ייבוא מאינדונזיה

יבוא מאינדונזיה לישראל -שינויים במגמות היבוא והיצוא בין המדינות

מעוניינים לייבא מאינדונזיה?

מחפשים יבוא בטוח?

צו היבוא החופשי מאפשר יבוא ללא צורך ברישיון, אך לכל כלל יש יוצא מן הכלל והמעוניינים לייבא ממדינות מסוימות, למשל מאינדונזיה, זקוקים לרישיון. לאינדונזיה המוסלמית אין יחסים דיפלומטיים עם ישראל, אך יחסי המסחר וההשקעות (החל מ- 2001) בין המדינות, נמצאים במגמת עלייה, כאשר ישראל מייצאת לאינדונזיה בעיקר ציוד תקשורת, כימיקלים ומתכות. בשנת 2015 הגיע היצוא לאינדונזיה ל- 400 מליון דולר וזאת לאחר מגמה קבועה של עלייה החל מ- 2010 (בניגוד למגמה הפוכה ביבוא).

מה מייצאת אינדונזיה? 

דגים, סרטנים ורכיכות, שמנים ושומנים מבעלי חיים וצמחים, קפה, דלק מינרלי, שמנים מינרליים ומוצריהם; חומרים, גומי ומוצריו, מכונות וציוד חשמלי, ריהוט ועוד. ישראל מייבאת מאינדונזיה בעיקר מוצרי טקסטיל (ביגוד והנעלה), מוצרי פלסטיק וגומי, מכונות ומכשירים מכניים ומוצרי צמחים ושמנים.

היצוא מישראל לאינדונזיה כבר כאן 

בעוד ממשלת אינדונזיה, המדינה המוסלמית הגדולה בעולם,  נוטה לצדד ולתמוך בפומבי בפלסטינים, זורמים מוצרים ישראליים לשוק האינדונזי במאות מיליוני דולרים בשנה. איך זה מתבצע? לעיתים ישירות מישראל, ולעיתים ממפעלים ישראלים הממוקמים ישראליות בהודו ובסין. האינדונזים אוהבים את האיכות הישראלית ומעריכים את הטכנולוגיה הישראלית ובעיקר מגלים עניין במנועים וציוד חשמלי, מתכות ומוצרי מתכת, ציוד טלקום, מכונות, כימיקלים ותזקיקי נפט.

מחשבות על אינדונזיה כדבר החם הבא 

לאינדונזיה, כמו גם למלזיה ולמדינות נוספות באזור, פוטנציאל צמיחה עצום, זוהי אחת הכלכלות החשובות והצומחות כיום בעולם וכך היא גם מצטיירת בעיני מנהל סחר חוץ במשרד הכלכלה. שינוי אמיתי בשטח, הכולל קו פרו אקטיבי ונספחות כלכלית בסינגפור, מאפשר ליצואנים ישראלים רבים להשתלב בשוק זה. אין כל ספק כי מגמת הגידול בסחר בין המדינות נמצאת בחיתוליה וכי המעוניינים להשתלב בה ידרשו לא רק להיכרות מעמיקה עם התרבות וכללי הסחר כי אם גם לייעוץ לוגיסטיולליווי צמוד של עמיל מכס מומלץ ומומחה לשילוח בינ"ל, כגון חברת COB, אשר יוכלו להדריך ובעיקר ללוות את תהליך היבוא מא' ועד ת'.

אינדונזיה, מלזיה וחברותיהן באפריקה השחורה עדיין אינן בשלות להחליף את סין אולם ניתן להעריך שלא ירחק היום וחלק נכבד ממערך היבוא לישראל יגיע ממדינות אלו. מה מעכב את אינדונזיה – לא רק מול ישראל ומגבלות הסחר עמה  – להפוך לדבר החם הבא?

  • פוליטיקה פנימית
  • הכרת התרבות כתנאי לקיום יחסי סחר.ישראלים המעוניינים בקיום סחר בינ"ל עם אינדונזיה צריכים להבין שבמדינה זו, בניגוד למערב, מעוניינים להכיר את מי שעומד מאחורי העסקה לעומק. ככל שהדבר תלוי בהם הם יקיימו מול איש העסקים פגישת הכרות בה יהיו נוכחים מנהלים ועובדים רבים ואף יזמינו אותו לארוחת ערב. בעוד שבמערב לא מתעניינים בחיים הפרטיים של אנשי העסקים כאן יבררו על מצבך המשפחתי ועל ילדיך
  • רגישות להתפתחויות ביחסי ישראל עם הפלסטינאים והעולם המוסלמי
  • צורך באיש קשר פנימי / הכרות עם אנשי מפתח על מנת לקדם עיסקאות
  • תשתיות מוזנחות (מהווה יתרון עבור יבואנים ישראלים לאינדונזיה)

מאת שי חיות

הכותב הוא בעלים ומנכ"ל של חברת COB (סי.או.בי) שילוח  המספקת פתרונות מקצועיים לענפי היבוא והיצוא תחת קורת גג אחת באוויר, בים וביבשה, בדגש על הפחתת עלויות ללקוח.

פוסטים נוספים

קטגוריות

פוסטים נבחרים

כל המאמרים נטענו
לא ניתן לטעון עוד מאמרים

גם אתם
נושמים וחולמים יבוא / יצוא?

הירשמו לעדכונים שלנו והפכו
את היבוא והיצוא שלכם ליעילים ומשתלמים הרבה יותר.

סגירת תפריט
דילוג לתוכן