רגע לפני שמייבאים מסין

נראה כי טרנדים לעולם יסחפו אותנו, והטרנד של סין  זול, מהיר, בכמויות – אינו שונה במאום

יבוא מסין לישראל התחיל לפני עשרות שנים אך בשנים האחרונות צבר תאוצה בעיקר בכל הנוגע לטקסטיל, צעצועים ומוצרי צריכה. ישראלים רבים גם מתלהבים מהעובדה כי בסין ניתן לייצר הכל לפי הזמנה, במהירות, ולמרות המרחק גם במחיר אטרקטיבי. 

מדוע לא להמשיך את החגיגה? מדוע צריך לחשוב לפני שמייבאים מסין?

במאמר שהוצאתי לאחרונה דנתי בסוגיה האם עידן סין לפני סיום. האם מה שהיה נכון לפני 20, 10 וגם 3 שנים אינו בר תוקף או שהוא נמצא במגמת דעיכה… לא אחזור על דברי במאמר זה, רק אומר ואדגיש שדברים השתנו. העולם זיהה מקומות חדשים מהם ניתן לייבא ולטענתי, גם אם תמשיכו לייבא מסין מוטב שתלמדו את האלטרנטיבות. 

אלטרנטיבות ליבוא מסין לישראל

יבוא מבנגלדש – הרפובליקה העממית, המתמחה בעיקר בטקסטיל, הפכה לאחרונה למדינה מחוזרת והיא משגשגת וצומחת הודות להשקעות והלוואות. באופן רשמי – עדיין בנגלדש מטילה חרם כלכלימלא על ישראל.

יבוא מהודו – טקסטיל, ריהוט עתיק, ברזל ועוד באמצעות שילוח ימי דרך נמלי מומביי (Mumbai), ניו דלהי (באמצעות שירות רכבות שמגיע לנאווה 7 במומביי), כלכותה (Kolkatta) ומדרס Mundra)).

יבוא מווייטנאם – טקסטיל, אקססוריז וריהוט אותנטי בהובלה ימיתבעיקר מהנמלים: Danan Hai  /Phong Ho Chi Minh/ City.

אלטרנטיבות נוספות שיש לשקול לפני שרצים לייבא מסין: אפריקה השחורה ומרוקו, פקיסטן, מלזיה ואינדונזיה.

מה חשוב לבדוק לפני שמחליטים מהיכן לייבא?

1. עלויות הייצור בכל מדינה

2. זמינות הייצור ועמידה בלוח זמנים

3.עלויות השילוח מכל מדינה

4.אופן השילוח – מרב המדינות שצוינו, ובמרבית המקרים מדובר בשילוח ימי. האם מתאפשר יבוא מטענים חלקיים? מה זמינות ההובלה של מטענים חלקיים? האם ניתן לייבא בכל סוגי המכולות? אלו הן רק חלק מהשאלות שעולות.

5.האם מצאתם חברת שילוח ועמילות מכס אשר תספק לכם את כל המידע הנדרש ותבצע את כל התהליכים הנדרשים מאותה מדינה תחת קורת גג אחת?

6. ועוד ועוד

לפני עשרות שנים דאג העולם לסין ולסינים, לפרנסה, לאיכות החיים של התושבים ולכלכלה. היום, לאחר שסין התחזקה והסינים הפכו למערביים יותר (לפחות בערים),  אפשר להתחיל לדאוג ולהפנות משאבים לאזורים נוספים בעולם. חברת COB מבצעת שילוח ימי, גם במטענים חלקיים ממרבית המדינות שצוינו ופותחת לכם אפשרויות חדשות לייבוא ולרווח. בהצלחה. 

מאת שי חיות 

הכותב הוא יועץ ומומחה בתחום הסחר הבינ"ל, בעלים ומנכ"ל של חברת COB (סי.או.בי) שילוח בינלאומי המספקת פתרונות מקצועיים לענפי היבוא והיצוא תחת קורת גג אחתבאוויר, בים וביבשה, בדגש על הפחתת עלויות ללקוח.

פוסטים נוספים

קטגוריות

פוסטים נבחרים

כל המאמרים נטענו
לא ניתן לטעון עוד מאמרים

גם אתם
נושמים וחולמים יבוא / יצוא?

הירשמו לעדכונים שלנו והפכו
את היבוא והיצוא שלכם ליעילים ומשתלמים הרבה יותר.

סגירת תפריט
דילוג לתוכן