שילוח בינלאומי מיפן? יש דבר כזה

כל מה שרציתם לדעת על משלוחי מטענים וסחורות מיפן לישראל

קצת על כלכלת יפן

יפן הינה הכלכלה השלישית בגודלה. היצוא תרם את התרומה הגדולה ביותר להתרחבות הכלכלה ואף הגדיל את התפוקה. נתוני השנה האחרונה העלו כי ברבעון הראשון של 2017 עלתה הכלכלה היפנית על התחזיות וצמחה בקצב של 22%. לכך סייעו ההתאוששות בכלכלה העולמית וכן היחלשות הין, מה שהפך את המכוניות היפניות, מוצרי החשמל וסחורות אחרות לזולים יותר בעולם. עם זאת, האסטרטגיה הכלכלית של ראש הממשלה, שינזו אבה, לא הצליחה להביא לתוצאה הרצויה שלה – עלייה בשכר העובדים – ולכן קיים חשש כי הצמיחה בתמ"ג עלולה להתגלות כזמנית.

הסכמי שת"פ בין ישראל ליפן – קטליזטור

במאי השנה חתמו ישראל ויפן על הסכמים לשיתוף פעולה כלכלי בדגש על תחום הסייבר. בין היעדים שנקבעו: העלאת היקף המסחר בין המדינות מ- 3 מיליארד דולר בשנה (ייבוא ויצוא) ל- 4.2 במקביל להקמת מרכז סייבר. השאיפה היא כי ההסכם יוביל לשדרוג הפעילות הכלכלית המשותפת, בעיקר בתחומי התעשייה המתקדמת: רובוטיקה, בינה מלאכותית, IOT,  Autonomous Driving ועוד. עמידה ביעדי ההסכם יהוו קטליזטור להגדלת היקפי השילוח הבינלאומי מיפן ואליה.

יבוא / יצוא מיפן 

אם כן כיצד התחלקו 3 מיליארד הדולר (נכון להיום) בין יבוא ליצוא? יצוא הסחורות הישראלי ליפן הסתכם ב- 700 מיליון דולר לערך וכלל מכשירים אופטיים ורפואיים, מכונות וציוד חשמלי וכימיקלים. יבוא הסחורות מיפן, בשונה מהיבוא מאירופה, הסתכם בשנת 2016 בכ-2.3 מיליארד דולר עם מכונות ומכשירים מכניים, ציוד מחשבים וכלי רכב (גם יבוא אישי ), כתחומים מובילים.

שילוח בינ"ל ליפן – הנוזל הישראלי המפתיע

אז מתברר שהיפנים אוהבים יין ישראלי. לדברי יערה שמעוני, מנהלת ענף יין ותוצרת טרייה במכון הייצוא "היפנים מעריכים את ישראל כמדינה חדשנית, וכן מעריכים את המורשת וההיסטוריה שלנו".

בשנים האחרונות נרשמת התעניינות גוברת ביצוא היין הישראלי לשוק היפני, במקביל לעניין גובר והולך של היקבים הישראליים בשוק היפני. כך עולה מניתוח המחלקה הכלכלית של מכון היצוא.

מהנתונים עולה כי ב- 2015, סך ייצוא היין ליפן הסתכם בכ-900 אלף דולר, עלייה של כ-5% מהתקופה המקבילה ב- 2014. במחצית הראשונה לשנת 2016 הסתכם יצוא היין הכולל מישראל בכ-20 מיליון דולר, עליה של כ-2.5% ביחס למחצית השנה הראשונה לשנת 2015 כאשר במהלך תקופה זו הסתכם יצוא היין ליפן בכ-400 אלף דולר.

נכון לסוף שנת 2015 מדורגת יפן כיעד היצוא ה-6 בגודלו ליצוא יין מישראל והשוק היפני מהווה כ-2.5% מסך יצוא היין המיוצא מישראל לעולם.

מאת שי חיות

הכותב הוא בעלים ומנכ"ל של חברת COB (סי.או.בי) שילוח  המספקת פתרונות מקצועיים לענפי היבוא והיצוא תחת קורת גג אחת באוויר, בים וביבשה, בדגש על הפחתת עלויות ללקוח.

פוסטים נוספים

קטגוריות

פוסטים נבחרים

כל המאמרים נטענו
לא ניתן לטעון עוד מאמרים

גם אתם
נושמים וחולמים יבוא / יצוא?

הירשמו לעדכונים שלנו והפכו
את היבוא והיצוא שלכם ליעילים ומשתלמים הרבה יותר.

סגירת תפריט
דילוג לתוכן