10 טיפים אפקטיביים לעסק קטן וחדש

חושבים על הקמת עסק קטן? מתלבטים? חוששים? קבלו מאיתנו 10 טיפים שממש שווה לקרוא וליישם: 

1. להיכנס לעסק בעיניים פקוחות

לפתוח עסק זה גדול, משמעותי והרה גורל כמו לקנות בית למשל. אי אפשר ואסור לעשות זאת כלאחר יד. לפני ההחלטה הסופית בדקו מה מצב הענף, האם יש לכם יתרונות ברורים, האם יש לכם די הון עצמי והאם תקבלו השלמות מהבנק… האם המטרות שלכם ברורות דיין ובעיקר – מהן הסיבות בגללן אתם רוצים לפתוח? לא כל סיבה מספיק טובה.

 2. להשאיר את הבירוקרטיה לאחרים

זה שאתם בעלי עסק לא אומר שאתם מבינים או צריכים להבין בהכל. בעל עסק צריך בעיקר להיות עסוק בלפתח את העסק ולהגדיל הכנסות ורווחים, ולכן כל מה שקשור לניהול חשבונות, הוצאת משכורות, התנהלות מול רשויות המס ולעיתים גם בירוקרטיות הקשורות בניהול הזמנות ולקוחות –יש להעביר למומחים בדבר או למי שיוגדר שזהו תפקידם. אם תתעסקו יותר מדי במה שאתם לא מבינים בו לא יישאר לכם זמן לעיקר. 

3. אל תגידו "אני לא מבין בשיווק"

אולי אתם לא מבינים בשיווק אבל אם הקמתם עסק – אתם חייבים להתחיל להבין. לא בהכרח כדי לעשות בעצמכם את כל פעולות השיווק אבל לפחות כדי לדעת להתנהל כראוי ובחוכמה מול בעלי המקצוע בתחום ולדעת להגדיר בדיוק מה אתם צריכים. אם המומחים מקצועיים מספיק הם כבר ייקחו אתכם לשם.

4. להימנע מריכוז סמכויות

אולי אתם יודעים הרבה, אבל אתם לא יודעים הכל. וגם אם אתם יודעים הכל כבעלי עסק אתם לא יכולים לעשות הכל. סמכו על העובדים ועל יועצים ובעלי מקצוע חיצוניים והשאירו זמן לעבודה שלכם כבעלים ומנהלים.

 5. לתמחר נכון

תמחור הוא לא עניין של תחושת בטן. זכרו שתמחור גבוהה מדי עלול להבריח קונים ותמחור נמוך מידי עשוי לגרום לקשיים תזרימיים. בנוסף, זו גם לא בהכרח הדרך להיכנס לשוק בצורה חכמה ותמחור נמוך קשה מאוד להעלות. הגעה לתמחור המדויק אינה פשוטה ומומלץ להיעזר ביועצים. 

6. לדמיין את עצמכם בעוד 5 או 10 שנים 

לאן תגיעו עם העסק של היום בעוד 5 או 10 שנים? האם אתם יודעים מה המטרות שלכם? האם הצעדים שאתם עושים היום יביאו אתכם לאותו מקום שאתם רוצים להיות בו? זכרו שבכל דרך יש מהמורות, אבל הקמת עסק המובילה למקום המדויק והרצוי מחייבת גם דרך מתוכננת ויעילה וביצוע ללא דופי. 

7. להתאים את המוצר או השירות לקהל היעד

אז אתם אלופים בהכנת עוגות גלידה או מומחים בעיצוב וילונות, אבל האם הקהל שלכם באמת זקוק למוצרים אלו? האם הקהל הזקוק למוצר נגיש,והשיווק אליו יעיל ומאפשר רווחיות? בדקו תמיד את האופציה להתגמש בקהלי היעד או במוצר. אם אתם יודעים לתפור ווילונות, אולי אתם יודעים גם לתפור כריות? 

8. לפעול במגרש המתאים

כאמור, לא לכל קהל יעד קל או משתלם לחדור. זכרו שבעולם המודרני קהל היעד יכול להתגורר 100 מטר מכם ואולי גם אלף או 10,000. השארוגמישים ובדקו קהלים. וודאו היכן כדאי ומשתלם להפיץ את הסחורה שלכם. זכרו שהיום ניתן לשווק ולמכור גם בדיגיטאל ולפעמים זה פשוט וזול בהרבה ממה שזה נראה.

 9. להיות זריז וגמיש

היו ערים לשינויים וגמישים וזריזים בקבלת החלטות. לעיתים צריכים לשנות, ומהר, ועסקים המשכילים לעשות זאת ראשונים נהנים מיתרון יחסי. הקורונה היא דוגמא מצוינת אשר דחקה כמעט כל עסק, ובמיוחד עסקים קטנים, לסיטואציות לא מוכרות ולעיתים קשות. עסקים רבים קרסו אבל אחרים גם השכילו לנצל את התקופה כדי להתאים את עצמם למציאות החדשה. 

10. לברך על הדיגיטל ולעשות בו שימוש 

הדיגיטל נמצא כמעט בכל מקום בעסק ובכל עסק. החל מהמחשבים, התוכנות והאפליקציות בהם עושה העסק שימוש, דרך האתר והפרסומים שהעסק עצמו יכול לעשות ברשתות החברתיות ובדיגיטל וכלה באתרי אי קומרס אשר יכולים לרומם ולגרום לעסק, גם קטן, להמריא. אל תגידו –אנחנו לא מבינים במחשבים, אל תתחבאו מאחורי הגיל או השפה. כולם חייבים להיות שם. גם אתם. 

אלו היו 10 טיפים לכל מי שחושב להקים עסק חדש וקטן. בהצלחה!

הכותב הוא מומחה לשילוח בינלאומי, בעלים ומנכ"ל של חברת COB(סי.או.בי) שילוח בינלאומי המספקת פתרונות מקצועיים לענפי היבואוהיצוא תחת קורת גג אחת באוויר, בים וביבשה, בדגש על הפחתת עלויות ללקוח.

פוסטים נוספים

קטגוריות

פוסטים נבחרים

כל המאמרים נטענו
לא ניתן לטעון עוד מאמרים

גם אתם
נושמים וחולמים יבוא / יצוא?

הירשמו לעדכונים שלנו והפכו
את היבוא והיצוא שלכם ליעילים ומשתלמים הרבה יותר.

סגירת תפריט
דילוג לתוכן