מדד פרייטוס: אין צפי לירידה בתעריפים 

הידעתם? חברת freightos  המפעילה פלטפורמת הזמנות ותשלומים עבור הובלה בינלאומית להובלה בינ"ל תוך שימוש במודל SaaS-Enabled Marketplace גם מספקת תוכנה לניהול תעריפים והצעות מחיר עבור משלחים ומובילים באמצעות – WebCargo, חבר, בת אותה רכשה ב- 2016. 

באתר החברה מצוין כי בשוק הובלה עולמי של 500 מיליארד דולר המוביל כמעט כל מה שאנו אוכלים, לובשים ומשתמשים ברחבי העולם החזון המרכזי שלה הוא להפוך את ההובלה העולמית לחלקה יותר וזאת מאחר שהשלוח הבינלאומי עדיין לא מקוון כולו ולא לאורך כל התהליך, מה שאומר שהמוצרים היומיומיים שלנו עולים יותר, ומגיעים מאוחר ממה שהיו אמורים.

Freightos, אשר מייחלת להביא את ענף השילוח למצב מקוון, היא פלטפורמת ההזמנות הדיגיטלית הגדולה למשלוח בינלאומי. את ההשראה שואבת החברה מהאופן שבו הדיגיטליזציה שיפרה את נסיעות נוסעים ותובלה קמעונאית, ומביאה את אותם היתרונות לסחר העולמי. מטרתה: משלוחים בינלאומיים מהירים יותר, חסכוניים יותר ואמינים יותר אשר עוזרים להרחיב את הסחר בין תושבי העולם.

למרות היציבות צפויות עליות 
מדד פרייטוס, המנתח באופן קבוע ושוטף את עריפי ההובלה הימית והאווירית, הציג לאחרונה נתונים על פיהם התעריפים אינם צפויים לרדת וזאת למרות ירידה קלה בתעריפי ההובלה הימית בין אסיה לצפון אירופה ויציבות בתעריפי ההובלה בין אסיה לחוף המערבי של ארה״ב. למרות אלו הגידול הצפוי בתנועת המטענים בעונת השיא והלחצים הצפויים בנמלים לא יובילו לירידה משמעותית בתעריפי ההובלה.

בתקופה המקבילה אשתקד, תעריפי ההובלה מסין לארה״ב כבר החלו לטפס בהתאם לביקוש בעונת השיא. תעריפי ההובלה היו יציבים השבוע אך ירדו משמעותית מאז מרץ, מה שהציב את תעריפי ההובלה בין אסיה והחוף המערבי של ארה״ב גבוהים רק ב-4% מהשנה שעברה, ומחירי ההובלה בין אסיה לצפון אירופה ירדו משנה לשנה לראשונה מאז אמצע 2020.

 לאור התנודות העביר השבוע הקונגרס האמריקני חקיקה שמטרתה לשמור על תנועת הייצוא של ארה״ב, ולהבטיח בין היתר היטלים הוגנים לחיזוק הנציבות הימית הפדרלית (FMC).

ומה קורה בשטח? 

– גילוי מקרים חדשים של נגיף הקורונה בבייג׳ין ובשנגחאי לפני ימים לא רבים גרם לרשויות להטמיע הגבלות ממוקדות באזורים מסוימים ולחדש את האיום בסגר נוסף. 

– תעריפי ההובלה הימית מסין שמרו על רמתם לאחרונה וזאת למרות שמאז מרץ הציגו ירידה משמעותית.

– למרות שתעריפי ההובלה בין אסיה והחוף המערבי של ארה״ב עדיין גבוהים פי 6.5 מהרמה שלהם ביוני 2019, הם גבוהיםעתה רק ב-4% מהזמן המקביל אשתקד.

– תעריפי ההובלה בין אסיה וצפון אירופה יורדים כעת לראשונה מאז אמצע 2020.

– כל גידול משמעותי נוסף בתעבורת המכולות מחוץ לאסיה תחמיר ככל הנראה את העומס הקיים ואת העיכובים בנמלי היעד, וכתוצאה עלולים המחירים לעלות שוב.

הכותב הוא מומחה לשילוח בינלאומי, בעלים ומנכ"ל של חברת COB(סי.או.בי) שילוח בינלאומי המספקת פתרונות מקצועיים לענפי היבוא והיצוא תחת קורת גג אחת באוויר, בים וביבשה, בדגש על הפחתת עלויות ללקוח.

פוסטים נוספים

קטגוריות

פוסטים נבחרים

כל המאמרים נטענו
לא ניתן לטעון עוד מאמרים

גם אתם
נושמים וחולמים יבוא / יצוא?

הירשמו לעדכונים שלנו והפכו
את היבוא והיצוא שלכם ליעילים ומשתלמים הרבה יותר.

סגירת תפריט
דילוג לתוכן