איך להעביר מסר

כיצד לדבר בפני קהל

דר' נועם פיינהולץ שינה משמעותית את הדרך בה אני מציג את עצמי ומספר את הסיפור שלי מול קהל.  כאיש עסקים, אני בטוח שהתובנות שלו פשוט יכולות לשנות חיים ועסקים. 

יש לנו בערך 90 שניות לתפוס את האדם שממול ולשכנע שכדאי להקשיב לנו. זה ככה בעסקים, זה ככה מול בני המשפחה, זה כך מול איש שירות וזה בדיוק כך גם מול חברים. בקיצור, כל אדם שיש לכם או יכולים להיות לכם יחסים איתו הוא מועמד מצוין לתשומת הלב שלכם. אז איך תתפשו אותה? 

כאשר אתם באים להציג עסק, מוצר, עמדה או כל דבר אתם רוצים לפתוח דלת. הדלת תפתח אם הסיפור יתחיל בצורה מעניינת אולם האם הוא צריך להתחיל 'בהתחלה'? לא בהכרח, כי כמו שקוונטין טרנטינו אמר, לכל סיפור יש התחלה, אמצע וסוף, אבל לא בהכרח פי הסדר הזה. 

אז

איך אתם מספרים את הסיפור שלכם? 

האם אתם מתחילים מההתחלה? 

מספרים בצורה כרונולוגית?

האם אתם נשמעים לעצמכם מעניינים (ומה אחרים באמת חושבים על ההצגה? או שהם רק מהנהנים עם הראש)? 

האם הייתם מוכנים לשבת ולשמוע אדם אחר שהיה מספר את הסיפור בדיוק כמוכם (או אולי מוותרים)?

האם אתם מתבלים את הסיפור בנתונים? ואיך אתם בדיוק מציגים אותם? 

האם אתם משוכנעים שהקהל שלכם – אדם אחד או אולם שלם – היה שורד לסוף הסיפור אם הנסיבות לא היו מחייבות אותו? 

האם אתם מבינים שכל משפט שלכם הוא מפתח לקשב של הקהל במשפט הבא? 

אז איך זה עובד הכי טוב? 

הנה התובנות של הדוקטור. 

• התרכזו במסר אחד (אם הקהל שלכם יצא עם מסר אחד ברור זה עדיף על מספר מסרים שוודאי לא יזכור).

• אל תספרו סיפורים בצורה 'טובה מידי'. הגזמות יוצרות מצבים פחות אמינים וכמובן – אנטגוניזם.

• ספרו את הסיפור שלכם בצורה הכי מרגשת, דרמטית, סקסית ומעניינת, אבל לא רחוק מהאמת של הסיפור עצמו. כאנשי עסקים זכרו שבסופו של יום תצטרכו לתת קבלות על הסיפורים שלכם, וכאשר יש פער גדול מידי בין מה ש'הבטחתם' לבין מה שאתם מספקים בפועל התרעומת, כמו גם תחושת הרמייה שעלול להרגיש הצד שכנגד, עשויה להיות רבה.

 • היצמדו לעובדות והעצימו אותם. 

• אם אתם אנשי עסקים בחרו בעובדות, בנתונים או במידע שפוגע בנקודות של הקהל שלכם. אם כואב להם המחיר נסו להדגיש עד כמה אתם תחרותיים בתחום הזה, אם הבעיה המרכזית היא מחסור בתורים הסבירו כיצד אתם מקצרים בתורים ואם אתם עוסקים בשילוח תוכלו לציין כיצד אתם מוצאים מכולה פנויה כאשר כל השוק עדיין מחפש אותה. 

• זכרו שיש משמעות לא רק ל'מה' אלא גם ל'איך'. אם אתם מתלהבים מהסיפור שלכם יהיה קל יותר לקהל שלכם להתלהב ממנו.  

• נסו להציג מסרים זכירים ואפקטיביים. זה עובד טוב יותר כאשר אתם מגיעים עם אנרגיות נכונות והתלהבות. איך תדעו זאת? תרגישו איך ההתלהבות חוזרת אליכם מהקהל. 

ושוב תודה לדר' נועם פיינהולץ, רוצו לשמוע את ההרצאות שלו. 

הכותב הוא מומחה לשילוח בינלאומי, בעלים ומנכ"ל של חברת COB(סי.או.בי) שילוח בינלאומי המספקת פתרונות מקצועיים לענפי היבואוהיצוא תחת קורת גג אחת באוויר, בים וביבשה, בדגש על הפחתת עלויות ללקוח.

פוסטים נוספים

קטגוריות

פוסטים נבחרים

כל המאמרים נטענו
לא ניתן לטעון עוד מאמרים

גם אתם
נושמים וחולמים יבוא / יצוא?

הירשמו לעדכונים שלנו והפכו
את היבוא והיצוא שלכם ליעילים ומשתלמים הרבה יותר.

סגירת תפריט
דילוג לתוכן