הכללי בנמל המפרץ, התחילו בנמל חיפה לעשות שימוש בתשתיות ריקות שלא נוצלו. קסטרו החליטה לעשות שימוש ברציפים לא מנוצלים לאוניות מטען מדרג נמוך ובכך לקצר את התור בים הפתוח ולהגדיל את הפעילות וההכנסה של הנמל, הנמצא כידוע בבעלות פרטית. 

אשדוד

4. נחתם הסכם בין נמל אשדוד לשר נמלי הים והתעופה של ברזיל: במסגרת שיתופי הפעולה יוכלו סטארטאפים ישראלים לבדוק את הפיתוחים שלהם בנמל סאנטוס הברזילאי, וכל זאת כחלק מאסטרטגיית החדשנות של הנמל הכוללת גם את הרחבת הפעילות של החממה הטכנולוגית של עולם הנמלים שהוקמה על ידי נמל אשדוד בתחילת 2021.

5. נמל אשדוד הכריז על רווח תפעולי גבוה במיוחד ברבעון הראשון של 2023: נמל אשדוד עומד בתחרות ורושם רווח נקי של 40 מיליון ₪ וזאת בהשוואה להפסד של 300 מיליון ש"ח ברבעון הראשון והמקביל אשתקד. הרבעון הראשון השנההתאפיין בתחרות רבה בעיקר לאור הקמת הנמלים הפרטיים למרות התחרות שיפר נמל אשדוד את השירות ללקוחותיו במגוון תחומים ובהם תחום האחסנה.

6. אוניית הגלנוע Gold Star Line של צים לראשונה בפקידה ישירה מהמזרח בנמל אשדוד: אניית גלנוע היא אנייה המשיטה אלפי כלי רכב בו זמנית. ה- Gold Star Line היא אוניית הגלנוע הראשונה של צים אשר מגיעה לאשדוד ישירות מהמזרח כאשר על סיפונה 2,750 כלי רכב כולל רכבים פרטיים, אוטובוסים וכלים הנדסיים. בנמל אשדוד מצפים ליותר ויותר אוניות גלנוע שיגיעו לעגון בנמל בפקידה ישירה מהמזרח.הקיבולת המקסימלית של אנייה זו מגיעה ל- 5,500 כלי רכב, היא כוללת 11 סיפונים, גובהה 32 מטר ואורכה 182.8 מטר.

ועוד

7. חברת הספנות הסינית קוסקו השיקה קו הובלת רכב מסין לישראל והגיעה לאילתהובלת מכוניות באופן ישיר מסין עשויה להוריד את עלויות הרכב לצרכן. כלי הרכב הסיניים אשר מזה כמה שנים מפלסים דרכם מעלה במאבק על כיסו של הצרכן הישראלי עשויות להיות תחרותיות אף יותר. 

8. ישראייר הכריזה על הכנסות של 94 מיליון דולר (נקי) ברבעון הראשון של 2023: לא בדיוק נמל אבל בכל זאת- מחזור ההכנסות של החברה עלה לשיא של כל הזמנים לאחר עלייה חדה בביקושים לטיסות ולמוצרים נוספים של החברה. בעת הפרסום הודתה החברה לעובדיה  למשקיעים ולבעלי המניות, אולם האם מעיד הדבר בהכרח על עלייה בשביעות הרצון של הלקוחות והנוסעים? 

הכותב הוא מומחה לשילוח בינלאומי, בעלים ומנכ"ל של חברת COB(סי.או.בי) שילוח בינלאומי המספקת פתרונות מקצועיים לענפי היבואוהיצוא תחת קורת גג אחת באוויר, בים וביבשה, בדגש על הפחתת עלויות ללקוח.

פוסטים נוספים

קטגוריות

פוסטים נבחרים

כל המאמרים נטענו
לא ניתן לטעון עוד מאמרים

גם אתם
נושמים וחולמים יבוא / יצוא?

הירשמו לעדכונים שלנו והפכו
את היבוא והיצוא שלכם ליעילים ומשתלמים הרבה יותר.

סגירת תפריט
דילוג לתוכן