דע את המתחרים

כל תקופה היא תקופה מצוינת לדעת מיהם המתחרים שלכם וכיצד הם פועלים אולם בתקופות מאתגרות על אחת כמה וכמה כדאי להיות מודעים לסביבה התחרותית ולהתאים לה את המהלכים. אזמה בדיוק כדאי לעשות כדי לדעת מה קורה מסביב? ומה עושים עם המידע? 

אקדים ואומר שכל האמור במאמר זה נכתב על קצה קצהו של המזלג. ללא כל ספק המידע כדי לבדוק את המתחרים יש להעמיק רבות ואפילו 'לחפור' ממש. יש מקרים בהם כדאי גם לפנות אל אנשי מקצוע אשר זו מומחיותם! 

ערכו סקר שוק

מתמחים בפיתוח עסקי? אלופי שילוח? יועצים שיווקיים יחידים ומיוחדים? הכינו רשימה של כל השחקנים הרלוונטיים בשוק. זכרו שהשוק שלכם שונה משל כל אחד אחר והמתחרים הרלוונטיים יכולים להיות גם מעבר לים. לאחר שגיבשתם רשימה אתרו בתוכה את המתחרים הרלוונטיים והמשמעותיים ביותר עבורכם, אלו המתחרים על קהל יעד זהה או דומה. 

עכשיו מפו את המתחרים, רצוי בעזרת טבלה מרכזת הכוללת פרטים אודות בעל העסק, הוותק של העסק, מספר העובדים, מיקום העסק ורשימת המוצרים או השירותים בהם אתם מתחרים על אותו הקהל. 

אספו מודיעין עסקי (הרב און ליין)

איסוף מידע עסקי אינו כולל בהכרח פנייה לחברת מודיעין עסקי. מרבית המידע נמצא היום ברשת, החל מאתר המתחרים, דרך הרשתות החברתיות וכלה במידע פרטני יותר אשר יתכן שייקח זמן רב יותר לאתרו. המידע הזה נמצא ברשתות החברתיות – בלינקד אין, בדפים העסקיים של החברות, וגם בדפי הנחיתה של הקדום הממומן. באתרי האינטרנט של המתחרים תוכלו למצוא את כל האת כל סוגי השירותים והמוצרים שהחברות מספקות. נכון, לא כל חברה תציג את המידע באופן מפורט, כל אחת מסיבותיה וגם מחשש של זליגת המידע למתחרים, אבל בעזרת האתרים ניתן יהיה לקבלת תמונת מצב שככל הנראה בהחלט קרובה למציאות. אם אתם מעוניינים במידע נוסף אותו תוכלו לאסוף לבדכם תוכלו גם להירשם לרשימת התפוצה ולקבל ניוזלטרים, הצעות מכירה או שיווק ומידע נוסף אשר יכול להיות מעודכן ורלוונטי ממש לאותו היום. כמו כן מומלץ לקבל מידע מלקוחות ומספקים (על המתחרים, כן כן), וניתן – כאשר רלוונטי –לקבל מידע גם בפלטפורמות השוואת מחירים ובתערוכות מקצועיות. 

מה עושים עם כל המידע הזה? 

בראש ובראשונה זכרו שכל תכנית עסקית ותוכנית שיווקית שתכינו,מחייבות שימוש במידע על המתחרים כי הרי איננו פועלים בריק ובכל מקרה בו לקוח פוטנציאלי מחפש אתכם הוא מן הסתם חיפש (וגם מצא) מתחרים! מה עוד ניתן לעשות עם המידע? לחדד ולדייק את קהל היעד, לבדוק את עצמנו – האם אנחנו פונים אליו בצורה מדויקת? האם יש מוצר או שירות שהמתחרים נותנים שנוכל להוסיף לסל השירותים והמוצרים שלנו? או אולי ההיפך? נגלה שיש לנו מוצרים או שירותים שאיננו תחרותיים בהם ואולי כדאי לנו להפסיק לשווקם? ובאותו הקשר – האם יש לנו מוצרים או שירותים שאינם רווחיים עבורנו?  

הכותב הוא מומחה לשילוח בינלאומי, בעלים ומנכ"ל של חברת COB(סי.או.בי) שילוח בינלאומי המספקת פתרונות מקצועיים לענפי היבוא והיצוא תחת קורת גג אחת באוויר, בים וביבשה, בדגש על הפחתת עלויות ללקוח.

 
 

פוסטים נוספים

קטגוריות

פוסטים נבחרים

כל המאמרים נטענו
לא ניתן לטעון עוד מאמרים

גם אתם
נושמים וחולמים יבוא / יצוא?

הירשמו לעדכונים שלנו והפכו
את היבוא והיצוא שלכם ליעילים ומשתלמים הרבה יותר.

סגירת תפריט
דילוג לתוכן