מה קורה בצים? 10 עובדות שחשוב לדעת 

צים היא אחת מחברות הספנות והלוגיסטיקה הגלובלית המובילות בעולם. החברה הוקמה בשנת – 1945, והיא מהחברות הוותיקות בתעשייה. החברה גם מדורגת ב – TOP20 של החברות הגדולות בתחומה ומשרתת את שרשרת האספקה העולמית בנתיבי הסחר המרכזיים בעולם באמצעות צי אוניות גדול וקווי ספנות מסועפים. צים מתפארת בכך שעם 15 מתוך 20 הלקוחות המובילים שלה – יש לה מערכת יחסים של מעל ל – 10 שנים.

בעלי החברה הוא עידן עופר, מטה החברה נמצא בישראל ויש לה משרדים בעשרות מדינות ברחבי העולם.

הנה 10 ידיעות שנקשרו לאחרונה בשמה של החברה: 

 1. נסיקה למרות המשבר. המשבר בשרשרת האספקה בעולם בעקבות מגפת הקורונה הביא לנסיקה בעלויות התובלה. רווחיה של צים לא אחרו לבוא וב- 2021 היא רשמה את הרווח הגדול ביותר לחברה ישראלית.

2. הנפקה מוצלחת. ביוני 2021, בעיצומה של מגפת הקורונה, חגג עידן עופר, את הנפקת צים בבורסת ניו יורק. 


3. זינוק של 300%. החברה נסחרת בבורסת ניו יורק, שבה בשווי שוק העומד על כ-7.6 מיליארד דולר, וזאת לאחר זינוק של למעלה מ-300% במחיר המניה מאז ההנפקה.

4. בקשות להקלות במס. לא מכבר דווח כי חברת צים פנתה לרשות המיסים ופתחה עמה בדין ודברים במטרה לשנות את מנגנון המיסים כך שמתשלום על רווחים ותשלם רק מס על תפוסה. ראש הממשלה נפתלי בנט יהיה מנוע מלטפל בענייניה של חברת הספנות צים – היות שאחיו, דני, משמש מבקר פנים ביחידת הביקורת שבחברה.

5. בין 50 החברות הנחשקות בישראל. בדרוג של אתר הדרושים של ישראל ו- N12 מככבת חברת צים בפעם הראשונה, היישר למקום ה- 42.

6.שדרוג בדרום אמריקה. צים הכריזה על שדרוגם של השירותים האזוריים באמריקה הלטינית כמו גם על השקתו של שירות פידר חדש לוונצואלה ושדרוגם של שני קווים קיימים. הרשת המשופרת תציע ללקוחותיה כיסוי משופר, פתרונות לוגיסטיים חדשים וחיבור חלק ומסונכרן לרשת הגלובלית של צים.

7. הסכם אסטרטגי. צים הכריזה לאחרונה, על הסכם אסטרטגי חדש עם חברת Seaspan. על פי הסכם זה תחכור החברה 10 אוניות המונעות בגז טבעי לטווח הארוך. כל אנייה היא בעלת כושר הובלה של 7,000 מכולות. בנוסף, הסכימו הצדדים על אופציה לחכירת חמש אוניות נוספות.

8. אחת משלוש. צים הפכה השנה לאחת מ־3 החברות הרווחיות ביותר בעולם ואת בעיקר בזכות פתיחת קווים חדשים לפני כולם, הגדלת ציי האוניות (מ- 54 אוניות ל- 120 אוניות כאשר בכל השוק אין כלל אוניות הפנויות לחכירה), קניית מאות אלפי מכולות חדשות ועוד. 

9. בין חברים. שלוש ספינות חדשות נחכרו בהסכם לשמונה שנים, בהסכם שנחתם בין צים, שבבעלות עידן עופר, לבין חברת ספנות שקשורה לחברת קנון – בעלת המניות הגדולה בצים.

10. חדשנות דיגיטאלית. צים כבר מזמן אינה חברת פעול מזהמת והיסטורית הטובעת בחובות. צים של 2022 נתפסת כחברה חדשנית וככזו גם הודיעה על הקמת חברת שילוח דיגיטלית, אמינה וקלה לתפעול עצמי מקצה לקצה. הפלטפורמה, תציע ללקוחות החברה פתרונות אופטימאליים בכל הנוגע למחיר ומהירות, וזאת בהתבסס לא רק על הובלה ימית אלא גם על שירותי הובלה אווירית או יבשתית וכן שירותים לוגיסטיים נלווים.

הכותב הוא מומחה לשילוח בינלאומי, בעלים ומנכ"ל של חברת COB(סי.או.בי) שילוח בינלאומי המספקת פתרונות מקצועיים לענפי היבוא והיצוא תחת קורת גג אחת באוויר, בים וביבשה, בדגש על הפחתת עלויות ללקוח.

פוסטים נוספים

קטגוריות

פוסטים נבחרים

כל המאמרים נטענו
לא ניתן לטעון עוד מאמרים

גם אתם
נושמים וחולמים יבוא / יצוא?

הירשמו לעדכונים שלנו והפכו
את היבוא והיצוא שלכם ליעילים ומשתלמים הרבה יותר.

סגירת תפריט
דילוג לתוכן