מהיום ועד 2050 -מה הקשר בין תמותה, ילודה ולוגיסטיקה?

בבסיסו של מאמר זה העובדה כי מדינת ישראל עומדת בפני גידול בצריכה ובבינוי וזאת כתוצאה מריבוי טבעי וגידול באוכלוסייה הנובע גם מעליית יהודים לישראל.

לצד מגמות אלו בישראל אנו צפויים למגמות דומות אשר יובילו לפיצוץ אוכלוסין גם בעולם. עד כאן – מה שיקרה עד 2050. ומה הלאה? הכל בכתבה שלפניכם.

נתונים ומגמות – חשוב שתדעו

אוכלוסיית העולם – 7.5 מיליארד בקירוב

אוכלוסיית העולם עד 2050 – 9.8 מיליארד

מספר יהודים בעולם –  14.5 מליון

תושבי ישראל – 8.5 מליון (הם 6.3 חיים בישראל ומהווים 44% מכלל יהודי העולם)

גודל משק בית וילודה –  ממוצע הילדים במשפחה = 3 (עלייה במספר הילדים בניגוד למדינות המערב וחדרי היולדות מלאים עד אפס מקום.)

תושבי ישראל 2050 – כפול מאוכלוסיית המדינה כיום – כ- 17 מליון נפש בקרוב.

פיתוח המדינה הפלסטינאית – העולם מתגייס להקמה ופיתוח של המדינה הפלשתינאית, משמע, מעבר סחורות רבות דרך ישראל.

אנטישמיות באירופה ובעולם – במגמה מתגברת המובילה לעלייה מוגברת של יהודים לארץ.  

במאמר מוסגר (אז אמרו שייקח לעם היהודי שנה כדי לחזור למספר מלפני השואה. אז אמרו…)

לאחר מלחמת העולם השנייה נותרו כ- 10.5 מליון יהודים מתוך 16.6 מליון בתחילתה. השואה כילתה בעמנו ומומחים סברו כי רק לאחר 100 שנה, בשנת 2038 לערך, תחזור אוכלוסיית העם היהודי לגודלה המקורי לפני המלחמה. "וכאשר יענוהו כן ירבה ויפרוץ" נאמר בפסוק המפורסם וכך אכן היה. נכון ל-2018 , עמד מספרם של יהודי העולם על למעלה מ- 14 מליון תושבים ובקצב הילודה הנוכחי עשויה המציאות להקדים את התחזיות.

ומה זה אומר בעצם? (לוגיסטיקה ושילוח? IN!)

אוכלוסיית ישראל נמצאת במגמת עלייה ועל סף התפוצצות אוכלוסין כתוצאה מעליית יהודים ארצה ומריבוי טבעי חיובי. לצד מגמה זו, ישראלים עוברים לקניות באינטרנט ולעזה מועברות סחורות לטובת פיתוחה. נמל אשדוד ונמל חיפה הנמצאים בתנופת פיתוח עשויים להפוך לנמלים המרכזיים באזור, בדגש על שטעון סחורות למזרח התיכון. היבוא, וכמובן שילוח בינ"ל נמצאים במגמת עלייה. ובישראל הדבר בולט על רקע בדידותה המזהרת במזרח התיכון. חברות ספנות ולוגיסטיקה יהפכו לשחקנים ראשיים ויתפקדו כחברות הייטק ממוחשבות המניעות את העולם.

ומה אחרי 2050? 

זוהי אכן שאלה כבדת משקל. יש הטוענים כי אוכלוסיית העולם תגיע ל- 11 מיליארד תושבים. אני סבור שאוכלוסיית העולם תתדלדל כתוצאה מטרור, מגפות ואסונות אקולוגים. מי מהתחזיות תתממש ואיך זה ישפיע על עולם השילוח והלוגיסטיקה? לילדינו ונכדינו הפתרונים. על דבר אחד אין ויכוח. העתיד עוד לפנינו ולוגיסטיקה זה העתיד ?

מאת שי חיות

הכותב הוא יועץ ומומחה בתחום הסחר הבינ"ל, בעלים ומנכ"ל של חברת COB (סי.או.בי) שילוח המספקת פתרונות מקצועיים לענפי היבוא והיצוא תחת קורת גג אחת באוויר, בים וביבשה, בדגש על הפחתת עלויות ללקוח.

פוסטים נוספים

קטגוריות

פוסטים נבחרים

כל המאמרים נטענו
לא ניתן לטעון עוד מאמרים

גם אתם
נושמים וחולמים יבוא / יצוא?

הירשמו לעדכונים שלנו והפכו
את היבוא והיצוא שלכם ליעילים ומשתלמים הרבה יותר.

סגירת תפריט
דילוג לתוכן