10 טיפים לגיבוש צוות מנצח לעסק?

איזה בעל עסק לא חולם על צוות מושלם? הון אנושי שיקדם את העסק, ישפיע לטובה על הרווחיות שלו ויפעל יחד כגוף אחד? איזה בעל חברה לא חושש מעסק בו יש חילוקי דעות וצוות שאינו פועל בהרמוניה?

עבודת צוות טובה ומשותפת יכולה לעשות את כל ההבדל בין חברה עם פוטנציאל גבוה לבין חברה עם פוטנציאל ממומש. כי כן, הכלקשור ותלוי באנשים ושום טכנולוגיה מתקדמת או משרדים מפוארים לא יגרמו לעסק להצליח כמו ההון האנושי שלו, אשר בו כל אחד יכול להביא רעיונות ותובנות שיגרמו לעסק לעמוד ביעדיו. 

10 טיפים לגיבוש צוות מנצח

1. מצאו אנשים טובים מכם: אולי זה קצת פוגע באגו, אבל גייסו צוות חכם, מהיר ויצירתי יותר מכם. כמנהלים, תנו לצוות להתבטאולהביע דעה ובדקו מה יש להם להציע.

2. הרכיבו צוותים מגוונים: כדי לקבל כמה שיותר תובנות כללו אנשים בגילאים שונים, מרקע דתי מגוון, מגדר שונה וגם אזורים גאוגרפיים שונים.

3. מצא אנשים שישלימו האחד את השני: חברו בין אנשים שכל אחד מהם טוב במשהו, אחר כמובן, כדי ליצור מצב סינרגטי בו סך הצוות עולה על חלקיו. 

4. שתפו את הצוות: הרכבתם צוות? זה לא מספיק. כדי לגייס אותו לפעול למען הארגון עליכם בראש ובראשונה לשתף אותו בחזון, במטרות וביעדים שלו. ככל שאנשי הצוות ירגישו הזדהות וחיבור גדולים יותר כך הם ישאפו להשיג יותר, וירגישו חלק מהגשמת היעדים.

5. התאמו את ההון האנושי לתרבותהארגונית: בחברה פחות שמרנית לא ניתן להעסיק בעלי רעיונות מקובעים, בחברה הדוגלת בטבעונות, קשה יהיה להעסיק אוכלי בשר וציידים וכיוצ"ב.

 6. זהו וגייסו אנשים אחראים: רשמו לעצמכם את האתגרים של העסק ונסו לאתר את האנשים שיוכלו להתמודד עמם. גייסו אנשים המונעים להצליח, לפתור בעיות וכאלו המסוגלים לעבוד כחלק מצוות.

 7. הקפידו על זמן איכות: קיימו מפגשים לא רשמיים כגון אירועי צוות, ארוחות ערב וכל פעילות מגבשת אחרת. במסגרת זו זכרו שמעבר לחלק המהנה של האירוע אתם יכולים לשלב משחקי היכרות, פעילות מגבשת משותפת וגם גילוי בעיות בקבוצה, בחינת מערכות יחסים ויכולת להתמודד עם שינוי.

 8. צרו גאוות יחידה: בדיוק כמו בצבא, גם בעסק ניתן ליצור גאוות יחידה. גאוות היחידה יכולה להתפתח סביב תחרויות בין ארגונים, תחרות על המוצרים הטובים ביותר, עמידה ביעדים ועוד ועוד. מצטיינות בכך חברות גדולות ובהן חברות הייטק כמו פייסבוקוגוגל בהן העובדים גאים במיוחד במקום העבודה שלהם (שם גם יוצר הארגון סוג של כלוב של זהב, והעובדים פשוט נשארים…)

9. הטילו משימות קבוצתיות: משימות כאלו הן פלטפורמה לחיזוק שיתוף הפעולה, הספורטיביות, היכולת התקשורתית והיכולת להתמודד עם אתגרים, כלים הכרחיים לעבודה יעילה ובמיוחד פרודוקטיבית שיכולה ביום יום להעלות את הרווחיות של העסק ולשפר את התוצאות העסקיות שלו. 

10. בקרו את עצמכם: אחת לחצי שנה בדקו את עצמכם. האם הצוותים פועלים כצוות להגשמת החזון ומטרות העסק? האם יש תקשורת, פתיחות, כבוד ויכולת לעבוד יחד? האם קיימת גמישות שתאפשר לצוות להתאים את עצמו ליעדים משתנים? האם הוא זריז מספיק כדי לבצע זאת? 


הכותב הוא מומחה לשילוח בינלאומי, בעלים ומנכ"ל של חברת COB(סי.או.בי) שילוח בינלאומי המספקת פתרונות מקצועיים לענפי היבואוהיצוא תחת קורת גג אחת באוויר, בים וביבשה, בדגש על הפחתת עלויות ללקוח.

פוסטים נוספים

קטגוריות

פוסטים נבחרים

כל המאמרים נטענו
לא ניתן לטעון עוד מאמרים

גם אתם
נושמים וחולמים יבוא / יצוא?

הירשמו לעדכונים שלנו והפכו
את היבוא והיצוא שלכם ליעילים ומשתלמים הרבה יותר.

סגירת תפריט
דילוג לתוכן