ייצוא מטענים חלקיים בים אל דרום-אמריקה וממנה

מדוע יותר ויותר אנשים רואים בייצוא סחורה מדרום-אמריקה עסק כדאי ומשתלם?

ייצוא סחורה מדרום-אמריקה נמצא לאחרונה בעלייה בטוחה ומתמדת. רמתם של המוצרים המיוצרים ביבשת נחשבת בעיני רבים לאיכותי ביותר. המבחר הגדול של מוצרי מזון כמו קפה, בננות, סויה ובשר, יחד עם המגוון הרחב של מכונות שונות, אמצעי תחבורה וטקסטיל, נחשבים ליתרון גדול. למגוון הרחב ניתן להוסיף יתרון ברור וגדול: המחירים הנמוכים יחסית. אם נחבר את שני היתרונות נבין מדוע סחר בינלאומי עם יבשת דרום אמריקה הפך למבוקש ומוביל.

בתוך כך, חשוב מאוד להבין כי לא תמיד היה כך הדבר. דרום-אמריקה חוותה במהלך מאות שנים עליות ומורדות בתחום הכלכלי, ולפיכך עדיין נחשבת ליבשת בלתי ברורה או צפויה. בנוסף, חלק ממדינות דרום-אמריקה מאופיינות במשטר רעוע ולעיתים מושחת, ובכלכלה לא יציבה, המסכנים את יחסי המסחר והייצוא הבינלאומי. יחד עם זאת, עולים יתרונות המחיר האטרקטיבי והאיכות הגבוהה על החסרונות, והיבשת בעיני רבים כמוקד ייצוא מועדף.

במקביל, יצואנים ישראלים רבים מתמקדים בייצוא אל דרום אמריקה מישראל. כן כן, שמעתם טוב. יש לנו הרבה מה לשלח למדינות דרום אמריקה אשר למרות כל הפיתוח והקדמה הם עדיין רחוקים ממקומה הנוכחי – כמעט מכל בחינה שהיא – של מדינת ישראל. 

שילוח ימי, שילוח אווירי ושילוח משולב – מה כדאי?

ישנן אופציות רבות לשילוח בינלאומי  וייצוא אל דרום-אמריקה, אך מהי האופציה העדיפה והמשתלמת עבורכם? להלן השוואה בין הנקודות העיקריות של כל אופציית שילוח:

שילוח ימי

שילוח ימי נחשב כחלופה הגמישה והזולה מבין כולן. שיטה זו מאפשרת הובלת סחורה בתנאים אופטימליים בהתאם למטען שבמכולה [מטען אשר דורש ייצוב, מצריך קירור וכדומה] וכן מאפשרת התאמה מסוימת בנוגע למהירות השילוח, במידה והמטען מצריך הגעה מהירה יותר, ישירות למחסני היבואן. שילוח ימי מתבצע במגוון סוגי מכולות: מכולות חלקיות (LCL) מכולות מלאות (FCL) ואחרות.

שילוח אווירי

הובלה אווירית נחשבת ליקרה יחסית, אך מהירה יותר מן האופציות האחרות. אופציה זו עדיפה כאשר מדובר במטענים בעלי נפח ומשקל נמוכים, וכן כאשר מדובר בסחורה אשר טריותה הכרחית לשילוח אופטימלי.

שילוח משולב

שילוח משולב כשמו כן הוא, משלב בין האופציות השונות של הובלה אווירית, ימית ויבשתית. שילוח משולב הינו הכרחי כאשר הסחורה במדינת המקור נמצאת רחוק מאוד מהנמל או משדה התעופה, ולכן אין דרך אחרת אלא לשנע את הסחורה באמצעים ובדרכים שונות.

שילוח ימי במכולות חלקיות – האופציה הזולה, הפשוטה ובעלת הגמישות הרבה ביותר

לאחר ניתוח והשוואה בין האופציות השונות, נראה כי עבור רבים האופציה העדיפה ביותר מבין השלוש הינה דווקא שילוח ימי במכולות חלקיות (LCL). שילוח ימי חלקי מאפשר להעביר סחורה מישראל אל מדינות שונות בדרום-אמריקה, בצורה הזולה והפשוטה ביותר, וכמובן במהירות רבה יותר מאופציית השילוח הימי במכולות מלאות (FCL).

חשוב לציין כי חברת COB מאפשרת גמישות רבה בשילוח ימי חלקי, בשל העובדה כי היא סוגרת מכולות לייצוא פעמים בשבוע, כך שאין צורך לחכות זמן רב לסגירת המכולה עם המטען שבחרתם לייצא, ובהתאם גם זמני ההגעה מישראל מתקצרים כך שאת הסחורה יקבל הנמען באופן בטוח ובמהירות המרבית.

מאת שי חיות

הכותב הוא יועץ ומומחה בתחום הסחר הבינ"ל, בעלים ומנכ"ל של חברת COB (סי.או.בי) שילוח בינלאומי המספקת פתרונות מקצועיים לענפי היבוא והיצוא תחת קורת גג אחת באוויר, בים וביבשה, בדגש על הפחתת עלויות יבוא ויצוא ללקוח.

פוסטים נוספים

קטגוריות

פוסטים נבחרים

כל המאמרים נטענו
לא ניתן לטעון עוד מאמרים

גם אתם
נושמים וחולמים יבוא / יצוא?

הירשמו לעדכונים שלנו והפכו
את היבוא והיצוא שלכם ליעילים ומשתלמים הרבה יותר.

סגירת תפריט
דילוג לתוכן